Vikttråden 2023

Har ätit nästan en hel bitars prinsesstårta själv, en hel kladdkaka, godis, glass, massor med mat och snacks i en vecka då jag varit så himla hungrig och räknade absolut med att gå upp i vikt (helt okej, och 100% värt det) men av någon anledning står jag kvar på samma vikt som innan. Bra födelsedagspresent eller något. :laugh:
 
Jag försöker nu att inte äta så mycket till lunch.
Äter egentligen inte pasta, potatis och ris pga diabetesen, men försöker minska portionen iaf.
Jag måste ner
 
Precis hemkommen från semester och "mjukstartar". Ska nämligen ut på middag både imorgon och på lördag, men tänker försöka sköta mig i övrigt. Sen börjar jag "på riktigt" på måndag. Idag har i alla fall varit en helt okej dag, jag har inte hunnit med min lunchpromenad bara. :)
 
Suck, som vanligt när jag går ner i vikt är det brösten och rumpan/låren som försvinner. Magfläsket sitter där det sitter. Så inga kläder passar. De fladdrar runt benen och av bysten är det ingenting kvar (jag har inte mycket till att börja med). Midjan är lite stor som vanligt.

Jag vet att man inte kan 'punktbanta' men är nedslående.
 
Suck, som vanligt när jag går ner i vikt är det brösten och rumpan/låren som försvinner. Magfläsket sitter där det sitter. Så inga kläder passar. De fladdrar runt benen och av bysten är det ingenting kvar (jag har inte mycket till att börja med). Midjan är lite stor som vanligt.

Jag vet att man inte kan 'punktbanta' men är nedslående.
Men du tror inte det kommer till slut? Tycker att fett försvann från de mest udda och osannolika ställen förra året, typ fötterna krympte lite på bredden o axlarna fick benbitar. Bortsett då från tex låren. Till slut gav sig bysten och har börjat krympa i BHn (min är en av de mer envisa punkterna) så tänker att till slut så måste ju det gå på mitten?

Sedan även om inte punktbanta går så tycker jag att yoga och ridning ger lite bättre form på mitten i alla fall? När man orkar göra yoga :cautious:

(jag gick upp 700 g igen till ursprungsvikten från förra veckan :( tror mitt fastlagda tempo är suck, knappt 1 kg i månaden och smyger sig till allt långsammare tempo ju närmare målet man kommer. Latar kanske ihop eller får mindre kg att flytta runt, på träning, vem vet, hehe fler muskler kanske? osannolikt men har lite bättre styrka nu på träning. Typiskt förresten, om jag ens ska nå ett helt 1 kg i månaden måste jag ned 600 g från lägsta punkten till sportlovet, skulle inte tro det.)
 
Senast ändrad:
Första tabletten Rybelsus i magen. Jag hoppas de får ordning på tillverkningen av ozempic för det är lite bökig är med en tablett som ska tas på fastande mage en timme innan något som helst annat födointag. Behöver komma ihåg att ta med på jobbresor osv 😅

Veckans vägning om en stund, har inte gått upp ännu.
 
Känner att kroppen har tightat till sig lite men har inte koll på hur mkt jag har gått ner då jag vägde mig först några veckor in i månaden. Medvetet för att inte hetsa.
Har klarat hålla mig undan sötsaker i 29 dgr utan problem.
Det jag skulle behöva korrigera ngt är storleken på lunchen.
Idag åt jag tex tacos. Min favorit. Och då far det iväg. Inget bröd och inga chips men aioli och cf.
Har ingen aning om vad det ger i kalorier. Men drar nog i väg.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 833
Senast: BernT
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 571
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp