Bukefalos 28 år!

Vilken är den sämsta bok du läst?

Apropå Igelkottens elegans - Nu ska jag sjunga dig milda sånger! Hela berättelsen led liksom av kramp: Nu ska jag ska skriva en Vacker Berättelse Nu ska jag ska skriva en Vacker Berättelse Nu ska jag ska skriva en Vacker Berättelse Nu ska jag ska skriva en Vacker Berättelse

@Mineur igelkottens elegans - vilken extremt pretentiös bok. Den känns så typiskt fransk, på ett dåligt sätt. Det finns en otroligt välskriven, rolig och dissig recension av den på goodreads.

Nu ska jag sjunga dig milda sånger - blev avskräckt bara av själva titeln, har aldrig öppnat boken.
 
Och milleniumböckerna sen! Läste den första och tyckte den var ok, fram tills Lisbet Sallanders totala personlighetsförändring :mad: Har kan han skriva en sån fantastisk karaktär som sen
blir kör i Blomqvist?? Och opererar brösten? Fick han en stroke eller vad hände?? Och sen att Paolo Roberto spelar en större roll i tvåan, vad hände då?
blev ”bara” två böcker i den serien för min del :down:
 
Men hörrni, jag brukar inte såga chick lit särskilt eftersom chick lit ju är chick lit liksom. Men jag läste en bok som var så jädra DÅLIG. Under Vintergatans alla stjärnor hette den. Sexscenerna är så jävla PINSAMMA att jag DOG när jag läste den på flyget nyligen.

Alltså detta:

"Du är så sexig och utsökt. Att smaka dig får mig att tänka på ostron. Enda skillnaden är att du smakar sött istället, och tusen gånger bättre."

:arghh::arghh::arghh::wtf:
Oj! Låter som det kunnat passa på ”bad sex in litterature-awards” :rofl:
 
Jag har pinat mig igenom en och jag tänker inte ge dem någon mer chans!
För övrigt har jag läst en av Anders de Lamotte (hette han väl?) som var rätt förskräcklig men jag hade ändå svårt att lägga den ifrån mig? Lite samma sak med Läckberg - jag fastnar ju och då kan det väl inte vara kasst?
Lamotte är det han med Game eller vad den hette? Den tyckte jag nog dög som underhållning.
 
Oj! Låter som det kunnat passa på ”bad sex in litterature-awards” :rofl:
Haha ja! Och det finns massa fler exempel :D.

Synd, för jag gillade själva idén med boken (utbränd kvinna som blivit dumpad åker till Spanien för att vandra Camino de Santiago ensam) men den sänktes av dåliga sexscener, allmän misogyni och alldeles för taffligt språk.
 
Jag klarar inte av Oates böcker. Jag har försökt med de flesta men somnade när jag försökte mig på Blondie. Jag tycker de är så monumentalt tråkiga.
 
En annan bibel som kom på 90-talet var ju Faludis Backlash. Så himla dålig, bara en massa en upprepningar. Även om ämnet ju var superviktigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp