Bukefalos 28 år!

Vilka hårproduker använder ni?

Starta

Trådstartare
Har varit en Lanzalover under en lång tid men ska nu byta ut mina hårprodukter :) Mitt hår är väldigt skört och skadat så jag söker efter något som kan rädda det! Det kanske inte är världens viktigaste ämne men av någon anledning gillar jag hårprodukter :p Så vad använder ni för:
Schampo?
Balsam?
Hårinpackning?
Hårolja?
Övriga produkter?

Vad har ni för hårtyp och varför har ni valt dom?
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Använder macadamiaoil hela serien. Mitt hår älskar det helt enkelt. Har provat annat men alltid gått tillbaka till det igen.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Mitt hår är tunt, självlockigt, torrt så in i... o känsligt. Har precis bytt till Matrix exquisite oil, både med själva oljan, schampo och inpackning. Även Syoss serie med massa olja i funkar hyfsat. Brukar lämna en liten klick aussie 3 minutes miracle i topparna om jag bara ska ha en fläta eller nåt sånt. Stylingprodukter har jag från Bed Head och aussie, samt oljan från matrix
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag kör med Sebastian både schampo, balsam, inpackning och leave-in treatment. Tänkte prova Kevin Murphy nästa gång det är dags att köpa nytt så vi får se hur det funkar :)
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

RedKen color extend schampo och balsam, emellanåt en olja från Shu Uemura. Har ganska tjockt hår (eller mycket hår, hårstråna är tunna) med självfall och RedKen-produkterna ser till att det behåller både volym och kvalitet, samt bevarar färgen bra. Hade jag haft lite mer obegränsad budget hade jag utan tvekan skaffat schampo och balsam från Shu Uemura, helt fantastiska produkter!
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag använder Fungoral schampoo från apoteket eftersom jag har extrem eksem om jag inte använder det. Kan inte ha något annat. Silikonfri.

Balsam kör jag Franck provost expert repair eftersom den är fri från silikoner. Kör samma som inpackning.

Hårolja använder jag Lernberger Stafsing oil booster eftersom även den är fri från silikoner och annan skit.

Vill jag ha någon produkt i håret som funkar som gel/spray så använder jag John Masters organics shine on som även den inte innehåller några silikoner.
Använder äppelcidervinäger och sköljer håret med varannan gång jag duschar. Återställer phvärdet i hårbotten.

Mitt hår är superfint, mjukt och glänser sjukt mycket.
Har tjockt hår med tjocka strån och väldigt bra kvalité. Självfall/halvlockigt.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag har gått från att vara stammis hos frissören och handlat dyyyyyyra produkter till att välja en lite snällare (och billigare) bana. Iaf gentemot naturen :)

Just nu har jag ekologiskt schampo och balsam som luktar gott och fungerar kanon. Shampot kommer från MacUrth och balsamet från Urtekram. Saknar dock en bra inpackning!

Är dessvärre Batiste (torrshampo) junkie sedan länge, och jag kan inte tänka mig att det är så värst snällt mot varken naturen eller mig. Men jag kan INTE sluta använda det!

Andra produkter jag använder är Klippotekets hårspray som jag älskat sedan jag var typ fjorton :p

Jag har ett ganska så tunnt och fint hår och var tvungen att tvätta det varje dag förut, innan jag brutalt avvänjde det från den dumma rutinen :devil:
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Schampo och balsam från Burt's bees, övriga produkter varierar märkesmässigt men allt är sulfatfritt.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Schampoo och balsam från Redken, för färgat hår.
Inpackning från Revlon, färgbomben.
Moroccanoil treatment efteråt. :)
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

kl
I vilka prisklasser ligger det ni använder?


Fungoral schampoo 120 kr räcker en flaska/mån.
Franck provost expert repair 65 kr för en gigantisk flaska. Räcker minst två månader till både mig och mina barn.
Lernberger Stafsing oil booster 300 kr och räcker i en evighet. Haft sen förra sommaren och är 75% kvar och används kanske två ggr i månaden. Behövs inte använda mer pga att mitt hår är av fin kvalité.
John Masters organics shine on 350 kr, räcker också en evighet.
Äppelcidervinäger 15 kr och en flaska räcker länge. Willys eldorado är störst och billigast.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Passar på att ge tips om äppelcidervinägern, eftersom jag tipsar om den.

Den måste blandas en del äppelcidervinäger och minst fyra delar vatten annars lär det inte kännas skönt i hårbotten!
Själv blandar jag i en tillbringare och häller i önskad mängd äppelcidervinäger och sedan fyller jag den med vatten och häller över håret och även hårbotten.
Sedan får du se till att du inte får något i ögonen för det svider satan rent ut sagt!

Men det är super, håret blir skinande och mjukt :)
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Schampoo:
Schampoo och balsam:
ganierreview1.png


Hårolja:
3600522214892-1.jpg


Balsamspray:
i_52397152830.jpg


Inpackning:
elvital-color-vive-inpackning.jpg


Billigt och bra, luktar gott, jag tål det och det funkar bra även om det kanske inte är det bästa på marknaden precis :D
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Du borde prova äppelcidervinägern tycker jag. Min dotters lockar blir jättefina av det!
Säger nu inte att dina inte är det så du inte tolkar det fel.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Nej men jag fattar vad du menar! Ska prova det någon gång :) Mina lockar är egentligen finare när jag har kortare hår, jag har så himla tjockt och tungt hår att lockarna dras ut när det är så långt som det är nu!
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

just nu använder jag upp ett schampo från lush och två enorma balsamflaskor från joico.

har ett set schampo+balsam med maria nilaprodukter som väntar och ett med morroccan oil.

min inpackning är macadamia oils deep repair mask.

hårolja från macadamia oil och maria nila.

hårspray från macadamia oil och got2be.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Använder både schampo och balsam från Urtekram. Håret blir inte ett dugg frissigt när jag använder det och det blir blankt och fint! Använder macadamia oils deep repair mask vid inpackning, vilket inte sker så ofta. :)
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

delvis kl

Ni som använder L'oreal och Garnier, tänk på att de utför väldigt mycket djurtester.

Till ämnet, jag använder Jessicurls produkter. Funkar toppen på mitt halvlockiga hår.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 031
Senast: CaisaCax
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 131
Senast: DeCloe
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag börjar se sleten ut. År av sömnbrist, anemi och värk i kroppen börjar ta ut sin rätt. Speciellt runt ögonen, jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 665
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ Flyttade för några veckor sedan, och mitt hår har helt slagit bakut. Hjälp! Rör sig bara om några kilometer, men skillnad är det...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp