Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lyssnade på dom för ett par år sedan, lika bra som när jag var ungdom.Läser just nu en utgåva av alla En ö i havet-böckerna av Annika Thor. Så bra! Läste böckerna när serien kom, och nu när jag hittade alla samlade i en volym på second hand kunde jag inte låta bli att köpa den.
Åh ja! Och även serienLyssnade på dom för ett par år sedan, lika bra som när jag var ungdom.
Apropå ungdomsböcker lyssnade jag på Skugg-serien av Maria Gripe för ett par år sedan. Klart de bästa ungdomsböcker jag läst.![]()
Åh ”En ö i havet” läste dom med barnen. Så fina och riktigt bra böcker.Läser just nu en utgåva av alla En ö i havet-böckerna av Annika Thor. Så bra! Läste böckerna när serien kom, och nu när jag hittade alla samlade i en volym på second hand kunde jag inte låta bli att köpa den.
Pratas en del om dessa på BookTok![]()
Om du är nyfiken på skräckgenren kan jag varmt rekommendera mina favoriter The Terror av Dan Simmons (historisk fiction om Franklinexpeditionen), The Fisherman av John Langan (Lovecraft-inspirerad roman om sorg som väver ihop två berättelser) och novellsamlingen Wounds av Nathan Ballingrud (alla noveller handlar i någon mån om hur vår värld och helvetet kolliderar, en övergripande story binder ihop flera av berättelserna).
Dan Simmons är min favoritförfattare och han har ett otroligt språk och det är väldigt mycket detaljer i alla hans böcker. Han skriver en del historisk fiction och det fick mig lite att upptäcka att det är en genre jag verkligen gillar.
Det mesta av John Ajvide Lindquist, utom Låt den rätte komma in. Tycker inte att det är hans bästa, även om den är mest känd. Rekommenderar tex Lilla stjärna, Vänligheten och Platserna-trilogin.