Sv: Vilka märken MÅSTE finnas med
Jag gör denna fördelningen i stället:
GRIMMOR: Aerborn, Willab Basic, Jacson, Eskadron, Bucas, Walsh, Finn-tack, HG, Dyón, Henri de Rivel
GRIMSKAFT: Willab Basic, Jacson, Eskadron, Aerborn
SADLAR: Zaldi, Stübben, KenTaur, Hubertus, John Whitaker, Equipe, Prestige, Amerigo, Dominus, Bates, Wintec, Tolga, Jaguar, Harry Dabbs, Wellington, Albion, Luc Childeric, Pessoa, Passier, Frank Baines
STIGLÄDER: Från ovanstående + billigare men ändå prisvärda och bra kvalité från t.ex. Jacson, Knights, Henri de Rivel
SADELGJORDAR: Från ovanstående
STIGBYGLAR: Sprenger, Mark Todd, Olympic, Shires, JW, Butet, Kwick-out
SCHABRAK osv: BR, RG, Mia´s RS, Equiline, Mia´s, Lamicell, Anna Scarpati, Global, John Whitaker, Poly Pad, Jacson, Hansbo sport, Eskadron, Pessoa, Horse Saver
PADDAR m.m. från Mattes, AKTON
BENSKYDD: Eskadron, Jacson, Veredus, N.E.W, Olympic, Hampa, Hampa Pro, Dyón, Mark Todd, Amerigo, Globus m.fl.
TRÄNS: Typ från samma som sadeltillverkna + Hubertus, Henri de Rivel, Jacson, Globus, Knights, Cheták, HG
TÖMKÖRNINGSGJORDAR o TILLBEHÖR: Tärnsjö, Cheták
TRANSPORTSKYDD: Mark Todd, Pessoa, Event, Shires, Global
TÄCKEN: JW, Shires, Horseware, Event, Mark Todd, Anna Scarpati, Eskadron, RG osv osv.
Ridkläder från:
John Whitaker
Charles Owen
GPA
IRH
Zippa
Willab
Racesafe
Pikeur
Euro-Star
Cavallo
Petrie
Sarm Hippique
Roping
Blundstone
MH (skor, lite jackor och västar - inga ridbyxor :smirk: )
Musto
Toggi
PK
Kingsland
Kyra K
Schumacher
Horseware
Jacson
Victor Hugo
Equiline
Dyón
Jag vill ha brett sortiment till så pressade priser som möjligt på både märkesgrejerna likväl som det billiga. De billigare grejerna är sådana som jag tycker är mycket prisvärda och som håller och funkar över förväntan bra, där kvalitén på lädret är helt ok och sakerna är bra gjorda, men där funktionen kanske har en starkare sida en design och kvalité. Men sedan vill jag ha bra grejer som verkligen ska hålla år efter år, år efter år! Och som dessutom ska vara snygga, men detta är jag också redo att betala lite mer för.