vill se bilder på bucastäcken

Sv: vill se bilder på bucastäcken

Jag har ett Smartex Rain. Är mer än nöjd med det! Det har en fantastisk passform, slitstarkt yttertyg och håller tätt i ur och skur! Dessutom så har det en helt otrolig andas-funktion! I somras kunde ponnyn ha på sig täcket i juli månad under dom värsta regndagarna - utan att bli varm!!

Urkass bild:

16525148.jpg

Diana

Jag kan bjuda på en bild av ett 6(!) år gammalt Bucas täcke som fram till i höstas fungerade alldeles ypperligt och bäst av alla täcken vi ägde. Flitigt använt alla säsonger. :love:

lyckakrull.jpg

Knapplån

Intressant att läsa tråden och de olika åsikterna. Vet sedan tidgare att det varit väldigt delade meningar om Bucas, vissa älskar det, andra avskyr. Tycker inte att det verkar vara lika delade åsikter om Horseware som väl är Bucas konkurrent i samma prisklass, i alla fall i Sverige.

Vet att det i en tidigare tråd även var delade meningar om när Bucas var bäst, förr eller nu. Vissta tyckte nya täcken blev dyngsura, andra menade att de gamla blir pissblöta direkt...

Jag är sugen på att testa ett Bucas (de nya bruna är ju döläckra :d) men blir alltid så osäker av såna här trådar. :angel:

*kl*
Jag har ett par bucastäcken (smartex), det inte är inte vattentätt och jag tycker att passformen är uuuruusel!!

Ja det är det som är så svårt, för i slutänden måste man bilda sig en egen uppfattning:angel:.
Jag köpte tex ett rhono wug, men det passar inte min häst alls, inte den vanliga skärningen som är på de övriga hw-täckena heller. De har usel passform på bägge mina hästar:o, så mina hästar är väl inte som alla andras och då får jag leta andra alternativ. Min kompis tex har haft bucas i många år och är syupernöjd med de täckena.
Jag är orolig för att de inte ska passa, jag är så trött på att hon får skav av allt jag testar. Är osäker på om hon ska ha detta täcket eller inte, spännena går ganska långt ner på bogen ändå, men det verkar inte spänna över bogen på det sättet alla andra täcken gör, orginalskärning eller halvhals spelar ingen roll.
De enda täckena hon kunnat ha är täcken med helhals som drar fram täcken för att minska trycket på bogen:crazy:

nja, jag tycker att horseware är kassa jämfört med bucas. Det enda som har ok passform där är Rambo wug. Resten är riktig skit! Både i kvalité och passform. Speciellt slitstyrkan och vattentätheten är sämre hos HW jämfört med Bucas.

*puttar*
och frågar samtisigt om ni tror bogskärningen ser ok ut på min häst, jag vet att det är svårt att se på en bild, men fiskar ändå efter synpunkter

http://w1.ljusljudmusik.com/~wsofia/fotoalbum/main.php?cmd=imageview&var1=IMG_2766x800.jpg&var2=1
En bild på Bucastäcket med hals. Tycker att det passar honom bra. Lagom långt i halsen, det blir inte för kort även fasst han står och äter.
http://w1.ljusljudmusik.com/~wsofia/fotoalbum/main.php?cmd=imageview&var1=IMG_2744x800.jpg&var2=1
En bild på det andra bucastäcket. Sitter bra på honom, även fast han haft problem med skav i bogen på andra täcken förrut.

Ang. ditt täckesköp. Bucastäckena får inte vara "för nätta". Då blir det skav på en gång.

Igår fick min ena ett nytt tunnare täcke inför vår-sommar-säsongen. Det blev ett smartex rain samt en matchande grimma. Nu har de nya bogspännena kommit. Jättefiffigt system som är superlätt att knäppa så nu slipper man krångla med frontspännena (de gamla såg ju ut som kryssgjordsspännen). Och dessutom så är det numera nylonfoder över bogen! Som vanligt så satt det superbra!

080405-bucassmartexrain.jpg

Igår fick min ena ett nytt tunnare täcke inför vår-sommar-säsongen. Det blev ett smartex rain samt en matchande grimma. Nu har de nya bogspännena kommit. Jättefiffigt system som är superlätt att knäppa så nu slipper man krångla med frontspännena (de gamla såg ju ut som kryssgjordsspännen). Och dessutom så är det numera nylonfoder över bogen! Som vanligt så satt det superbra!

Kan du inte ta en bild på bogspännena?

Bucas Har Alltid Varit Mitt Favorit TÄcke Och Kommer SÄkert Alltid Att FÖrbli Det:: De HÅller År Efter År!!!hÄstarna Är Alltid Torra Under Dem:)

Så, nu har jag fotat frontknäppningen på det nya täcket!

Så här ser det ut oknäppt
DSC00813.jpg

Sen sätter man först ihop kardborren
DSC00812.jpg

För att sedan haka ihop knäppningen rakt i varandra
DSC00811.jpg

För att sedan vika över den högra delen och fästa den med kardborre
DSC00810.jpg

Toppen med nylon vid bogen! Tycker bucas är bra täcken överlag, men just det att dom envisats med att ha "strävt" foder även i bogen har gjort att det skaver mer, bra att dom kommit till insikt.

Ser bra ut. Jag behöll miitt smartex rain av gamla bogmodellen och peppar peppar det verkar inte skava än iaf. Om detta håller i sig är det sensasion:angel::D och då blir det till att shoppa vintertäcken till denna vintern. Vill vänta och se att det verkligen sitter, sen var det ju fästen för att sätta dit hals på de nya, men inte de gamla, vilket min dam behöver på vintern.

Jag köpte ett Bucas smartex rain för ett par veckor sen. ALLA andra täcken jag har haft har slitits sönder av en täckesmarodör i hagen så jag investerade i ett Bucas denna gång. Det har hållt i 2 veckor hittills! Hoppas på att det håller några år till :angel:

19750273.jpg

* hugger sista*

Har flera bucastäcken och är jättenöjd med dem, är inne på mitt fjärde!
Det första hade jag i sex år innan en hund tuggade sönder det. Lappade ihop det och det höll lite till innan det gav upp. (För många varv i tvättmaskinen, numer tvättar jag dem inte annat än med vattenslang).
Det andra hängde med ett antal år, köpt begagnat för ett par hundringar. Bägge var de gamla gröna smartex rain med klarblå kanter.

Nu har jag ett silverfärgat smartex rain som jag haft i 3-4 år. Hästen har ALDRIG kommit in blöt från hagen! Stort i storleken, har 135 istället för vanliga 145 cm. Häst med kort, bred bog. Täcket sitter SUPER! Mitt favvo-täcke. Tål lek och bitande också, har hål i innerfodret men yttertyget är idet nte ens märken i!

Har ett Altex 2000 vintertäcke, 490 g foder om jag minns rätt. Halvhals och bogfront. Köpt begagnat, tyvärr 145 cm så jag fick korta av bogfronten en bit för att det inte skulle vara för stort. Har det bara de kallaste perioderna, har inte ens haft fram det den här vintern, eller parodi på vinter kanske man ska kalla det. Mycket nöjd, bra passform, håller hästen varm och torr, ger inte mer skav än andra täcken heller för den delen. Stryktåligt.

Hade jag haft råd hade Mulles garderob bestått av övervägande bucas...

Åh vad synd att de bara är ett bogspänne. Verkar det vara rejält? Jag vill gärna ha två spännen för säkerhets skull ifall ena går sönder.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 453
Senast: MiniLi
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Nota
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 317
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Hiss eller diss - del 6
  • Serietips 2024

Hund, Katt, Andra Djur