Bukefalos 28 år!

Vilka raser har era körhästar

Sv: Vilka raser har era körhästar

Nordsvensk brukshäst, född 2008. e: Rapid, ue: Vätte :)

1233428_10201971450796677_854116117_n.jpg
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Två halvblod som jag kört framför vagnen, ytterligare ett som är inkört men sen inget mer på 1,5 år. "Behöver" ju bara en körhäst eftersom jag bara har en rockard och ändligt med tid, så jag kör bara det halvblod sin går framför vagn och är yngre än 23. Gamlan kör jag väl nån gång då och då, men så sällan att det inte räknas. Om hon fortfarande är pigg när jag fått lite mer timing och känsla som kusk drömmer jag om att låna grannens vagn som man kan köra par med. Vi får väl se. Tar det för lång tid för mig att bli tillräckligt varm i kläderna får jag väl om-köra in det tredje halvblodet som andra halvan i paret. Men det vore ju snyggare med två svarta med samma höjd och naturligt samma steglängd. :)
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Kallblodstravare!
Min mans 5-årige valack har gått på travet, mitt 4-åriga sto ska köras in nu men ska i första hand vara akademisk ridhäst.
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

En islandshäst, en knabstrupperkorsning (knabbe, welsh och shetland) och en kamel:D
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Vätte hade jag som skolhäst, en bland många, men han hade en härlig karaktär! Full med bus, men också mkt talang! Ser att din häst har ärvt de små öronen.. Inte lika små som Vättes dock, när han var på bushumör så sänkte han huvudet och skakade av sig huvudlaget... Han hade nämligen mkt man o pannlugg så det var inte så mkt som höll huvudlaget på plats! Tack o lov gjorde han bara det när han stod still. Man känner sig rätt utsatt som kusk när känslans i tömmen byts mot en helt annan känsla :P hahah speciellt när en hingst gör sådär! Men han var väldigt snäll och väluppfostrad, pratade oftast inte ens när ston var i närheten ens under betäckningssäsong
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Sommaren2013

Här kommer en bild på appaloosan framför vagnen
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka raser har era körhästar

Finaste gasellen! :love:

Norrtälje är ju värsta centralorten i den här tråden och familjen M med connemarorna vet alla vilka det är :D

Jag kan ju berätta för dig att stiliga Kotte, som är inkörd innan han blev anställd av ridskolan, är 62% Island, 32% Shetland och 6% Russ :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka raser har era körhästar

Ha ha Kotten som smet ut med mig och Gasellen när jag skulle ta ut henne ur hagen.
Tänk att han nu är stor och går på ridskola:)
 
Sv: Vilka raser har era körhästar

Nordsvenskar, halvblod och KWPN (TP). Nu ska vi köra in vår inhyrda Quater också.:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
1 173
Senast: DarkInNight
·
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
504
Senast: Tajger
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp