Bukefalos 28 år!

Vilka hårproduker använder ni?

Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag vill köra på naturliga produkter men har inte hunnit prova så många ännu. Har haft Burts Bees schampoo (med baobab) men tyckte att det inte tvättade rent så väl om håret var väldigt smutsigt. Ibland såg det fortfarande oduschat ut efteråt. Använda 100 % Pure balsam då och tycker det är helt okej. Inget fantastiskt.
Nu använder jag Urtekrams Nordic Birch schampoo + balsam. Inte heller fantastiska produkter men gör sitt jobb. Prisklass runt 100 kr.

Har dock vad jag tycker är en grymt bra inpackning: Redken Extreme Strength Builder Plus. Gör verkligen enorm skillnad! Den är snart slut och det bär emot att köpa en ny men jag får kika först om det finns naturliga/ekologiska inpackningar i samma prisklass som fått riktigt bra omdömen. Pris: ca 300-400 kr, men mycket dryg.

Jag har förr använt Kerastase endel och var sjukt nöjd med deras produkter, de ligger dock runt 300-400 kr och det vill jag inte lägga på schampoo/balsam. Det känns mer värt med den summan på inpackning (jag har haft min från Redken i över ett år nu).
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Kör redken rakt igenom!
Brukar köpa schampo, balsam och inpackning för 649 kronor från bangerhead/lyko (de ligger ganska lika till i priser, men i och med att de alltid har olika erbjudanden finns slantar att spara ibland, beroende på vilken sajt man väljer :D ). Använde uteslutande Real control (lila serie) innan, men bytte sen till All soft en period (gul). Testat Diamond oil nu ett par månader, och den serien är riktigt bra! Dessvärre har mitt hår börjat brytas i topparna då jag värmestylar det varje dag och frisörvägrar (okej, min frisör är jättedyr men bra) tills vidare, så köpte just hem inpackningen från Extreme strenght builder, som redan efter två användningar minskat avslitna hårstrån :)

Hårolja från Redken också, diamond oil shatter proof, lätt och naturlig. Redken align 12 som värmeskydd, och sen got2be's rosa hårspray som luktar hallon :D
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Använder bara schampo och balsam, båda av märket faith in nature. Men ska kolla runt på andra märken från t.ex. bodyshop och/eller lush.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

När ekonomin tillåter handlar jag upp mig på produkter från Orofluido. Underbart bra, doftar fantastiskt och oljan är mer eller mindre obligatorisk för att min hårförlängning ska hålla sig frisk länge.
Jag kör schampoo, balsam, inpackning, oljan och sommartid också deras Sahara-sprej, en sprej med UV-filter och visst värmeskydd. Jag har sett att de släppt en hårsprej också, och jag är sjukt sugen på den bara för att jag älskar alla deras andra produkter, men jag har inte använt hårsprej på många, många år, så det känns lite som att kasta pengarna i sjön när det inte är något som jag behöver.
Schampoo och balsam finns i enorma förpackningar på 1250 ml. och räcker hur länge som helst. Visserligen kostar det en hel del att köpa storpacken, men samtidigt har man ju så att man klarar sig ett tag.
Supersnygga förpackningar har de också! Skänker lite lyx till badrummet.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Kl

Hoppas det är ok att jag kapar tråden något:
Vad har man hårolja till? Å när?
Mitt hår är torrt/dött, som svinto.. känns som olja låter.. najs. Men vill ju inte få stripigt hår?
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

*kl*

Schampo och balsam från Shu Uemura. Helt fantastiskt! kostar 350:-/st, men räcker en evighet.

Färgbomb från Revlon för att hålla rätt röda nyans på håret: ca 200:-

Normalt sett använder jag inte så mycket stylingprodukter (har kort hår i en frisyr som är klippt efter hur mitt hår faller så det sköter sig självt...) men det jag har är Schwarzkopf Osis Shape gloss (mjukt, glansigt vax) och Evo Haze (hårpuder). 120:- resp 250:-.

Produktkostnaden per månad blir betydligt lägre än jag är van vid, eftersom produkterna är så dryga (balsamet är snart ett år och jag har inte ens använt halva flaskan :D)

Jag hade gärna gått över till mer produkter från Shu Uemura, men min frisör har inte dem längre och det blir så dyrt om man ska prova runt vilka grejer som passar ens hår genom att köpa allt.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag har tidigare kört sebastian men blev tvungen att byta då jag upptäckte att min hårbotten är mkt gladare av sulfatfria schampon. Provade Body Shop men är inte alls nöjd så kommer gå tillbaka till Kevin Murphy som jag också kört ett tag. Det är både sulfatfritt och stämmer överens med mina etiska värderingar :)

Sen använder jag en färgbomb från Evo om jag bara älskar! Körde Revlon tidigare men Evo testar inte på djur och den fungerar minst lika bra om inte bättre. Är väldigt nöjd över att min frisör tipsade om den! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag använder schampo från body shop i Rainforest serien, är utan silikoner och sulfater. Använder just nu "vanligt" balsam men har väl tänkt köpa balsam i den serien sen också :)

Mitt hår blir inte alls lika torrt när jag använder det här schampot :)! Med vanligt schampo blir det väldigt torrt och "stickigt" nästan.

Använder inga direkta stylingprodukter, kan ha i jojobaolja i topparna ibland och lite aloe gel.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

halvt kl.


Surfade in på lyko för att läsa mer om Redken.
Hittade följande text:
"Avokadoolja = ger mjukhet och fukt
Proteiner = ger styrka
Aminosyror = ger vård "


Om jag inte vill ha aminosyror då, bara avokadoolja och proteiner, hur gör jag då? :arghh: :rofl:
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag har det i efter varje gång jag duschat, det ger håret glans och ger det ett friskare intryck. Det blir inte flottigt eftersom man bara lägger de i längderna :)

Tror jag ska testa redkenserien efter era recensioner! :)
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Schampo? TIGI Bed Head Epic Volume Shampoo
Balsam? Samma som ovan fast Conditioner
Hårinpackning? Moroccanoil eller Revlon Nutri Color Creme 1002 White Platinum
Hårolja? Jojobaolja eller Moroccanoil

Övriga produkter? Spray, värmskydd & osv kommer ifrån TIGI eller Redken, även de ovan ibland också! :)

De luktar så sjukt gott :love: & gör mitt hår som lätt blir frissigt (naturligt blond med riktigt nordiskt hår, dvs tunna men MÅNGA hårstrån som gärna trasslar sig) mjukt, fylligt och lätt att styla! :):love:
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Sen använder jag en färgbomb från Evo om jag bara älskar! Körde Revlon tidigare men Evo testar inte på djur och den fungerar minst lika bra om inte bättre. Är väldigt nöjd över att min frisör tipsade om den! :D

Jag fattade inte att fabuloso tillhörde evo eftersom de har så olika design. Skiljer den sig något från Revlon? Vilken färg är det du använder?
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag har tjockt hår, självfall som dock blir rakt om det inte tas vara på med produkter innan det torkat. Glansigt och väldigt halt så hårsnoddar åker gärna av lätt.

Schampo: TIGI Dumb blonde alt Kerastasé
Balsam: Moroccanoil
Inpackning: Moroccanoil alt Kerastasé
Hårolja: Kerastasé
Mousse för att bevara lockar: Lanza
Hårt spray: TIGI
Övrigt: Använder ibland en kräm från TIGI som slätar ut "party hår" dvs med mycket produkter i, gör det mjukt och lent igen
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Kl

Jag använder Lernberger Stafsing produkter. Hur bra som helst och väldigt dryga. Stort sortiment.

Dessutom är dom tillverkade i Sverige och bl.a. parabenfria och man försöker använda ekologiska produkter och naturliga ingredienser.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Jag har visserligen bytt hårfärg så det är lite svårt att jämföra rakt av. Förr hade jag väldigt rött hår och då hade jag purple red från Revlon men nu har jag mer "kopparfärgat" hår och då använder jag färgen "copper" från Fabuloso. Resultatmässigt är jag lika nöjd med båda faktiskt. Hade väldigt gula toner i underhåret (som var lila) efter att jag blekt håret för att byta färg. Men efter att ha använt fabuloso är hela håret i samma färg.

Har en kompis som dock provat både Revlons Purple Red och Fabulosos Purple Red. Hon är hur nöjd som helst med Fabuloso. Färgmässigt är resultatet nog ganska likvärdigt men hon säger att håret är mkt lenare och mjukare när hon använt Fabuloso :)

Sorry för lång utläggning!:D
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Har precis införskaffat Nordic Birch schampoo och balsam från Urtekram. Får se om mitt hår gillar det.
Hårinpackning blandar jag ihop själv. Kokosolja, olivolja, ägg, honung och aloe vera, blanda med elvisp och låt sitta några timmar :up:
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Schampoo och balsam - Matrix Total results Repair.
En kurspray med UV-filter - Hårologi Flexi Spray
Värmeskydd - Hårologi Heat protector
Inpackning - Hårologi Mix Cure

Har verkligen hjälpt mitt hår att återhämta sig. Gick från svart hår till blont hår, fast slingade det var 6:e vecka.
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Vart får man tag i Fabuloso? :) Försökte googla men hittade inget bra!

Jag köper både evo och Shu Uemura från lookfantastic.

Har en kompis som dock provat både Revlons Purple Red och Fabulosos Purple Red. Hon är hur nöjd som helst med Fabuloso. Färgmässigt är resultatet nog ganska likvärdigt men hon säger att håret är mkt lenare och mjukare när hon använt Fabuloso :)

Tack! Jag har purple red så det blir nog perfekt att byta till evo nästa gång. :)
 
Sv: Vilka hårproduker använder ni?

Schampo? Recohair
Balsam? Inget, men har använt Santés
Hårinpackning? Brukar göra egen mix av olivolja, ägg och naturell yoghurt. Annars bara olivolja.
Hårolja? Ingen
Övriga produkter? Har ett torrschampo från något engelskt märke (?) som finns på Kicks, och typ Loréal hårspray.

Jag har ett ganska tjockt hår, med många tunna hårstrån. Väldigt lent. Använder helst bara ekologiska produkter, och mitt hår är glansigare, starkare och friskare än någonsin nu. Recohair är fritt från parfym, parabener, silikoner, kemiska konserveringsmedel och skulle svälten vara på intågande är det så rent från kemikalier att du kan äta det.
Huden i hårbotten är lika tunn som på ögonlocken, så där vill jag inte ha en massa skit i onödan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 021
Senast: CaisaCax
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 109
Senast: DeCloe
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag börjar se sleten ut. År av sömnbrist, anemi och värk i kroppen börjar ta ut sin rätt. Speciellt runt ögonen, jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 651
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ Flyttade för några veckor sedan, och mitt hår har helt slagit bakut. Hjälp! Rör sig bara om några kilometer, men skillnad är det...
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp