nyttnick
Trådstartare
Jag behöver ny dammsugare. Självklart vill jag inte betala för mycket, men jag är villig att betala för att få de funktioner jag vill ha. Det är inte en robot jag är ute efter (även om jag gärna hade haft det också), utan en som jag kan flytta runt.
Jag har 3 katter och två ungdomar, ett relativt trångt boende, så det blir lätt skitigt och att smutsen snabbt dras runt. Den här årstiden är det MYCKET katthår.
Önskemål:
Sladd eller sladdlöst kvittar, men om den har sladd önskar jag ganska lång räckvidd
Den ska vara effektiv på att suga upp päls/katthåren, även från mattor
Bra sugkraft för övrigt damm och smuts
Den ska ha hyggligt enkelt att komma in och nå under möbler
Gärna några olika val på munstycken
Jag har läst väldigt många test och ännu fler beskrivningar på olika sidor på internet, så jag antar att jag är ute efter tips om vad ni har som funkar (eller inte funkar för all del). Det ska inte kännas motigt att ta tag i städningen.
Jag har 3 katter och två ungdomar, ett relativt trångt boende, så det blir lätt skitigt och att smutsen snabbt dras runt. Den här årstiden är det MYCKET katthår.
Önskemål:
Sladd eller sladdlöst kvittar, men om den har sladd önskar jag ganska lång räckvidd
Den ska vara effektiv på att suga upp päls/katthåren, även från mattor
Bra sugkraft för övrigt damm och smuts
Den ska ha hyggligt enkelt att komma in och nå under möbler
Gärna några olika val på munstycken
Jag har läst väldigt många test och ännu fler beskrivningar på olika sidor på internet, så jag antar att jag är ute efter tips om vad ni har som funkar (eller inte funkar för all del). Det ska inte kännas motigt att ta tag i städningen.