Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men sådana frasvåfflor är ju som att äta papperJag kör numer alltid ett recept av Tareq Taylor från SVT. Med mineralvatten och mjölk som vätska. Det viktiga är att inte ha äggulor med som gör att frasigheten försvinner (blir mer mjuk och sockerkakslikt).
Nu gillar jag mest bara frasvåfflor som faktiskt är frasiga - och då krävs strikt äggule-disciplin.Men sådana frasvåfflor är ju som att äta papper? De bara försvinner i munnen. Tacka vet jag en mumsig äggvåffla
!
Jag är lat. Gör jag våfflor gör jag pannkakssmet med lite bakpulver. Äter man dem direkt ur laggen är de helt okej i frasighet och av någon märklig orsak så blir det våffelsmak på smeten om man gör den i våffellagg. De är dessutom betydligt nyttigare än när man gör på våffellsmet
De recept jag läst innehåller alltid massor av fett. Om du har ett på vatten utan drivor av smör eller grädde så är det säkert nyttigt men ett sådant har jag aldrig sett.Vad definierar du som våffelsmet? Finns ju massor av olika recept, i min kokbok från 60-talet så finns åtta olika våffelrecept och mängder av olika på nätet. Jag tror att min smet på vatten är nyttigare än den pannkakssmet jag gör på mjölk.