Vilket ord ger dig rysningar ?

Luggas (om hår) är inte så vanligt tack och lov för jag får spel av det.

Plättlätt och snutta är vidriga, och tyvärr rätt populära på detta forum.
 
Min sambo klarar inte av orden "pissa" eller "kallingar/kalsonger". Han tycker alltid att man ska säga boxer istället. Jag är tyvärr en användare av båda orden 😅.

Jag har problem med folk som kallar sin partner för älskning/honey etc offentligt. Hen har väl ett namn??!
 
Snutta är väl när ungar suger på någonting istället för ett bröst? Jag tänker mest på kattungar och hundvalpar när jag hör ordet.
Och @Tilly_85
Jag har uppfattat att det används när djurungar eller bebisar både diar/ammar eller suger på något annat. Det borde inte vara ett så provocerande ord, valpar, föl och i viss mån bebisar är ju trevliga varelser, men jag tål inte ordet. :wtf:
 
Min sambo klarar inte av orden "pissa" eller "kallingar/kalsonger". Han tycker alltid att man ska säga boxer istället. Jag är tyvärr en användare av båda orden 😅.

Jag har problem med folk som kallar sin partner för älskning/honey etc offentligt. Hen har väl ett namn??!
Åh kallingar! :yuck:
Kalsonger är snäppet värre, men håller med din sambo om att det borde heta boxer.
 
Lamm smakar som kofta? (Fast det gör det inte när det är ekologiskt och mått bra)...
Om köttet får smak av ullen så att det smakar kofta har inget att göra med om det är ekologiskt eller inte. Det beror på hur noga slaktaren är. Ullfett ger snabbt ullsmak åt köttet så det gäller att vara hemskt noga vid slakt så att kniven inte kommer i kontakt med pälsen. Samma sak gäller vid älgslakt, annars blir det obehaglig viltsmak på köttet.
 

Liknande trådar

Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översätta? Både från svenska till engelska (eller annat språk) och tvärt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 788
Senast: mamman
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 629
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 052
Senast: MML
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp