Vill inte gå på en volt, blir jättestark i sidan. förslag?

E

elinxelin

Min häst vill absolut inte gå på en volt och ställa sig inåt, han blir otroligt stark i innertygeln (in mot mitten) detta är ett väligt jobbigt problem, och vill gärna ha förslag på vad man kan göra för att träna bort detta? Han är dock bara 4 år.
 
Sv: Vill inte gå på en volt, blir jättestark i sidan. förslag?

Det viktigaste är att den trampar på framåt. Sen vänder du med ytterhjälperna leder utan att böja halsen. Det är yttersk. som signalerar att du vill vända hela tiden, vilket du gör i en volt.

Du har innerskänkeln o sitter lite inåt.
Då kommer den sen att runda sig runt din innersk. o oxå bli formad i hela kroppen.
Du måste hela tiden ha en "levande hand,annars kommer den hela tiden att bli ännu hårdare i munnen.
Krama i tygeln o lätta, krama osv.
 
Sv: Vill inte gå på en volt, blir jättestark i sidan. förslag?

Jobba med markarbete och longering. Då kan du lätt påverka hästen att böja sig inåt.Vet den vad böjning betyder? Får den eftergift när den böjer sig korrekt? Sitter du på inner sittben?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 095
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 642
Ridning Hej! Måste först av allt skriva så att ingen påpekar det: Hästen är GRUNDLIGT genom kollad i hela kroppen, röntgen för ett år sedan osv...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 969
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp