Vilka skydd är starkast?

alazzi

Trådstartare
Har då återigen fått sönderslitna skydd pga av bushäst. Jag släpper honom lös ibland i ridhuset så att han ska få bocka av sig det värsta buset och få rulla sig. I våra mikrohagar kan inte hästarna busa runt. Bättre att de gör det i ridhuset där det är ok underlag åtminstone.

Men min bushäst äter upp skydd om man inte passar honom. Nu är vi inne på 3:e omgången skydd sen i somras...Blir dyrt i längden.

Funderar på att kleta in skydden med Cribox:devil:men då kan man väl inte hantera skydden istället.

Eller blunda och släppa utan skydd:confused:

Sv: Vilka skydd är starkast?

Testa kleta in skydden vettja :D Se om det funkar, annars kan du väl testa att släppa han utan, beror ju på hur "klumpig" han är :)

tar han kardborren eller själva skydden??
jag skulle satsa på professional's choice! väldigt kraftiga och dessutom sitter kardborren hårt och helt intill skyddet så det är svårt att få tag på den...

har också en häst som biter i benskydden om han har tråkigt, eller han tycker dom är obekväma. på honom funkar shires jo boots bäst. alt lindor.

Det var ett par Classic Equine som han massakrerade. Han har slitit sönder ett par Davis skydd också.
sm_CLShnd.jpg

De gick sönder på den svarta biten på skydden, kardborren är ok. På Davis skydden var det kardborren som gick.

Senast ändrad:

Blunda och släpp utan!
Brukar han va klantig och skada sig?
Min måste ha skydd när man rider men klarar sig utan när han får härja fritt.

Blunda och släp.

våra går i gigantiska kuperade hagar och är helt cp, rejsar och busar hela dagarna och kommer aldrig in med skador.
går givetvis utan skydd.
vildhästar har inte skydd på sig i naturen.

spelar ingen roll om hon har brodd, är stooor skillnad på den skada en oskodd och skodd hov gör.

hon har säkerligen sina skäl att ha skydd på hästen..

behöver han ens benskydd om han, som du själv säger, går i en mikrohage där dom inte kan busa runt?

han knaprar väl upp dom för att han är uttråkad.

behöver han ens benskydd om han, som du själv säger, går i en mikrohage där dom inte kan busa runt?

han knaprar väl upp dom för att han är uttråkad.

Han har inte skydd i hagen. Men jag vill ha skydd på i ridhuset eftersom han är en klantig häst. Har inte mycket koll på sina ben.

Han skadade sig i april förra året genom att rulla fast i en box! Senskada och nu är han äntligen igång igen.

Varför har man hästarna står i mikrohagar?:confused:

Varför har man hästarna står i mikrohagar?:confused:

För att jag har hästen i Tyskland och marken är dyr här. Jag äger inte mark själv utan jag har hästen inackorderad så jag kan inte göra hagen större.

Mikrohagar hittar du även kring de större städerna i Sverige. Jag hade häst i Stockholm tidigare och även där finns det stall med mikrohagar så det är ju inget som man bara hittar i Tyskland tyvärr.

Kan du inte sätta på en haklapp då? De hindrar hu hästen bara från att äta på sig själv, men den kan äta och dricka utan problem.

Picture105.jpg

Sitter dock inte bra när alla kompisar är framme och ska dra i den. ;)

De finns i de flesta affärer.

Fast en häst som inte är direkt obalanserad och som är hyfsat korrekt i sin benställning behöver inte ha skydd i hagen, oavsett vad den har på fötterna. Vad ska den med benen mitt på senorna och göra?

Släpper man den i ett ridhus för att den ska busa av sig kan det ju dock vara en god idé att sätta på skydd.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 192
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 969
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 473
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka