Poststämpel borde gälla som för så många andra tänker jag? Annars kan en ju aldrig posta saker och vara säker på att det kommer fram i tid?
Men ja, ringde till och med för att jag var medveten om att det kanske kunde komma fram en dag sent men återigen så har jag ju postat det plus att det är daterat i brevet. Hörde inget så antog att det kommit in, fick sen avslag där det står att jag inte kommit in med några synpunkter (på midsommarafton, asbra timing). När jag pratade med handläggaren på måndag sa hon att det hade skannats in precis runt när hon fattade benslut men dom ”kan faktiskt inte sitta och vänta hur länge som helst, hur skulle det se ut”. Så ja, jag var inte jättelycklig. Och det innebär att det hade tagit mer än en vecka för brevet att bli inläst och hamna hos handläggaren.
Sen hade jag ett långt samtal med kundservice angående att detta är ett gammalmodigt förfarande och att det borde gå att maila till inskanningen (eftersom det inte går att lämna synpunkter på annat sätt, vilket också är helt galet

) om en nu själv är okej med att det blir en sekretessrisk.