Vilket märke?

Perla

Trådstartare
Köpte denna helt nya maratonselen från privatperson igår. Men glömde fråga vart den kom ifrån. Någon som har en gissning? Det är svart läder (ingen nylonförstärkning utan endast läder) med lackat läder på vissa ställen.

 
Sv: Vilket märke?

Drive out, kanske? Fast såg nu att deras är nylonförstärkta, så kanske inte....
 
Sv: Vilket märke?

Om man kikar på uppehållsremmen till bakselen så liknar den remmen som sitter på Pfiff Vario. Däckeln lika så ser ut som Varion (det är tilbury tugs på denna också tycker jag mig ana). Dock så ser inte bröstan ut så, iaf inte på den modellen jag har hemma, min brösta har fasta draglinor och saknar ringen mitt fram.
Så var det den biten med nylonförstärkningen, Varion är förstärkt. Är du säker att inte denna är det? Det måste vara ovanligt med en icke förstärkt maratonsele tycker jag.
 
Sv: Vilket märke?

Om man kikar på uppehållsremmen till bakselen så liknar den remmen som sitter på Pfiff Vario. Däckeln lika så ser ut som Varion (det är tilbury tugs på denna också tycker jag mig ana). Dock så ser inte bröstan ut så, iaf inte på den modellen jag har hemma, min brösta har fasta draglinor och saknar ringen mitt fram.
Så var det den biten med nylonförstärkningen, Varion är förstärkt. Är du säker att inte denna är det? Det måste vara ovanligt med en icke förstärkt maratonsele tycker jag.

Busse har samma design på uppehållsremmen till bakselen. Däremot är den främre ringen (vad det kan heta) flat, platt och lite bred på Busse.

(Jag har ingen aning vad det är för märke, men drive out har väl prägling mitt fram på bröstan så det borde ju kunna uteslutas. Ang nylonförstärkning så min är det (ska vara det) men det är inget som jag sett/märkt. Så antar man verkligen måste leta efter det för att se det?)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag köpte en kanna på loppis för några år sen. Köpte den för att mönstret gör mig glad. Jag har undrat hur gammal den är och var den...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Ramona
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 979
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 139
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp