Vilket täcke ska jag köpa?

Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Vad jag kan utläsa så har eventet också nyloninsida...
men nu är det två som sagt att det är tungt, så då vågar jag nog inte:crazy:

Smidigt om täcket är lätt att tvätta också ju!
Får nog bli ett Amigo.
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Måste bara fråga, eftersom jag blev himla sugen på Amigot själv :angel: Vilken typ av häst sitter dom bäst på?
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Nu har jag ju inte ställtäcket än... men flera utetäcken.
Jag har en liten import, hblstyp och lite rejälare i modellen. De täckena jag har ligger väldigt bra på henne!

Sen har min stallkompis en d-ponny som är fullblodskorsning, lång bog men smäcker i modellen, och hennes amigo ligger också väldigt bra. Vet inte hur de ligger på kallblog men jag tror de passar de flesta av "ridhästmodell".
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Hm okej. Nu är min en ridtravare, liten och kompakt och rätt grov över bogen. Får ta hem och prova ett iaf ;)
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Jag uttryckte mig kanske lite konstigt, menade att jag tror de passar de flesta hästar som inte är kallblodstyper=)
Kanske passar dom också, men där har jag ingen erfarenhet!
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Jag skulle helt klart valt Amigot. Har själv ett Amigo turnout heavy som jag inte har hunnit använda ännu, men det är snyggt, och det verkar bra! Hehe ; ]
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

ligger jättebra på båda mina hästar iaf, ena är väldigt stor och maffig men ej grov, den andra är mindre men väldigt kompakt och bred över båda rygg och bog, vissa täcken blir för trånga i bogen på honom så att jag måste gå upp en stl. men amigot passar bra, liksom alla andra horseware!
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Haha, det enda som duger tror jag inte det är.
Men helt klart ett väldigt bra märke=)
Speciellt Amigo, har inte hittat så bra täcken som är så billiga!

det var därför jag skrev nästan! ;)

:angel:
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Hör ju inte alls till saken men det förvånar mig att ni tycker Amigo täcket är snyggt! :eek: Är ni säkra på att det inte är märket ni tycker är snyggt? :D

Skämt å sido, men jag tycker det ser ut som att de hämtat ett gammalt duntäcke i från en säng och sedan slängt på några remmar och så var det klart! :rofl:

Ser så himla hemmasytt ut tycker jag.

Men som sagt, huvudsaken är ju passform och funktion. Själv skulle jag helt klart satsat på event-täcket eftersom att det har bogveck.

Men det är ju det som gör det snyggt! Tycker lilla jag... Hoppades dock på fler färgalternativ än detta. Ska köpa vars ett till mina pålls och vill inte att dom ska se likadana ut.
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Ja det blev ett amigo :D
Får hem det om ngn vecka, tillsammans med lite annat jag naturligtvis inte kunde låta bli att beställa:angel:
Hoppas jag blir lika nöjd som du :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken...
2
Svar
35
· Visningar
4 536
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
9 446
Senast: Darkie
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 377
Senast: Scata
·
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp