Vilken ras?

gå in på www.vovve.net där kan du hitta en hund. det finns rasfakta om alla så där kan du ju hitta en som passar dig!! :) om jag bodde i en storstad skulle jag skaffa en katt annars så skulle jag åka till ikea och köpa en mjukis hund där kan man välja storlek själv och dom är lugn! det finns dom med batteri också så den kan gå!! ;)ett tips bara!!!
 
Cavalier King Charles Spaniel
Har en sån. Han är med överallt, kan gå lös (men nu är han oppfostrad), inte alls stor, men ingen knähund.
Tänkte precis som du när vi köpte honom, och ALDRIG har någon av oss i min familj ångrat oss. Kanske när det regnar och är kallt ute, men det skulle ju inte ha spelat någon roll vad det är för ras...
 
Vi har sån tur att Doris avskyr o gå ut när det är kallt/blött, helst bara snabbt ut o göra behov o sen in igen :D
 
Ja det beror nog mycket på individer :)
Men vattenapporterande hundar borde ju tycka om vatten mer :)
 
Det e nog så att det beror mer på individ :)
Min tax går till viadukten en minut hemifrån där under sätter hon sig och vill inte gå en meter till, medans dotterns bichon kan vara ute hur länge som helst även i oväder!
 
det är väl inget fel på att ha hund på Lidingö? Det är ju parkernas paradis och gärdet ligger på andra sidan bron... :smirk: :confused:
 
öhhh vad är det för fel i att ha hund om man bor i en storstad?? STORSTÄDER HAR ÄVEN DOMSKOGAR OCH PARKER ;)
 
jag trodde att du mena att du bodde i en "STORSTAD" bor man i en storstad tycker JAG att man inte ska ha hund. Men det är min åsikt.. jag tycker att du ska gå in på www.vovve.net och kolla där. det fanns en tråd tidigare här på hund med ett test om vilken hund som passar en själv!! jag menade inget elakt ;)
 
det beror ju på vad man har för hund när man bor i en storstad har man t.ex en nork älg hund så tror inte jag att den skulle trivas i en storstad. det finns hundar som äe anpssade för storstads liv och vissa hundar passar bättre i skogen. jo jag vet att dom har parker å så men en t.ex huskey vill nog ha större utrymme och frihet. ;)
 
det beror ju på vad man har för hund när man bor i en storstad har man t.ex en nork älg hund så tror inte jag att den skulle trivas i en storstad. det finns hundar som äe anpssade för storstads liv och vissa hundar passar bättre i skogen. jo jag vet att dom har parker å så men en t.ex huskey vill nog ha större utrymme och frihet. ;)
 
På lidingö har du ju en massa natur att gå med din hund i så där passar det alldeles utmärkt att ha en!! Kan inte kalla det stan precis!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 571
Senast: Caoimhe
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 040
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Vi är en familj med tonårsbarn som ska utöka familjen med vår första egna hund. Vi har många vänner med hund och har under ett år varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 700
Senast: Narcissa
·
Övr. Hund Vad är bra egenskaper för en gårdshund? Alltså, inte rasen utan en som är boende på gård. Nu ska jag inte skaffa hund särskilt snart men...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 259
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp