Vilka filmer är det?!

Nikkis

Trådstartare
Jag försöker febrilt komma på vilka tre filmer det är jag söker efter, men hittar inte. Såg dessa som barn så minnet är lite svajigt.

Det är tre filmer, två hästfilmer och en hundfilm.
Kan börja med hästfilmerna.

Film 1: Det handlar om en pojke och hans fux som han fått av sin far (?) men som han inte kan ha kvar av diverse skäl. Han får då sälja den till en rik kille som piskar hästen och får sin arm bruten när hästen "försvarar" sig. Den ursprungliga ägaren stjäl då hästen och ska då typ rida hem (?) genom hela USA. Jag minns att hästen skadar sitt framben och får ha bandage på.

Film 2: Handlar också om en pojke och hans (?) häst.
Men här är det lite samma sak som filmen ovan och han får typ rymma med hästen och färgar den svart för att dölja hästens färg. Dom blir jagade i slutet och hoppar ner för ett stup tillsammans och dör...?

Film 3: Den här hyrde jag mååånga gånger som barn i videobutiken. Vill minnas att framsidan hade en grön/vit aggressiv hund som visade hela garnityret. Kan dock ha fel.
Här handlar det om en hund som blev lämnad som valp i en radioaktiv (?) fabrik som var tvungen att evakueras.
Valpen överlever och blir vuxen och blir då själv radioaktiv eller vad det nu var. Jag minns egentligen inte själva handlingen så väl mer än att han parade sig med en Golden retriver tik och fick valpar - minns inte om tiken dog samtidigt, om jag nu inte blandar ihop filmen med en annan, haha.
Men hunden var aggressiv men något fick den att bli snäll igen, troooor jag. Som sagt här är minnet väldigt, väldigt vagt!

Någon som har en aning om vilka filmer det kan vara? Vore väldigt tacksam då jag blir tokig av att inte hitta dom, framförallt hundfilmen. Jag gillade den uppenbarligen väldigt mycket som barn och jag grät till den för att den var så sorglig på något vis.

Tacksam för svar.
 
@Nikkis

Google är din bästa vän :p radioactive dog movie :D
http://www.imdb.com/title/tt0147857/
OH MY GOOOOD!!!!!!!!! DU FANN DEN!!!!! :eek::bow::bump::bow::bump::bow:
Alltså jag har googlat och jag gick igenom en lista för något år sen med typ alla hundfilmer ever men den filmen kom aldrig upp.
Alltså åh, du anar inte vilken lycka! TACK! :banana:


Ja, nog tusan är det den filmen, hahah åh nostalgi. Tack ännu en gång.:bow:

Åh men se där, ska kolla igenom listan.

Alltså jag är så himla glad nu, du anar inte, framförallt över hundfilmen. Jag var 11 år när jag såg den och jag har under alla dessa år undrat vilken film det var.

Wiihiiii im soooo happy!! :D
Tack, tack, tack, TACK!!!
 
Jag försöker febrilt komma på vilka tre filmer det är jag söker efter, men hittar inte. Såg dessa som barn så minnet är lite svajigt.

Det är tre filmer, två hästfilmer och en hundfilm.
Kan börja med hästfilmerna.

Film 1: Det handlar om en pojke och hans fux som han fått av sin far (?) men som han inte kan ha kvar av diverse skäl. Han får då sälja den till en rik kille som piskar hästen och får sin arm bruten när hästen "försvarar" sig. Den ursprungliga ägaren stjäl då hästen och ska då typ rida hem (?) genom hela USA. Jag minns att hästen skadar sitt framben och får ha bandage på.

Film 2: Handlar också om en pojke och hans (?) häst.
Men här är det lite samma sak som filmen ovan och han får typ rymma med hästen och färgar den svart för att dölja hästens färg. Dom blir jagade i slutet och hoppar ner för ett stup tillsammans och dör...?

Film 3: Den här hyrde jag mååånga gånger som barn i videobutiken. Vill minnas att framsidan hade en grön/vit aggressiv hund som visade hela garnityret. Kan dock ha fel.
Här handlar det om en hund som blev lämnad som valp i en radioaktiv (?) fabrik som var tvungen att evakueras.
Valpen överlever och blir vuxen och blir då själv radioaktiv eller vad det nu var. Jag minns egentligen inte själva handlingen så väl mer än att han parade sig med en Golden retriver tik och fick valpar - minns inte om tiken dog samtidigt, om jag nu inte blandar ihop filmen med en annan, haha.
Men hunden var aggressiv men något fick den att bli snäll igen, troooor jag. Som sagt här är minnet väldigt, väldigt vagt!

Någon som har en aning om vilka filmer det kan vara? Vore väldigt tacksam då jag blir tokig av att inte hitta dom, framförallt hundfilmen. Jag gillade den uppenbarligen väldigt mycket som barn och jag grät till den för att den var så sorglig på något vis.

Tacksam för svar.
Film två skulle jag tippa kan vara Shergar, baserad på en sann historia om en galopphäst som blir kidnappad av IRA eller något sådant. Har för mig att den slutar så.

http://www.imdb.com/title/tt0121744/
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 424
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 360
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 135
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 579
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp