Vill byta namn

Villbytanamn

Trådstartare
Hej, jag har länge känt att jag inte trivs med mitt namn Wilmer, jag skulle vilja byta namn till Willy. Willy är inget jag kallats för tidigare. Jag älskar det namnet och det liknar det gamla men är mkt finare i mina ögon. Jag är statlig tjänsteman några år över 20. Eftersom att det liknar det gamla så tror jag inte att det borde vara så svårt för folk att få detta rätt, vad tror ni?

Ni som bytt ge mig er input.

/W
 
Hej!

Ja det är enkelt att göra och kostar bara 250 kr såg jag. Får nog leva med att familj och släkt kallar mig Wilmer i många år men tillslut lär dom sig nog.

Har du nån erfarenhet av personer som byter namn?
 
Precis så är det ju, men det är kanske lite svårt för folk att komma ihåg efter som man haft detta namn i 24 år men tillslut lär dom sig nog.
 
Jag tror att det skulle gå ganska bra för folk att anamma ditt nya namn. De kan ju tänka i början, innan de vant sig, att det är ditt nya smeknamn.
 
hoppas på det med, det kanske inte funkar på alla som känt mig som liten men en del kommer nog att lära sig! och för nya bekantskaper presenterar man sig som det nya bara.
 
Hej, jag har länge känt att jag inte trivs med mitt namn Wilmer, jag skulle vilja byta namn till Willy. Willy är inget jag kallats för tidigare. Jag älskar det namnet och det liknar det gamla men är mkt finare i mina ögon. Jag är statlig tjänsteman några år över 20. Eftersom att det liknar det gamla så tror jag inte att det borde vara så svårt för folk att få detta rätt, vad tror ni?

Ni som bytt ge mig er input.

/W

Jag bytte namn för några år sedan. Alla kallar mig mitt nya namn utom mina föräldrar, har inte bett dom använda mitt nya namn heller utan tänker att det är lättare för dom att inte behöva tänka på saken. Men har inte varit svårt annars.
 
Jag bytte namn för några år sedan. Alla kallar mig mitt nya namn utom mina föräldrar, har inte bett dom använda mitt nya namn heller utan tänker att det är lättare för dom att inte behöva tänka på saken. Men har inte varit svårt annars.
Gött! Skönt att ha så förstående människor runt sig. Misstänker att släkt och familj kommer att envisas med mitt gamla namn men det gör inget jag har ändå haft det namnet i 24 år, mitt nuvarande namn har liksom satt sig så hos dom. Namn etsar sig fast hos folk vilket gör det nästan omöjligt att ändra. Så kan nya bekanta använda mitt nya.
 
Är du beredd på alla roade blickar som lär dyka upp med det namnet, go for it. Det är inte fult i sig men när mycket numera är på engelska är det en faktor att tänka på ;) Annars är det så likt ditt gamla namn att det är enkelt att styra in som smeknamn.
 
Är du beredd på alla roade blickar som lär dyka upp med det namnet, go for it. Det är inte fult i sig men när mycket numera är på engelska är det en faktor att tänka på ;) Annars är det så likt ditt gamla namn att det är enkelt att styra in som smeknamn.
Jag känner, och känner till, en drös män som heter Willy så jag tvivlar på att det väcker nån mer allmän munterhet?
 
Hej, jag har länge känt att jag inte trivs med mitt namn Wilmer, jag skulle vilja byta namn till Willy. Willy är inget jag kallats för tidigare. Jag älskar det namnet och det liknar det gamla men är mkt finare i mina ögon. Jag är statlig tjänsteman några år över 20. Eftersom att det liknar det gamla så tror jag inte att det borde vara så svårt för folk att få detta rätt, vad tror ni?

Ni som bytt ge mig er input.

/W
Inte bytt själv, men min mamma bytte till ett helt annat namn.
Tog ett tag innan alla vant sig, men nu är det helt naturligt för alla.
Tror inte det blir några större problem med ett snarlikt namn, lycka till 😊
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: geting
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp