Bukefalos 28 år!

Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Åh, superfint! Gud vad sugen är jag blir på att själv färga om mitt hår :D

Men jag tror absolut du skulle kunna ljusa upp det lite till!
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

öhm, jag har full förståelse för att du var tvungen att plocka med dig spanjoren hem :D

Och jag röstar, precis som alla andra, på en snygg ombre, kan bl ashett!
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Lårdan: Sno på du bara :)

öhm, jag har full förståelse för att du var tvungen att plocka med dig spanjoren hem :D
Haha! Känns SÅ fint att ha Bukes approval måste jag säga :D Men ja, han är rätt måste ha-ig faktiskt!

Och jag röstar, precis som alla andra, på en snygg ombre, kan bl ashett!
Ombre it is! Jag återkommer med rapport på lördag om hur det blev :)
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Hörrni, nu kapar jag tråden lite (det är okej med dig, Niffe).

I got inspired. Så jag provade L'oreals Ombre kit. Bra, tyckte jag! Men eftersom jag är sämst på allt vad hemmatrixande med håret heter så vågade jag inte lämna den i så länge. Frågan är nu: Ska jag våga gå ännu lite ljusare i topparna? Ursäkta dålig bildkvalle.


När jag gjorde min ombre så fick jag göra det 2 gånger eftersom jag var så feg och inte vågade ha i blekningen så länge. Jag stod typ och stirra på håret i 40 min för att se om det hände nått :D

Så ja kör på en gång till men blek inte lika högt upp som sist då finns det risk att det blir en så skarp kant.
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

+ emth

Tack för svar! :)


Men då kommer nästa fråga; hur snart igen vågar jag ha i nästa omgång blekmedel?
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Det kan du våga direkt, om du hade i såpass kort tid och kör en till omgång med kort tid. :) Lite sliter det ju på håret, men borde inte vara nåt extremt med korta tider. Åtminstone inte om håret är bra nu. :) Kör en inpackning efteråt bara, så borde håret tycka om dig fortfarande.

Det är värre när man bleker till riktigt, riktigt ljust och kör flera omgångar blekning länge. Det är då man måste låta håret vila och återhämta sig lite emellan.
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Haha, äh, man uttalar ju inte h iallafall, så same same? niffe, ta det som är billigast bara, ingen märker någon skillnad! + med en hombre får du både ny airdo och en käck sombrero på köpet! (Eller ombrero kanske? )



HAHAHAHA, OMBRERO! :rofl:

Fyfan vad lite till liv jag haaarrrr! :D

Säger förövrigt som några andra här, slinga en ombre! Så blir det inte en sån hård övergång. Rekommenderar frisör dock, då jag tamejfan förstört håret både en, två och femton gånger med hemmablekning och en rastlöshet som heter duga. Kan aldrig låta bli!

Om du fixar ombre hos frisör dock, så är det redan ljust i topparna. SEN, däremot, kan du gå lös med alla stargazers och Manic panic's toningar i roliga färger :love: :devil: Det livar garanterat upp, toningen rinner ur efter några tvättar, och du kan prova många olika av den anledningen :D

Exempel (nu är jag ju helt blond, men du fattar) :
Grön :D
385125_10151152818247314_1097829626_n.jpg

Rosa
419155_10151433017107314_545244202_n.jpg

'Lila
419583_10151251059592314_1644669626_n.jpg

Blålila+grön, blev i verkligheten lite grönblågrått, not so hot, men ni förstår vart jag vill komma :D
64221_10151250026712314_1959029820_n.jpg
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Säger förövrigt som några andra här, slinga en ombre! Så blir det inte en sån hård övergång. Rekommenderar frisör dock, då jag tamejfan förstört håret både en, två och femton gånger med hemmablekning och en rastlöshet som heter duga. Kan aldrig låta bli!

Om du fixar ombre hos frisör dock, så är det redan ljust i topparna. SEN, däremot, kan du gå lös med alla stargazers och Manic panic's toningar i roliga färger :love: :devil: Det livar garanterat upp, toningen rinner ur efter några tvättar, och du kan prova många olika av den anledningen :D
Haha, då är vi tvärtemot varandra. Skulle aldrig bleka eller färga hemma faktiskt. Men , om det där var riktat till mig (fattade inte riktigt) så är det inga problem - jag har redan en bokad tid. Och några galna färger kommer jag inte att gå loss med faktiskt, inte riktigt min grej :)
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Tack, oh hårguru Heddis! :bow:

Har du nåt bra tips på blekning som är bra/billig?
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

kl

jag hoppas inte att ombre är ute för jag har det haha. men skit i om det är ute eller inte, tycker du det är snyggt så tycker jag du ska ha det! perfekt oxå om man inte kan bestämma om man vill va ljus eller mörk ;)
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

*knapp*

Guuuuu va skönt o läsa att man kan skaffa ombre fortfarande. :D Är trött på min rosa dipdye och behöver ändå gå till frissan, tänkte mig en ombre då men kände mig samtidigt lite töntig och efter. Haha. :D
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Skitsnyggt hår på en skitsnygg brud! :D
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Mucho snyggto!
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Hur har det gått för dig? Färgat håret ännu? :)

baah, ignorera, såg att du ju ska fixa på lördag!
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Vad gullig du är som frågar :) Uppdaterar på lördag eller eller söndag med bild, förutsatt att jag inte blev jätteful!
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

+ alla

Tack gullisar! Åh, jag är faktiskt så himla nöjd! Det är inte riktigt så gult som det ser ut på bilden. Löven it och känner mig trots 2-år-efter-alla-andra lite stylish. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag varit till frissan och fixat en ny hårfärg! Men jag blev lite fundersam så jag hoppas verkligen att ni vill hjälpa mig med...
Svar
10
· Visningar
1 736
Senast: GotAsecret
·
Äldre Hade äntligen bestämt mig. Färgar mitt hår mörkt, brunt, själv. Var så trött på denna utväxt i hårbotten som behövs typ var 4-5 vecka...
2 3
Svar
56
· Visningar
17 944
Senast: Brisa
·
Kropp & Själ Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och...
2
Svar
22
· Visningar
7 220
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp