Vilken barnvagn ska man ha?

Tipsar som i en annan tråd om Cybex Balios S Lux Sittvagn :) Vi hade den en period och var supernöjda! Tror även man kan klicka på vissa babyskydd på den. Tar också väldigt liten plats :)

Tack för tips! Har ju dock en rejäl "vanlig" vagn, så är egentligen ute efter något lite mindre 😁
 
Cybex bailos är en betydligt större vagn än de som går som handbagage på flyget. Blir ungefär dubbelt så stor ihopfälld och väger nästan dubbelt så mycket.

Sen kan den ju vara en bra relativt kompakt vagn ändå om man inte är ute efter de allra minsta :) Vi valde bort den när vi letade mindre vagn pga grusätarhjulen (EVA). Men det kanske har ändrats på senare versioner.

Vad hade du kikat på för något om du skulle köpt? 😊
 
Tack för tips! Har ju dock en rejäl "vanlig" vagn, så är egentligen ute efter något lite mindre 😁

Ja, alltså, jag upplever den som en mindre vagn, bara att den är rejäl för att vara hyfsat kompakt :)
Angående hjulen upplevde inte jag att de åt grus. Men som sagt, det är ju inte nån du kan ta i kabinen, det tror jag inte.

Detta påminner mig om att jag måste få iväg den vagn som faktiskt är en resevagn. Orkar bara inte 😅
 
Ja, alltså, jag upplever den som en mindre vagn, bara att den är rejäl för att vara hyfsat kompakt :)
Angående hjulen upplevde inte jag att de åt grus. Men som sagt, det är ju inte nån du kan ta i kabinen, det tror jag inte.

Detta påminner mig om att jag måste få iväg den vagn som faktiskt är en resevagn. Orkar bara inte 😅

Ah, tack! Iofs sett flera rekommendera Balios innan, men den som heter M. Tur vi ska åka först i augusti och hinner lösa något 😂
 
Jaa, har kikat lite på den. Kommer definitivt användas igen👌
Obs fattar om du vill ha svar från folk som varit förälder i längre än 10 veckor och kanske rest med sitt barn också 🙈. Men tycker Ant verkar bra! Vi lutar åt att köpa den (men vi är veliga så vi ändrar oss 10 ggr om dagen).
 
Se ovan :D

Om den inte behöver kunna gå som handbagage så Babyjogger city tour lux istället :)

Tackar! 👌 Den får gärna gå som handbagage dock, så slipper jag oroa mig för att någon ska paja den. 🙈

Lär sluta med att maken tröttnar och köper en ny bugga, antingen Ant eller Bytterfly 🙈
 
Obs fattar om du vill ha svar från folk som varit förälder i längre än 10 veckor och kanske rest med sitt barn också 🙈. Men tycker Ant verkar bra! Vi lutar åt att köpa den (men vi är veliga så vi ändrar oss 10 ggr om dagen).

HAHA! 😂
Jag vill ha svar från alla. Dessutom sitter ni ju i lite samma sits 😁
 
Tackar! 👌 Den får gärna gå som handbagage dock, så slipper jag oroa mig för att någon ska paja den. 🙈

Lär sluta med att maken tröttnar och köper en ny bugga, antingen Ant eller Bytterfly 🙈

Hade nog gjort samma sak!

Antar förresten att du fattade att det var autocorrect som var framme och inte jag som verkligen ville rekommendera en resedagbok :D
 
Hej! Jag letar efter en barnvagn men det är ju ta mig fasiken omöjligt. Jag kan ingenting. Vill att det ska vara stabil nog att ha på hundpromenader men även skapligt smidig att packa in i bilen när jag ska iväg på hundträning.
Min vardag: -bor i lägenhet. Halvtrappa upp. Ingen hiss. Vagnen får stå i cykelrummet.
- bor i en mindre stad. Nära till skog och grusväg.
-har brukshund som jag ofta är på brukshundsklubben med ( bebis kommer följa med).
-Vill kunna få in vagnen i bilen relativt enkelt.
-går en del på grusvägar i skogen.

Vill inte betala mer än 10 000 för en vagn ( gärna mindre). Har kollat på olika modeller av babyjogger, både city elite men även city mini gt. Britax har ju bäst i test på många sidor som recenserar barnvagnar men vet inte om det är mer en ” Stadsvagn”. En kompis har en Emmaljunga men kommer inte ihåg vilken modell. Det är skön att köra men det ser så jobbig ut att få in och ut ut bilen. Sen finns det ju vagnar som kostar betydligt mindre. Skiljer det mycket i kvalitet? Det är en djungel ju.
Babyjogger City elite säger jag bara
Bästa vagnen alla kategorier 🙌
 
Ah, tack! Iofs sett flera rekommendera Balios innan, men den som heter M. Tur vi ska åka först i augusti och hinner lösa något 😂
Bra med framförhållning 😁
Sen är det ju så individuellt egentligen. Jag hade hellre checkat in och hoppats på det bästa än att köpa en för liten vagn. Men jag förstår verkligen de som inte vill göra så också 😊
 
Tackar! 👌 Den får gärna gå som handbagage dock, så slipper jag oroa mig för att någon ska paja den. 🙈

Lär sluta med att maken tröttnar och köper en ny bugga, antingen Ant eller Bytterfly 🙈

HAHA! 😂
Jag vill ha svar från alla. Dessutom sitter ni ju i lite samma sits 😁
:D

Vi tittade också på Butterfly men tvekar eftersom den bara är framåtvänd. Känns läskigt 🙈. Dock billigare än en Anten tror jag.
 
:D

Vi tittade också på Butterfly men tvekar eftersom den bara är framåtvänd. Känns läskigt 🙈. Dock billigare än en Anten tror jag.

Jag tycker inte butterflyen känns lika intressant alls. Dels pga att den bara är framåtvänd (jag tycker inte det är aktuellt för så små barn, speciellt inte i så ”stökiga” miljöer som på resa). Men också för att jag tycker att det då finns många alternativ som (enligt mig) är likvärdiga eller bättre. Butterfly verkar ha rätt dåligt liggläge tex.

Vi har haft en Carena Kobbe som vi varit väldigt nöjda med som jag inte riktigt kan se motivet till prisskillnaden mot Butterfly. Däremot känns Ant som en helt annan grej.
 
Ant verkar vara en utgående modell så nu kan man köpa den på rea. Om jag förstått saken rätt har marknaden inte varit överförtjusta i Ant och det är väl den främsta anledningen till varför den fasas ut istället för att få ett facelift som Bugaboos populära vagnar brukar få med jämna mellanrum.

Jag kollade precis runt på olika resevagnar och jag kom fram till att det inte fanns någon vändbar resevagn i handbagagestorlek som uppfyllde mina krav. Cybex Eezy Twist S var väl den med "minst fel". På sikt vill jag ha en vagn som går som handbagage, men det får bli lite senare. Jag löste det genom att köpa en begagnad Bugaboo bee3 som jag lär få sålt för samma pris jag köpte den för (1200 kr som sparsamt använd och med extra solsufflett och reseväska) när jag inte längre har ett barn som behöver åka bakåtvänd. Då kan jag istället köpa en framåtvänd Yoyo, Butterfly eller någon annan modell som finns då.
 
Vi har haft en Carena Kobbe som vi varit väldigt nöjda med som jag inte riktigt kan se motivet till prisskillnaden mot Butterfly.
Det kanske är annorlunda om man som du har massa koll på massa olika vagnar? Vi har liksom inte det, vill bara köpa nåt som kan funka och har inte tid eller ork eller lust att sätta oss in i alla olika märken. Har exempelvis aldrig ens hört talas om den du nämner här :D.
Cybex Eezy Twist S var väl den med "minst fel"
Har du tittat och klämt på den i verkligheten? Den känns väldigt racklig tycker jag, som en dockvagn typ.
 
Har du tittat och klämt på den i verkligheten? Den känns väldigt racklig tycker jag, som en dockvagn typ.
Jo, men bara snabbt och jag håller med dig. Jag tror inte att jag känt på en enda vagn som klarar handbagagegränsen som känns stabil, men jag har t.ex. inte hunnit klämma på Butterfly än. När jag jämför min bee3 med min väns yoyo, som antagligen är den populäraste handbagagevagnen, är det som natt och dag.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 850
Senast: Anemone
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 077
Senast: ako
·
  • Låst
Äldre Vi hade en lite speciell upplevelse i förrgår... Vi gillar att ta bilen, köra någon mil eller så i närområdet, stanna vid någon mysig...
45 46 47
Svar
921
· Visningar
33 827
Senast: LenaH
·
Övr. Barn Hej. Nu halvvägs in i graviditeten börjar jag fundera mer på barnvagn, vilken man ska ha. Har köpt stor kombi och varit och provkört...
2
Svar
37
· Visningar
2 815
Senast: Rund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp