Bukefalos 28 år!

Vilken är den sämsta bok du läst?

Det var länge, länge sedan jag läste den, men den poppar direkt upp som den sämsta bok jag läst. Den var töntig, tillgjord och kvasi allt. Jag avskydde den djupt och innerligt.

Hör här bara vad det står det på bokförlagets sida om Marianne Fredriksons
Den som vandrar om natten är en mycket spännande berättelse där huvudpersonernas livsöden är insatta i en universell helhet. Den mycket träffsäkert skildrade romerska tiden och de lockande, solmättade, larmande, doftande, färg- och folkrika antika miljöerna tillför handlingen äkthet och understryker berättelsens närhet till myten. Boken växer ut över tid och rum till en saga med stor allmängiltighet. Den handlar om ondskans livskraft i en värld utan medkänsla och om kärlekens kraft och helande förmåga.

:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:
 
Jag klarar inte av Leif GW Perssons böcker. Det var någon deckare jag läste och första kapitlet var så konstigt skrivet att jag inte klarade av att läsa det.

Likaså Min underbara väninna? Eller fantastiska? Den har jag försökt ge mig på så många gånger att jag nu gett upp. Den skulle ju vara superbra enligt andra men jag klarar inte av den heller.
 
Det var länge, länge sedan jag läste den, men den poppar direkt upp som den sämsta bok jag läst. Den var töntig, tillgjord och kvasi allt. Jag avskydde den djupt och innerligt.

Hör här bara vad det står det på bokförlagets sida om Marianne Fredriksons
Den som vandrar om natten är en mycket spännande berättelse där huvudpersonernas livsöden är insatta i en universell helhet. Den mycket träffsäkert skildrade romerska tiden och de lockande, solmättade, larmande, doftande, färg- och folkrika antika miljöerna tillför handlingen äkthet och understryker berättelsens närhet till myten. Boken växer ut över tid och rum till en saga med stor allmängiltighet. Den handlar om ondskans livskraft i en värld utan medkänsla och om kärlekens kraft och helande förmåga.

:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:
Åh jisses. Den var nog en av de första vuxenböcker jag verkligen tokälskade. Jag tyckte att den var Så Vacker!
 
Det var länge, länge sedan jag läste den, men den poppar direkt upp som den sämsta bok jag läst. Den var töntig, tillgjord och kvasi allt. Jag avskydde den djupt och innerligt.

Hör här bara vad det står det på bokförlagets sida om Marianne Fredriksons
Den som vandrar om natten är en mycket spännande berättelse där huvudpersonernas livsöden är insatta i en universell helhet. Den mycket träffsäkert skildrade romerska tiden och de lockande, solmättade, larmande, doftande, färg- och folkrika antika miljöerna tillför handlingen äkthet och understryker berättelsens närhet till myten. Boken växer ut över tid och rum till en saga med stor allmängiltighet. Den handlar om ondskans livskraft i en värld utan medkänsla och om kärlekens kraft och helande förmåga.

:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:
Ja, herregud. Den hade jag glömt. Jag var mycket yngre och hade gillat hennes böcker. Men den boken förstörde alla de andra av bara farten.
 
Unge Werthers lidande såklart. En hemsk bok som tråkade ut mig förfärligt mycket. Jag brukar tycka att livet är för kort för att läsa böcker jag inte gillar, så jag avslutar inte alltid böcker. Men när jag läste denna bok satt jag på primärvårdsjouren och väntade på en läkare i en halv evighet, så hade inget annat att göra än att läsa boken.
 
Jag ÄLSKAR GW. :D
Framför allt att de kvinnliga poliserna nästan i varje bok nångång säger "De är som barn" och syftar på sina manliga kollegor. :D

Jag klarar inte av mannen heller men det är något med hur han skriver som min hjärna går i helspinn på. Bara stör mig på det så jag nästan blir sur när jag läser.
 
Jag klarar inte av mannen heller men det är något med hur han skriver som min hjärna går i helspinn på. Bara stör mig på det så jag nästan blir sur när jag läser.
"Frågar du mig så..." är en återkommande mening i hans böcker, det stör sig min mamma på! :D
Jag följer däremot inte personkulten runt GW men jag älskar hans böcker. :)
 
Spinoff på läs-tråden eftersom jag blev inspirerad.


Vilken är den sämsta bok du läst, och varför? Själv gav jag mig på en Camilla Läckberg (stenhuggaren?) och fick frispel av monumentala mått. Hur kan hon vara så poppis? Jag tyckte allt var dåligt, språket, storyn, rubbet. Inget flyt i texten och så banal! Men imponerande att hon lyckats kränga så mycket böcker, men jag FATTAR INTE.

Åh den absolut sämsta...

Borta med vinden.

Jag hyser en slags stolthet i att alltid läsa klart en bok.
Jag har läst tämligen mycket, men denna tar alla rekord i sömnpiller.
Plockar fram vid tillfällen av insomnia.(Dvs inte så ofta nu vid småbarnsåren...)
Räknar med att vara klar lagom tills pensionen.
 
”Alla” hatar Läckberg men man kan ju ogilla creddigare litteratur också. Ferrantes Min fantastiska väninna funkade som rena snarkpillret på mig och jag läste aldrig de övriga.
Ja, Ferrantes är tråkig. Jag tyckte inte den var så där påtagligt usel, men helt meningslös och onödig. Jag läste ungefär halva första delen.
Vad jobbigt för er att ha så fel :(.
 
Jag fick en gång i tiden för mig att jag minsann skulle läsa mig igenom alla Nobelpris-författare. Jag läste ett kapitel i Coetzee’s Onåd innan jag fick se mig besegrad. Jag hängde inte med överhuvudtaget O_o

Jag får helt enkelt leva med att fortsätta vara en obildad typ :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp