Bukefalos 28 år!

Vilket släp har högsta lastvikten?

kopur

Trådstartare
Jag har ett Umesläp med totalvikt 1300 kg. Då släpet i sig väger 630 kg kan jag alltså lasta max 670 kg för att köra lagligt... Högre totalvikt är jag inte intresserad av för då krävs annat körkort till min bil. MEN det kanske finns lättare släp, där en totalvikt på 1300 kg medger större lastvikt än 670 kg??!!

Jag har försökt leta information om olika släp, men det verkar bara som att man marknadsför totalvikterna, inte hur mycket av totalvikten som faktiskt är lastvikt...

Hur stor lastvikt är tillåten i era släp och vad har de för märke och modell?
 
Sv: Vilket släp har högsta lastvikten?

670 kg tycker jag låter riktigt bra, med tanke på att totalvikten är 1300 kg.

Har själv en Star Safir från 2000 som har 1300kg i totalvikt men får bara lasta 550 kg, så den väger 750 kg.
Dom nyare modellerna är 50 kg lättare.
 
Sv: Vilket släp har högsta lastvikten?

Har ett Boj Stabilo -82 som har totalvikt 1250 kg och får lasta 710 kg.
 
Sv: Vilket släp har högsta lastvikten?

Ume boggi -84, total 1300, max 680
 
Sv: Vilket släp har högsta lastvikten?

Sökte på Vägverkets hemsida på mitt släps regnummer, och fick fram att max lastvikt var 760 kg.
Det är en Kylingekärra -86 med frontlucka.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en häst på strax över 160 i mkh av kraftig modell som väger knappt 600 kg. när han är som tjockast efter sommarbete. Nu håller...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 712
Senast: Myrten
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat...
2
Svar
36
· Visningar
3 232
Senast: Bison
·
Utrustning Börjar inse att jag måste uppgradera mitt nuvarande släp och tänkte passa på att ta ny behörighet på körkort på en gång. Bilen jag har...
Svar
7
· Visningar
1 624
Senast: angelo
·
Utrustning Har sålt mitt gamla umesläp och ska byta upp mig. När jag kollar runt så för samma pengar som jag får ett ume- eller bojsläp från 04-06...
Svar
19
· Visningar
2 314
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp