L
Lord Owen
Sv: Vilka täcken när?
ärligt talat så ar nog de flesta fler täcken än de behöver, och oftast använder man ändå inte alla. jag har rätt många för min häst skitar snabbt ner sina täcken så jag vill ha ett par att byta mellan. sen är jag lite prylfixerad
och gillar att ha mkt prylar fast jag oftast inte anväder dem alls
Jag har följande täcken till min klippta (just nu) häst:
2 vintertäcken, det ena är hans gamla som jag behåller som reserv. det han hár normalt är ett Horsepower Turnout winter och det är rivstarkt, vattentätt och ordentligt fodrat. ska tilläggas att han bara har det när det är snöstorm eller slaskregnigt och kallt på samma gång eller när det är svinkallt ute.
1 thermotäcke med halvhals, Horsepower stalltäcke, som jag använder när han åker transport på vintern och som stalltäcka riktigt kalla nätter. han har det även ute om det är skitkallt men inte snöar eftersom det inte är vattentätt.
3 fleecetäcken
som jag använder som stalltäcken (mest för att han sover i sin egen skit och det inte går att ha honom ren annars då han är skäck.
tro mig!) och som transporttäcken om det är kallt. de är också mina svetttäcken om han är svettig eller blivit badad.
1 svetttäcke i nät som jag fick med när jag köpte honom men har aldrig använt det
2 regntäcken, mest för att han sliter sönder dem så vill ha två st och för att han älskar lera. han skulle få skav på nolltid av sadeln om jag inte hade täcke på hösten för han är en levande lerboll då
är också bra om det regnar för man vill ju att hästen ska kunna vara ute så mkt som möjligt och man inte har ett vindskydd eller å i hagen.
hmmmm........har jag nått mer?
JO!
1 skrittäcke som jag köpte för min egen skull
. är av fleece och nått vattentätt material och ligger så skönt över mina frusna lår på hösten/vintern. så det var mest för mig.
1 ländtäcke som jag fick med när jag köpte honom. :smirk:
har säkert flera till nerstoppade någonstans men kan inte komma på dem nu
ärligt talat så ar nog de flesta fler täcken än de behöver, och oftast använder man ändå inte alla. jag har rätt många för min häst skitar snabbt ner sina täcken så jag vill ha ett par att byta mellan. sen är jag lite prylfixerad
Jag har följande täcken till min klippta (just nu) häst:
2 vintertäcken, det ena är hans gamla som jag behåller som reserv. det han hár normalt är ett Horsepower Turnout winter och det är rivstarkt, vattentätt och ordentligt fodrat. ska tilläggas att han bara har det när det är snöstorm eller slaskregnigt och kallt på samma gång eller när det är svinkallt ute.
1 thermotäcke med halvhals, Horsepower stalltäcke, som jag använder när han åker transport på vintern och som stalltäcka riktigt kalla nätter. han har det även ute om det är skitkallt men inte snöar eftersom det inte är vattentätt.
3 fleecetäcken
1 svetttäcke i nät som jag fick med när jag köpte honom men har aldrig använt det
2 regntäcken, mest för att han sliter sönder dem så vill ha två st och för att han älskar lera. han skulle få skav på nolltid av sadeln om jag inte hade täcke på hösten för han är en levande lerboll då
hmmmm........har jag nått mer?
JO!
1 skrittäcke som jag köpte för min egen skull
1 ländtäcke som jag fick med när jag köpte honom. :smirk:
har säkert flera till nerstoppade någonstans men kan inte komma på dem nu