Bukefalos 28 år!

Vilka raser har era körhästar

Rialavargen

Trådstartare
Vilka raser har era körhästar? Och ni som har icke "renrasiga";vilka raser finns i era körhästar?

Själv kör jag en appaloosa, och ibland kör jag tinkrar som hör stallet till.
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Gotlandsruss och en welsh cob. Sen hoppas jag att connemaran blir mindre skvättig som äldre så hon också går att köra in :)
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Har ingen som vi kör nu, men har tidigare haft shettis, russ och lånat grannens welsh mountain. Som barn åkte jag med när kompisen körde sina fjordningar. Vet flera connemaror som körs och minst en som tävlas i körning (fyrspann).
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Om min ska köras in sen kommer hon åka till en viss familj som kör connemara i stora lass, fyrspann, par, bröllop osv. En av deras yngsta har jag sålt till de :)
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Connemaror kör jag hos min tränare. Fina individer, allihop.
Jag drömmer om en vacker mörk Welsh, blir förmodligen nästa häst, om si sådär 20 år:-p
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Arab!
Vi är nya inom körning och kan nu äntligen kalla min häst för körhäst! :)
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Då är det den jag sålde ;) Hon är helsyster med några av de andra. Ska försöka åka dit med coben någon dag och få lite tips.
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Jag har en nordsvensk som jag kör, en nordsvensk som jag försöker köra in och en shetlandsponny som min 12-åriga dotter kör.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: DarkInNight
·
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 069
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Tajger
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp