Vilket recept använder du för våffelsmet?

Bukefalos 30 år!

Jag är lat. Gör jag våfflor gör jag pannkakssmet med lite bakpulver. Äter man dem direkt ur laggen är de helt okej i frasighet och av någon märklig orsak så blir det våffelsmak på smeten om man gör den i våffellagg. De är dessutom betydligt nyttigare än när man gör på våffellsmet

Jag är lat. Gör jag våfflor gör jag pannkakssmet med lite bakpulver. Äter man dem direkt ur laggen är de helt okej i frasighet och av någon märklig orsak så blir det våffelsmak på smeten om man gör den i våffellagg. De är dessutom betydligt nyttigare än när man gör på våffellsmet

Vad definierar du som våffelsmet? Finns ju massor av olika recept, i min kokbok från 60-talet så finns åtta olika våffelrecept och mängder av olika på nätet. Jag tror att min smet på vatten är nyttigare än den pannkakssmet jag gör på mjölk.

Vad definierar du som våffelsmet? Finns ju massor av olika recept, i min kokbok från 60-talet så finns åtta olika våffelrecept och mängder av olika på nätet. Jag tror att min smet på vatten är nyttigare än den pannkakssmet jag gör på mjölk.
De recept jag läst innehåller alltid massor av fett. Om du har ett på vatten utan drivor av smör eller grädde så är det säkert nyttigt men ett sådant har jag aldrig sett.

Jag har nåt standardrecept från början på 1900-talet och jag kör med dinkelmjöl eftersom jag har egen kvarn med siktstol och massor med dinkelvete.

Jag gör mormors recept från Norge då jag växte upp på 60 talet.

Vetemjöl, ägg, filmjölk och socker.

Serverades ljumna med sylt eller kalla med smör och strösocker eller smör och brunost.

Liknande trådar

• Bakning för dummie
  • Vad har ni i era lussekatter?
  • 5 ingredienser
  • Våfflor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat