Vilken barnvagn ska man ha?

Första barnet och inte anlänt än så kommer använda både ligg- och sittdel.

Senaste jag fått upp ögonen för nu är cybex talks s lux, den såg ut att kunna rulla bra på lite ojämna underlag och går att fälla ihop med en hand. kan verka överdrivet larvig nu men en sak som verkligen gjorde jag gillade den är bromsen.. Man låser och låser upp bromsen genom att trampa på en pedal istället för på flera vagnar trampa för att låsa och sen låsa upp bromsen med översidan av tårna (då förstör man ju skorna).

Babyjogger har en kompis som ägt flera vagnar och de verkar supernöjda så kanske borde kolla på dem också.
De flesta babyjogger kan man dock inte ha bakåtvänt. Nu tänker ju många olika kring det men de flesta tror jag brukar vilja ha de riktigt små barnen bakåt (så man kan ha ögonkontakt).
 
Väcker upp denna tråden istället för att göra en ny..

Vi köpte barnvagnspaket innan dottern föddes. Vi prioriterade att den skulle vara bra för oss som bor på landet med grusvägar och ej välplogade vägar vintertid osv. Köpte en Crescent Comfort som har varit toppen med 4 stora hjul osv.

Dock är den ju rätt klumpig när man ska iväg. Vi har båda rätt stora bilar (Volvo XC60 och Nissan Qashqai) men båda måste man ta isär sittdelen från chassit för att få in och ofta skiter jag i att ta med vagnen om det inte är nödvändigt pga bökigt.

Har tänkt köpa en smidigare att ha mest när vi är iväg, Begagnat då. Men jag har verkligen NOLL koll och intresse i ämnet så vet ju inte vad jag ska söka efter. Vi måste köpa bilstol 2 inom kort också och har då tänkt gå till butik och testa både det och vagn, men här finns ju massa kunskap kom jag på nu! :D

Kraven:
* Vändbar sittdel som kan fällas så hon kan sova
* Smidig att fälla ihop utan att behöva dela chassit från resten och få plats så i en normal bil
* Svängbara framhjul/smidig i affärer osv
* Bra sufflett som går att fälla långt över, samt gärna lufthål "baktill"

Nåt mer att tänka på?
 
Väcker upp denna tråden istället för att göra en ny..

Vi köpte barnvagnspaket innan dottern föddes. Vi prioriterade att den skulle vara bra för oss som bor på landet med grusvägar och ej välplogade vägar vintertid osv. Köpte en Crescent Comfort som har varit toppen med 4 stora hjul osv.

Dock är den ju rätt klumpig när man ska iväg. Vi har båda rätt stora bilar (Volvo XC60 och Nissan Qashqai) men båda måste man ta isär sittdelen från chassit för att få in och ofta skiter jag i att ta med vagnen om det inte är nödvändigt pga bökigt.

Har tänkt köpa en smidigare att ha mest när vi är iväg, Begagnat då. Men jag har verkligen NOLL koll och intresse i ämnet så vet ju inte vad jag ska söka efter. Vi måste köpa bilstol 2 inom kort också och har då tänkt gå till butik och testa både det och vagn, men här finns ju massa kunskap kom jag på nu! :D

Kraven:
* Vändbar sittdel som kan fällas så hon kan sova
* Smidig att fälla ihop utan att behöva dela chassit från resten och få plats så i en normal bil
* Svängbara framhjul/smidig i affärer osv
* Bra sufflett som går att fälla långt över, samt gärna lufthål "baktill"

Nåt mer att tänka på?
Vi (jag) hade samma krav som er och köpte en Cybex Balios S Lux. Jag är verkligen ingen barnvagnsfantast med bra koll och har bara haft gamla vagnar förut så denna känns superlyxig 😂
 
Vi (jag) hade samma krav som er och köpte en Cybex Balios S Lux. Jag är verkligen ingen barnvagnsfantast med bra koll och har bara haft gamla vagnar förut så denna känns superlyxig 😂
Den såg väldigt bra ut! Fanns lite Begagnat också till bra pris, men de i närheten var bara hela paket med liggdel osv. Får hålla utkik, tack för tipset! 🙏
 
Om man bara har grusvägar och åkrar (läs lerigt höst till och med vår) vilken barnvagn ska man ha då? Som ändå funkar att göra mindre och få plats i bil?
 
Vi (jag) hade samma krav som er och köpte en Cybex Balios S Lux. Jag är verkligen ingen barnvagnsfantast med bra koll och har bara haft gamla vagnar förut så denna känns superlyxig 😂
Köpte nästan samma - cybex talos s lux. Är nöjd, lättrullad och bra på olika underlag men för stor för bilen och tycker den känns för klumpig i affärer.
 
Köpte nästan samma - cybex talos s lux. Är nöjd, lättrullad och bra på olika underlag men för stor för bilen och tycker den känns för klumpig i affärer.
Okej, jag vet inte om det är skillnad på dem men vår känns verkligen liten och smidig. Men det handlar ju om vad man är van vid också.
 
Hej! Jag letar efter en barnvagn men det är ju ta mig fasiken omöjligt. Jag kan ingenting. Vill att det ska vara stabil nog att ha på hundpromenader men även skapligt smidig att packa in i bilen när jag ska iväg på hundträning.
Min vardag: -bor i lägenhet. Halvtrappa upp. Ingen hiss. Vagnen får stå i cykelrummet.
- bor i en mindre stad. Nära till skog och grusväg.
-har brukshund som jag ofta är på brukshundsklubben med ( bebis kommer följa med).
-Vill kunna få in vagnen i bilen relativt enkelt.
-går en del på grusvägar i skogen.

Vill inte betala mer än 10 000 för en vagn ( gärna mindre). Har kollat på olika modeller av babyjogger, både city elite men även city mini gt. Britax har ju bäst i test på många sidor som recenserar barnvagnar men vet inte om det är mer en ” Stadsvagn”. En kompis har en Emmaljunga men kommer inte ihåg vilken modell. Det är skön att köra men det ser så jobbig ut att få in och ut ut bilen. Sen finns det ju vagnar som kostar betydligt mindre. Skiljer det mycket i kvalitet? Det är en djungel ju.
Hade Babyjogger City Elite till mina (äldsta är 7), nu har min bror samma vagn till sin och den ser fortfarande ut som ny 🙌

Väldigt trevlig vagn som varit runt i I både skog, stad och på landet. Lätt att packa in i en bil. Vi har haft den bredvid en stor hundbur i vår och brorsan har den i en BMW i3 utan problem.

När inte liggdelen behövs längre tar den så lite plats att den får plats i en Ford Ka 😁

Vagnen är stabil, lättkörd, har både bra solskydd och ventilation och både liggdel och sittdel tar väldigt stora barn. Sittdelen tar 35 el 38kg så vi har haft i båda barnen när stora tröttnat på att gå. ❤️
 
Väcker upp denna tråden istället för att göra en ny..

Vi köpte barnvagnspaket innan dottern föddes. Vi prioriterade att den skulle vara bra för oss som bor på landet med grusvägar och ej välplogade vägar vintertid osv. Köpte en Crescent Comfort som har varit toppen med 4 stora hjul osv.

Dock är den ju rätt klumpig när man ska iväg. Vi har båda rätt stora bilar (Volvo XC60 och Nissan Qashqai) men båda måste man ta isär sittdelen från chassit för att få in och ofta skiter jag i att ta med vagnen om det inte är nödvändigt pga bökigt.

Har tänkt köpa en smidigare att ha mest när vi är iväg, Begagnat då. Men jag har verkligen NOLL koll och intresse i ämnet så vet ju inte vad jag ska söka efter. Vi måste köpa bilstol 2 inom kort också och har då tänkt gå till butik och testa både det och vagn, men här finns ju massa kunskap kom jag på nu! :D

Kraven:
* Vändbar sittdel som kan fällas så hon kan sova
* Smidig att fälla ihop utan att behöva dela chassit från resten och få plats så i en normal bil
* Svängbara framhjul/smidig i affärer osv
* Bra sufflett som går att fälla långt över, samt gärna lufthål "baktill"

Nåt mer att tänka på?
Joolz hub uppfyller alla dina krav.
Vi är nöjda med vagnen! Har faktiskt den som enda vagn sen minsta fyllde 1 år.
 
Väcker upp denna tråden istället för att göra en ny..

Vi köpte barnvagnspaket innan dottern föddes. Vi prioriterade att den skulle vara bra för oss som bor på landet med grusvägar och ej välplogade vägar vintertid osv. Köpte en Crescent Comfort som har varit toppen med 4 stora hjul osv.

Dock är den ju rätt klumpig när man ska iväg. Vi har båda rätt stora bilar (Volvo XC60 och Nissan Qashqai) men båda måste man ta isär sittdelen från chassit för att få in och ofta skiter jag i att ta med vagnen om det inte är nödvändigt pga bökigt.

Har tänkt köpa en smidigare att ha mest när vi är iväg, Begagnat då. Men jag har verkligen NOLL koll och intresse i ämnet så vet ju inte vad jag ska söka efter. Vi måste köpa bilstol 2 inom kort också och har då tänkt gå till butik och testa både det och vagn, men här finns ju massa kunskap kom jag på nu! :D

Kraven:
* Vändbar sittdel som kan fällas så hon kan sova
* Smidig att fälla ihop utan att behöva dela chassit från resten och få plats så i en normal bil
* Svängbara framhjul/smidig i affärer osv
* Bra sufflett som går att fälla långt över, samt gärna lufthål "baktill"

Nåt mer att tänka på?
Jag gillar Urban jungle, fullt liggläge , lätt att fälla ihop, smidig.
 
Väcker upp denna tråden istället för att göra en ny..

Vi köpte barnvagnspaket innan dottern föddes. Vi prioriterade att den skulle vara bra för oss som bor på landet med grusvägar och ej välplogade vägar vintertid osv. Köpte en Crescent Comfort som har varit toppen med 4 stora hjul osv.

Dock är den ju rätt klumpig när man ska iväg. Vi har båda rätt stora bilar (Volvo XC60 och Nissan Qashqai) men båda måste man ta isär sittdelen från chassit för att få in och ofta skiter jag i att ta med vagnen om det inte är nödvändigt pga bökigt.

Har tänkt köpa en smidigare att ha mest när vi är iväg, Begagnat då. Men jag har verkligen NOLL koll och intresse i ämnet så vet ju inte vad jag ska söka efter. Vi måste köpa bilstol 2 inom kort också och har då tänkt gå till butik och testa både det och vagn, men här finns ju massa kunskap kom jag på nu! :D

Kraven:
* Vändbar sittdel som kan fällas så hon kan sova
* Smidig att fälla ihop utan att behöva dela chassit från resten och få plats så i en normal bil
* Svängbara framhjul/smidig i affärer osv
* Bra sufflett som går att fälla långt över, samt gärna lufthål "baktill"

Nåt mer att tänka på?
Babyjogger City Elite (med ett framhjul) har många av mina kompisar köpt som som andra vagn, tar typ ingen plats ihopfälld, lättkörd utan att vara ostadig och fullt liggläge. Tror tyvärr inte den är vändbar men vet inte. Prisvärd, kostar under 6000 kr ny.
 
Babyjogger City Elite (med ett framhjul) har många av mina kompisar köpt som som andra vagn, tar typ ingen plats ihopfälld, lättkörd utan att vara ostadig och fullt liggläge. Tror tyvärr inte den är vändbar men vet inte. Prisvärd, kostar under 6000 kr ny.
Tack för tips! Den var inte vändbar dock..men fanns andra i samma märke som var det såg jag..skriver upp :up:
 
Hej! Jag letar efter en barnvagn men det är ju ta mig fasiken omöjligt. Jag kan ingenting. Vill att det ska vara stabil nog att ha på hundpromenader men även skapligt smidig att packa in i bilen när jag ska iväg på hundträning.
Min vardag: -bor i lägenhet. Halvtrappa upp. Ingen hiss. Vagnen får stå i cykelrummet.
- bor i en mindre stad. Nära till skog och grusväg.
-har brukshund som jag ofta är på brukshundsklubben med ( bebis kommer följa med).
-Vill kunna få in vagnen i bilen relativt enkelt.
-går en del på grusvägar i skogen.

Vill inte betala mer än 10 000 för en vagn ( gärna mindre). Har kollat på olika modeller av babyjogger, både city elite men även city mini gt. Britax har ju bäst i test på många sidor som recenserar barnvagnar men vet inte om det är mer en ” Stadsvagn”. En kompis har en Emmaljunga men kommer inte ihåg vilken modell. Det är skön att köra men det ser så jobbig ut att få in och ut ut bilen. Sen finns det ju vagnar som kostar betydligt mindre. Skiljer det mycket i kvalitet? Det är en djungel ju.
Buggas Fox är bästa vagnen :love: Nu har vi en väldigt lång kille (Redan 103cm som 3 åring) så han växte ur Foxen ganska snabbt så därav att vi kompletterade med en Buffel också som tar större barn :) Kommer även att köpa en Donkey lagom till syskonet :)
 
Buggas Fox är bästa vagnen :love: Nu har vi en väldigt lång kille (Redan 103cm som 3 åring) så han växte ur Foxen ganska snabbt så därav att vi kompletterade med en Buffel också som tar större barn :) Kommer även att köpa en Donkey lagom till syskonet :)

Sätt då buffelsittdelstyget i donkeyn till storebror. Så kommer han sitta mycket bättre ☺️
 
Ja! Eller störigt att de inte bara fixat en större sittdel till donkeyn från första början 😜

Ja verkligen så sett men tror att det är för att vagnen skall kunna användas som en tvillingvagn i första hand och Buffeln (innan Fox kom) var singelvagnen och då ville man minimera känslan av ett stort åbäke som de flesta andra dubbla vagnar är och skapa Donkey som skulle ge (och ger) en mer chick upplevelse av en stor vagn :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 835
Senast: Anemone
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 076
Senast: ako
·
  • Låst
Äldre Vi hade en lite speciell upplevelse i förrgår... Vi gillar att ta bilen, köra någon mil eller så i närområdet, stanna vid någon mysig...
45 46 47
Svar
921
· Visningar
33 774
Senast: LenaH
·
Övr. Barn Hej. Nu halvvägs in i graviditeten börjar jag fundera mer på barnvagn, vilken man ska ha. Har köpt stor kombi och varit och provkört...
2
Svar
37
· Visningar
2 809
Senast: Rund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp