Vilket ord ger dig rysningar ?

Jag tycker inte om ordet kvinna. Låter som avelsmaterial.

Tycker inte heller om ordet snask, låter inte klokt (som snusk som någon redan nämnt).

Och jag tycker inte om ordet mums heller, eller smaklig måltid.

Det finns en kaka som kallas Kärleksmums av ganska många, men jag menar att den heter Moccaruta istället, låter mycket godare.
Ah, jag har svårt för tjej (på folk 30+). Kvinna är dock lite svåranvänt iofs.
 
Jag har inga synpunkter på vad folk gör, men själva ordet stör jag mej på.
Mvh Sudokufreak

Jag tolkade det som att du blev ledsen för att folk t ex sitter på Instagram och kallar det tidsfördriv, när de kunde ha gjort något "vettigt". Vad som är vettigt eller ej blir ju förvisso väldigt subjektivt.
 
Sällar mig till skaran som avskyr snask. Känner mig äcklig bara av att skriva det.

Ordet 'baby' om vuxna. Även när folk på svenska säger baby (om barn) istället för bäbis.

Och, värst av alla: Göka. *ryser*
Fast jag har en som jag knappt vågar skriva här. Kommer bli så mördad :D.

Jag har jättesvårt för när man säger min bebis/baby om vuxna djur, eller kallar sig mamma till en fullt vuxen häst. :cautious: Som om de liksom var liksom tja, jag vet inte. (jmf säger ju inte kom till mamma min lilla bebis till ett sexårigt barn heller :rofl:.)

(ok jag är galen, jag har till och med kollat upp det. Det kommer nog från USA där enda alternativet till att veterinären säger -here is your mom tydligen är att säga -here is your master. Vilket kanske inte är så lockande. Men husse o matte är ju riktigt goa uttryck (husfar/husbonde och matmor :p)).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översätta? Både från svenska till engelska (eller annat språk) och tvärt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 788
Senast: mamman
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 629
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 052
Senast: MML
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp