vill INTE ha döda möss i sofffan

escodobe

Trådstartare
på köksgolvet eller i hallen...
Hur hindrar man katten från att dra med sig troderna hem?
Han ÄTER dom inte, utan lägger dom bara nånstans.
:(
 
Han ÄTER dom inte, utan lägger dom bara nånstans.

Nej, för det är ju en present till husse/matte. :devil: Känn dig omtyckt en stund, och släng dem sedan. Finns inte så mycket annat att göra, tror jag...
 
Alla hans instinkter säger att han gör rätt, som bär hem mat till huset. Så du kan inte hindra honom.

mandalaki
 
ASCH DÅ.
Eftersom dom går ute får du nog bita i det sura äpplet och slänga bort gåvorna.
Värre tycker jag att det är när mina raskatter som bara är inne gör samma sak.
Speciellt om man som vi gjorde, bodde på andra våningen.
Inte så kul att trampa på ett muslik det första man gör på morgonen vid 5-tiden...
Eller när "buspojkarna" på natten kommer upp i sängen och ska jaga och äta upp dom.
Annars tycker jag mycket om skogsmöss.
Men inte mitt i natten, i sängen. Där går gränsen!!
Fast på dagtid var det kul att se kattungarna lära sej jaga möss i vardagsrummet.
Mitt i naturen, live.
Så att säja.
 
hos oss får vi bara leksaksmus-presenter och tur är väl det för de lyckas alltid pula ner råttorna på de konstigaste ställena. Exempelvis är tydligen skor en bra förvaringsplats av leksaker. :D
 
min katt har lärt sig att inte ta in dom. det har ju hänt få gånger men ofta lägger han de utanför dörren, sen jamar han till ngn öppnar, hämtar en o springer ut o ställer sig bredvid. då får man klappa o säga duktig, sen äter han upp den eller låter den ligga. det tycker ja e duktigt
 
Var glad du att dom är döda ;), våra tre drar hem sina troféer och presenter i allra högsta grad levande :crazy:

Speciellt ena kissen, som adopterade hunden när han var valp, kommer ständigt med presenter till honom. Som om han vore en kattunge som kattmamman skall lära att jaga. Ganska sött :love: egentligen så man kan ju inte bli arg på katten.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: cirkus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
636
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 776
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 668
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp