Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

Ser om det går att få liv i en gammal tråd...

köpte hempflings nya bok nyss och gick även tillbaka till "hästens själ" för att friska upp minnet lite men jag tycker det är så himla svårt att komam fram till vad mina är. Fjordingen är en urhäst så långt är jag säker men de andra två...?
Båda är lite sabbade vilket jag tror gör dom lite svårare att bedömma men tänkte se vad ni tror:


Sto, 5 år. dominant, skeptisk mot folk (men kan även bero på behandling i förra hemmet), köper inte vad som helst utan man måste verkligen bevisa att man är värd att respektera och lyssna på. Smart, mycket energi. Otålig, svårt att ta det lugnt. Känslig men jag skulle inte säga att hon är direkt ängslig men kan lätt bli "upp i varv" och få bråttom.

100419.jpg


100505.jpg


horse3.jpg




Sto, 13 år. Snäll, dåligt självförtroende och självkänsla, lugn, skeptisk mot folk, gör vad hon blir tillsagd även om hon inte är riktigt bekväm i situationen. Inte ngt som helst aggressiv eller dominant. Lite inbunden. Denna hästen har också en del i bagaget, har ingen positiv erfarenhet av folk så hur hon hade varit med rätt hantering från början är svårt att säga...

100909.jpg


100915.jpg


100922.jpg


100921.jpg



Jag har väl 2-3 karaktärer/häst jag funderat på men kan inte riktigt pricka in vilken...hoppas ni har lite bra idéer.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Smoothi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 865
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 323
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp