Vilket ord ger dig rysningar ?

Ordet belly (alltsÄ, det engelska ordet) har jag extremt svÄrt för av nÄgon anledning. Ryser varje gÄng det dyker upp i nÄgon av de engelska böcker jag lÀser/lyssnar pÄ. :wtf:
 
Jag tycker det lÄter vÀldigt illa nÀr folk refererar till sin manliga partner som "gubbe". AlltsÄ som i "mÄste Äka in och hÀmta gubben i stan", "min gubbe jobbar med ekonomi", och sÄ vidare. MAN, sÀg MAN för helskotta! Ja, eller sambo, make, partner, sÀrbo, vad som nu kan tÀnkas passa.

Jag kan sÀga "surgubbe" om sÀrbon men det Àr snarast deskriptivt :angel:
 
Ordet kÀrleksmums Àr förskrÀckligt och jag fÄr spatt av att det verkar vara vedertaget namn för bakverket. :wtf: Det heter snoddas, punkt slut.

TÄl ej nÀr nÄgon benÀmner sin partner som gubben/pojken eller tanten/kÀringen. Vad Àr det för fel pÄ sambo, partner, man/fru, eller make/maka?

Att sÀga mys eller liknande "gulliga" ord nÀr man menar sex borde det vara spöstraff pÄ. Vill du göra vuxengrejer fÄr du :devil: tala om dem som en vuxen ocksÄ.

De flesta ord som anvÀnds till kroppsdelar Àr egentligen hemska. :nailbiting:
 
KĂ€rleksmums - fyfan vilket vidrigt ord.
Eh ja! SmakmĂ€ssigt har det alltid varit en av mina favoriter, men alla sa mockarutor nĂ€r jag vĂ€xte upp, bĂ„de hemma och hos kompisar. Jag var nog ganska stor, typ högstadiet i alla fall, nĂ€r jag hörde kĂ€rleksmums första gĂ„ngen. KĂ€nde mest bara ”nu har ni ju förstört hela kakan för mig med det hĂ€r vidriga namnet!”
 
Ordet kÀrleksmums Àr förskrÀckligt och jag fÄr spatt av att det verkar vara vedertaget namn för bakverket. :wtf: Det heter snoddas, punkt slut.

TÄl ej nÀr nÄgon benÀmner sin partner som gubben/pojken eller tanten/kÀringen. Vad Àr det för fel pÄ sambo, partner, man/fru, eller make/maka?

Att sÀga mys eller liknande "gulliga" ord nÀr man menar sex borde det vara spöstraff pÄ. Vill du göra vuxengrejer fÄr du :devil: tala om dem som en vuxen ocksÄ.

De flesta ord som anvÀnds till kroppsdelar Àr egentligen hemska. :nailbiting:
Exakt! Och vill man inte sÀga knulla sÄ vad Àr det för fel pÄ ligga? Du behöver ju liksom inte antingen sÀga det grövsta av grövsta, eller mes-mysa, du kan fortfarande vara pÄ en rumsren nivÄ.

Och vad Ă€r det för fel med att sĂ€ga namnet pĂ„ sin partner? ”Min pojk gjorde x igĂ„r” fĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ ett barn. Menar du din 45 Ă„r gamla partner, sĂ€g ”Daniel gjorde x igĂ„r” dĂ„ om det Ă€r nĂ„gon du kĂ€nner. I skrift som hĂ€r pĂ„ forumet dĂ€r folk kanske vill vara mer anonyma funkar ju partner eller sambo eller dylikt vĂ€ldigt bra.
 
Navel och lÀsk.
LÀsk Àr sÄ fult
Eh ja! SmakmĂ€ssigt har det alltid varit en av mina favoriter, men alla sa mockarutor nĂ€r jag vĂ€xte upp, bĂ„de hemma och hos kompisar. Jag var nog ganska stor, typ högstadiet i alla fall, nĂ€r jag hörde kĂ€rleksmums första gĂ„ngen. KĂ€nde mest bara ”nu har ni ju förstört hela kakan för mig med det hĂ€r vidriga namnet!”
För mej sÄ Àr mockarutor och kÀrleksmums tvÄ olika kakor. KÀrleksmums har vit smörkrÀm (tror jag det var) som glasyr. Men namnet Àr rÀtt creepy oavsett.
 
LÀsk Àr sÄ fult

För mej sÄ Àr mockarutor och kÀrleksmums tvÄ olika kakor. KÀrleksmums har vit smörkrÀm (tror jag det var) som glasyr. Men namnet Àr rÀtt creepy oavsett.
DÄ kommer ju ordet smörkrÀm pÄ tal. Smör och krÀm Àr liksom illa nog men nÀr man dessutom klibbar ihop dem blir det ett superÀckligt ord. :crazy::D
 

Liknande trÄdar

Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översÀtta? BÄde frÄn svenska till engelska (eller annat sprÄk) och tvÀrt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 058
Senast: mamman
·
Fritid Verkar som drömmen gĂ„r i uppfyllelse i höst och jag ska fĂ„ se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande sĂ„...
2
Svar
28
· Visningar
1 671
Senast: Zpunk
·
Kropp & SjÀl Jag Àr inne i Ànnu en (egentligen flera) omgÄng i vÄrden och jag kÀnner mig i sÄnt jÀvla underlÀge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 350
Senast: Hazel
·
Kropp & SjÀl Jag Àr sedan en tid tillbaka sjukskriven pÄ grund av utmattningssyndrom, och har frÄn flera hÄll fÄtt höra att jag ska "ge mig sjÀlv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 343
Senast: MML
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp