Vilket är ditt favoritbarnprogram?

Brisa

Trådstartare
Dottern kikar just på Fem myror är fler än fyra elefanter, och det programmet tycker jag är himla bra. Både för att det lär ut siffror och bokstäver på ett kul sätt, men minst lika mycket för att jag minns hur bra jag själv tyckte det var. En ny favorit är Fåret Shaun, han är ju störtskön! :D Sen finns ju givetvis alla Astrid Lindgrens filmer. Och Pingu!

Vilka program har ni eller era barn fastnat för? Är det nåt ni saknar som borde gå i repris?
 
Sv: Vilket är ditt favoritbarnprogram?

Dora utforskaren är en klar favorit här hemma hos både barnen och föräldrarna.

Sen AL filmer, Emil och Pipppi har vi börjat med och sedan har de andra kommit vart efter.

5 myror... är oxå väldigt bra men femåringen uppskattar den mer än 2,5 åringen.
 
Sv: Vilket är ditt favoritbarnprogram?

Fem myror...var min egan favorit då jag var liten. :) Nu är min favorit Teletubbis, dom är ju bara så goa & söta dom där färgglada små knubbiga tubbisarna. :D

Astrid Lindgrens filmer går ju såklart alltid hem. :)
 
Sv: Vilket är ditt favoritbarnprogram?

På fredagarna har vi mys för då kommer Hotell Kantarell!! :love::bow:

Teletubbis ger mig rysningar. Trodde det var ett skämt och parodiprogram första gången jag såg det.. ;)
 
Sv: Vilket är ditt favoritbarnprogram?

Hon jag är barnvakt åt i bland älskar Seaside hotell som går på Bolibompa! Hon tycker oxå om Nicke nyfiken!
 
Sv: Vilket är ditt favoritbarnprogram?

Min son på tre år tycker om backyardigans (kommer på nick jr),
Dora, små einsteins.
själv vet jag inte riktigt, tycker om de barnprogram där barn lär sig något.
 
Sv: Vilket är ditt favoritbarnprogram?

På fredagarna har vi mys för då kommer Hotell Kantarell!! :love::bow:

Teletubbis ger mig rysningar. Trodde det var ett skämt och parodiprogram första gången jag såg det.. ;)

Ja, hotell Kantarell är ju helt underbart!

Och har ni sett Höjdarna? Gick som julkalender för några år sedan. Den gillade hela familjen. Rosafluffiga Silvia, Lipton, Franke, Ester, Luleå och gänget.

Teletubbies vet jag inte vad jag ska tro om, tycker de är mest långtråkiga men min syster som jobbar med barn tycker att de är otäcka. Vet inte om hon ser nåt jag missar?

Men min favorit är nog fåret Shaun. Helt underbar. :D
 
Sv: Vilket är ditt favoritbarnprogram?

Fem myror hjälpte mig att lära mig läsa när jag var 4 år. En kväll orkade inte mamma läsa åt mig så jag sa att då läser väl jag för dig och hon blev chockad över att jag faktiskt kunde... Är imponerad varje gång jag ser det hur bra det håller än och hur pedagogiska men ändå otroligt lyckade (dvs tilltalande) de är.

Astrid Lindgrens originalfilmer/serier är andra favoriter. Minns även Farbror Frippes skafferi, Kalles klätterträd, Barbapappa, etc etc.
 

Liknande trådar

Tjatter Kan DU rövarspråket? http://www.rövarspråket.se/ Det är nåt åtminstone jag lärde mig grunderna av redan som barn, även om jag faktiskt...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 966
Senast: BobberiBoo
·
Hästhantering Jag kikar efter häst/ponny, i en relativt moderat prisklass. Dvs om man inte köper en riktigt ung (oinriden) eller en som börjar närma...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
30 664
Senast: Unafraid
·
Tjatter Även om vi på den här forumdelen kanske inte nödvändigtvis är sådär jättegamla, tyckte jag ändå att det skulle vara kul och höra om det...
Svar
18
· Visningar
1 518
Senast: Jojjosan
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 863
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp