Bukefalos 28 år!

Vilken är den vackraste hundrasen?

Hm, svårt...
men schäfer,rottis,pitbull, och sebirean husky (vet INTE hur det stavas..) :smirk:
 
Vinthundar

Är också vinthundsfreak och när det gäller skönhet har jag nog ett extra gott öga till långhårig saluki, fast vi har borzoi själva. Skotsk hjorthud och greyhound är också fantastiska...och afgahn såklart.

Jag har även en cocker spaniel och tycker att deras uttryck är mycket vackert.

Anneli
 
var inne å tittade runt på uppfödnings sidan.
hittade en hund den här som ma itne ser varenda muskel och ben på lika mkt, anses den vara fet då eller är det kanske bara för att den står så som den gör kanske.. hmm..
tyckte om ansikterna på aza.. hundarna ändå, fast jag är fortfarande rädd för att de skall gå sönder. de måste vara väldigt ömtåliga för kyla väll?
 
Det där är nog en valp... ser ut så på huvudet och öronen. Javisst är de känsliga för kyla, det är en hundras från Malí, Afrika... :smirk:

De är inte rasotypiska om de inte är jättemagra, jättemagra ska de naturligtvis inte vara. De på sidan som visar alla revben är förmodligen rangliga unghundar.

På den här sidan finns en som springer på sanden, ser inte så mager ut.

En azawakh ser väldigt extrem ut för den är så kantig, bröstkorgen är väldgigt brant ofta spetsig nertill, höftbenen sticker ut som på en kossa och därtill att den är väldigt torr i skinnet och har i princip inget underhudsfett. En kompis till mig har en tik från den kenneln, hon är ljuvlig. :love:
 
Tack, jag såg det sen!! :o
Är det då en tecknad faraohund du har som användarbild?
 
Det är väldigt många som röstar för stora, slanka hundar märker jag. Ingen som vill rösta på en liten lågbent typ? :smirk:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 836
Senast: Fruentimber
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 143
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 397
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 973
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp