Bukefalos 28 år!

Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

R

Raderad medlem 6459

Jag har gått runt och känt mig extra gollumig och glåmig de senaste dagarna och kom då på tanken att jag faktiskt skulle kunna färga håret eller nåt för att få känna mig lite extra piffig. Men vad för nyans ska jag köra på? Jag har tänkt mig nån form av ljusare guldaktig/gyllene färg men så slog det mig att det kanske är den färgen jag har redan? :confused: Ska jag köra på det ändå så att den blir förstärkt eller ska jag göra nåt annat?

Ska jag färga eller slinga eller vad gör man? Tona? Jag vet ingenting känner jag.

Det enda jag vet är:

Jag vill ha ljusare än jag har nu, inte mörkare. Och absolut inget rödaktigt.
Inget galet!
Utväxten får inte bli för stor skillnad mot färgen jag färgar.

Alltså inget tokigt, bara fräsch och upphottat.

Hårfärg nu:

bild229_zpsd26c5991.jpg


20130706_173252-1_zpsfdae1a81.jpg


(jag till höger ;))

20130803_160632-1_zps235098a3.jpg



Hittade även denna (snorfula, ber om ursäkt för det) bilden där min hårfärg ser mörkare ut:

bild088_zps43162aa2.jpg


tror dock det beror på ljuset i rummet, och att de andra bilderna är mer korrekta.

hjälp mig tjejer, jag är helt lost på sånt här! Ska färga hos frissan i såna fall men vill ha en idé om vad jag vill när jag går dit.
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Alltså. Jag tycker du ska byta både färg och frilla. Typ till något sånt här:

afroperuk-röd-176x176.jpg


För att citera Bard:

"Jag vill ligga med dig då!"
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Ja, eller inte :p
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

1. Du är så jävla snygg.

2. Jag tänker slingor, aningen ljusare än ditt eget hår. Alltså, det gör sån stor skillnad i hur håret ser ut och känns, men det blir inte tokjobbigt med utväxt osv.
Nåt sånt:
tumblr_muptts8nPG1qhasyeo4_1280.jpg

tumblr_muptts8nPG1qhasyeo8_1280.jpg


Am I in the ballpark?
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

1. Tack. Du är alldeles för snäll! Tror dock du pratar om dig själv nu.

2. SÅ JÄVLA IN THE BALLPARK! I loves it! Ska spara ner bilderna och ta med till min käraste frisör. Sjukt snyggt ju! Och du känner att det skulle passa mig? Du har ju dessutom set me in da flesh (om du förstår vad jag menar) så du borde ju veta :)
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

1. :cool:

2. Väldigt snyggt på dig tror jag! Det känns som om du är ganska varm i tonerna (även när du inte är Madrid-brun) så jag tror att det blir skitbra. Jag tror att det är en ganska lagom förändring också som känns som en skillnad men inte blir så stor kontrast så att det känns jobbigt. :)
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Hmm jag tror att jag har rätt varma toner även när jag inte är Madridbrun. Får höra med frissan vad hon tycker! Hon ser mig ju ändå nu när jag är glåmig och hösttrist.

Och ja, jag tror också det är en rätt lagom förändring. Jag vill ju mest fräscha till det, inte göra nåt radikalt och spännande :)

Återigen, tack! Du kan va bäst!
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Lillelorden skrev det jag tänkte skriva. Röstar också på slingor som ligger inte alltför långt från din naturliga färg.

Tycker det är svårt att se vilken färg du har när det skiljer sig ganska mycket från bild till bild men om jag går efter utomhusbilderna är effekten/nyansskillnaden jag tänker mig typ den här:

Highlights-For-Dark-Blonde-Hair.jpg
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Mohikan är ju rätt mainstream och ospännande, tror det skulle passa dig bra!

lexia_mohikan2.jpg


:D
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Tack för tipset! :)

Jag förstår att det är svårt i och med att håret ser olika ut på bilderna, men tjaa, det är så det är. Jag vet inte ens själv vilken hårfärg jag exakt.

Men då kör jag deffos på slingor i alla fall, och så plockar jag med mig era bilder till frissan.

Tack för hjälpen! :)

Mammas: Sug min fläta.
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Får jag? :D

Jag tänker rent spontant att en lite diskretare hombre kan vara fint? Det gör ju inte direkt något om den växer ut lite? Å andra sidan kanske det är helute - saker brukar vara det när jag fattar att något är snyggt! :)
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

OMG YOU READ MY MIND!

Jag vill ha en sån!! Men har inte vågat fråga nån om det är ute eller inne! Men jaaa, jag har tänkt samma sak! En diskret sådan i samma nyanser som på Lååhåårdos bilder!
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Ja, men exakt så ja. Jag kommer att tycka att det är assnyggt, men jag vet inte om det är ute eller inne som sagt. :D
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Inte jag heller :D

Ska prata med das frisör och se vad hon tycker!
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Det låter som en bra plan! :D
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Haha, jag tänkte föreslå lite ombre men sen tänkte jag att jag nog är för sen på den bollen... :D

Å andra sidan funderar jag återigen på att göra en dip dye nu hundra år efter alla andra, om jag nu ändå ska klippa av mig håret efteråt.
 
Sv: Vill färga håret - titta på das photos och hjälp mig välja färg!

Du kan kalla mig Sherlock. Eller påven. Så länge du kysser mina tår är jag nöjd! :D Varsågod! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag varit till frissan och fixat en ny hårfärg! Men jag blev lite fundersam så jag hoppas verkligen att ni vill hjälpa mig med...
Svar
10
· Visningar
1 736
Senast: GotAsecret
·
Äldre Hade äntligen bestämt mig. Färgar mitt hår mörkt, brunt, själv. Var så trött på denna utväxt i hårbotten som behövs typ var 4-5 vecka...
2 3
Svar
56
· Visningar
17 944
Senast: Brisa
·
Kropp & Själ Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och...
2
Svar
22
· Visningar
7 220
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp