Vilken hingst ska jag välja?

Sv: Vilken hingst ska jag välja?

Jepp Mökkur frá Varmalaek är svart och ger mycket bra lynne samt avkommor som generellt är större än han (136 cm) och vackrare.
Har en Mökkur-dotter själv som är underbar i lynnet och mycket sammarbetsvillig!

/Malin
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken hingst ska jag välja?

vem är det som retuscherat bilden?! Åtminstone bakgrunden är tämligen fixad.
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja?

Svadilfari verkar ju fin...ta han...
eller sök på google.se
Fråga lte folk i stallet om dem känner någon som "tar hand om sånt"
Min hjärna o jag funkar inte riktigt i dag så lyssna inte på mig... :D
Lycka till! :p
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja?

hej! kolla in Thorsteinn fra Thjotanda. ny hingst för säsongen, men han har ändå vart me ett tag..han är isabellblackskäck, med 9 för pass!! :)
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja?

Tittade på hingstens bedömning och tycker han har anmärkningsvärt låg ridegenskapsbedömning, 6.5 för trav 7.5 för tölt även viktiga delar i exteriören så som benställning, hals manke bog är ganska lågt..
Tycker det verkar vara en hingst för den som i första hand vill färgavla...
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja?

dama_söt skrev:
hej! kolla in Thorsteinn fra Thjotanda. ny hingst för säsongen, men han har ändå vart me ett tag..han är isabellblackskäck, med 9 för pass!! :)

Har tittat på honom men tyckte det saknades en del enligt bedömningen.

Jag är väl i första hand ute efter en 1:a klass hingst.
 
Thorsteinn

Jag tror egentligen han är bättre i tölt och trav än siffrorna visar, man verkar satsat allt på att få fram bra pass på hans bedömning. Det är lönsamt totalt sett men ger en lite sned bild. Han töltade helt Ok tidigt i sin ridhästkarriär vilket är viktigt för nedärvningen.

Det är rätt många femgångare som inte går bra tölt/trav när de är skodda och tränade maximalt för pass. När jag har sett honom har han sett ut som en snäll och söt liten ungdomstävlingsvalack :o , med helt OK tillräckliga gångarter om än inte spektakulära.

Det finns nog sämre hingstar att "färgavla" på - ska man göra familjehästar är ju lynnet och användbarheten viktig.
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja?

hej..jag tänkte mest eftersom en gulgen efterfrågades, så tänkte jag på honom...Han har ju ett lynne som är helt enastående och är ju som sagt inte använd i avel tidigare, så det kan ju vara spännande och testa, om man vill testa...Men är det en första klass hingst som efterfrågas me bra lynne är ju Sleipnir, som jag nämnt tidigare en mycket fin hingst.. :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Pritchel
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 281
Senast: Roheryn
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 198
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 422
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp