Vilken färg? Hjälp!

lille skutt

Trådstartare
Ja som ni ser vill jag ha lite färg hjälp! Funderar på att köpa "ny" sadel och har svårt att välja vilken färg jag vill ha :crazy:
Är inne på typ stübben ebonyfärg eller en tabaccofärgad. Vill inte ha svart, tycker att en brun nyans blir mjukare på en skm.! :d
Man ser det inte på bilden men hon har inslag av bruna flugskm. "prickar" Så snälla ni brukar ju vara duktiga på sådant här ;) :idea:
TJpflmnstring008.jpg

Sv: Vilken färg? Hjälp!

Ja, brunt är klart snyggast! Tycker rödbrunt är jättefint på skimmlar... Prestiges tobacco färg är snygg. Stubbens ebony är ju mkt mörkare, men snygg den också.

Vad för sadel ska du köpa, hopp el dressyr? Märke?
Ser ut som Prestige skulle kunne ligga bra på henne. :)

Ja, prestige ligger bra på henne (har en hopp) :love:
Det är en stübben som jag har spanat in hopp den också men en flatback! och den har färgen mahogny som ser mkt. fin ut!!
Har funderat lite på prestiges golden star i tabaccofärg men har läst att många här tycker att den är sååå hal :crazy: annars så finns det ju en hel del av dem på beg. marknaden.
Har ju även en harry dabbs dressyr som jag lite inne på att byta mot ngt. annat...har kollat lite på prestige hippos och den i priset ovanför kommer inte ihåg vad den heter, men de ser ju fina ut bägge två :d
Är det inte du som har den eller har jag fel :confused: Ngt du rekomenderar :angel:

Jo, jag har en Top Dressage, älskar den!! :love: Kostar runt 15' nu tror jag. Finns några begagnade, och även Venus finns att få tag på beg. Men, det är mest svarta....

Vilken hopp-modell har du nu då? Jag tycker också att GS är lite hal, och den känns platt på nåt sätt... Jag satt hyfsat i den på min gammling (hans rygg är modell soffbord) men inte alls på ynglingen. Så jag köpte en Sidney, den har större knästöd och kalvläder så man sitter mkt bättre.
Sett mååånga beg. hopp modeller också, Paris tycker jag också mkt om, ångrar lite på att jag inte köpte en sån men hade för mig att man satt stadigare i Sidney'n. Vet dock inte om det var så stor skillnad som jag trodde. ;)

Så länge sadeln passar tycker inte jag färgen spelar någon roll. Men ebony tror jag skulle passa bra annars.

Har venezian och bara :love: den. Igentligen kanske jag inte dehöver ngn. "ny" sadel men köptarmen har dragit igång :o :crazy: :D
Hon är bara 4 år ännu så ngn. helt ny sadel köper jag inte till henne ännu!

Då bör du nog slå i från dig GS, för Venezia har ju Mkt stöd och är ganska djup, så du kommer nog känna dig väldigt vinglig i en GS. ;) Men Sidney, Paris och Equipe sitter man lite bättre i. Även den nya som bara heter Prestige verkar ha större stöd. :)

Håller med om att det är bäst att köpa beg., jag har förlorat jättemkt pengar på att köpa nya sadlar som sen inte passade efter nån mnd.. :crazy: Så från och med nu så ska jag köpa beg. om han behöver nya sadlar.

Han "behöver" en brun dressyrsadel..... :angel:

jag har en blekfis :p dvs flugskimmel och han har en brun kieffer som är såååå fin på honom :D !

Brunt blir knart snyggast!
Stübben har ju en rödare brun med, kommer bara inte ihåg vad den heter men den är SJUKT snygg!

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 999
Senast: jemeni
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 374
Senast: Mia_R
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer