Sv: Vilken transport?
Glömde tips på släp.
Ska det vara nytt, nyare begagnat eller baganat ?
Vilka som går sätta fölvägg i vet jag inte men kan tänka mig det går fixa till något i de flesta släp. Fråga tillverkaren !!
UME-släp på första plats för mig ( aluminium, dyra nya, högt 2a-handsvärde, låg tjänstevikt gör högre maxlast, vet det finns vägg att köpa till fram, äkta boggie )
BOJ ( finns i aluminimu, dyra nya, högt 2a-handsvärde, svårt hitta alumin begagnat, tillverkaren fixar det mesta i utrustningsväg )
THULE ( många olika modeller, lätt hitta begagnat )
FAUTRAS ( hög tjänstevikt, dyra, inte så lätt hitta begagnat )
Sen finns tex Läckösläp, Värmlandsvagnen och diverse andra.
De flesta släp passar din bil, det är mer vad DU vill ha för komfort, maxlastvikt, utseende, köregenskaper osv......
Tänk på att tex reservdelar, utrustning kan vara svårt fp tag i, ta lång tid få hem om det är ett släp som ej är tillverkat i Sverige.
Hade jag haft valmöjligheten så hade jag satsat på UME i första hand.
Jag letade nytt släp för ett par år sedan.
UME var för dyrt för mig, annars hade jag valt det.
Det blev ett THULE Star Safir.
Är hyfsat nöjd, bra säkerhetsdetaljer, ljust och fint, fronturlastning men är lite ryckigt när det inte är last i det. Ligger kanon på vägen dock, endast ryckigt framåt/bakåt.....
Hoppas du hittar rätt men stressa inte och köp inte något bara för att utan ta dig tid och titta och jämför och köpa sen det bästa ur din synpunkt och till ditt ändamål