Sv: vill se bilder på bucastäcken
* hugger sista*
Har flera bucastäcken och är jättenöjd med dem, är inne på mitt fjärde!
Det första hade jag i sex år innan en hund tuggade sönder det. Lappade ihop det och det höll lite till innan det gav upp. (För många varv i tvättmaskinen, numer tvättar jag dem inte annat än med vattenslang).
Det andra hängde med ett antal år, köpt begagnat för ett par hundringar. Bägge var de gamla gröna smartex rain med klarblå kanter.
Nu har jag ett silverfärgat smartex rain som jag haft i 3-4 år. Hästen har ALDRIG kommit in blöt från hagen! Stort i storleken, har 135 istället för vanliga 145 cm. Häst med kort, bred bog. Täcket sitter SUPER! Mitt favvo-täcke. Tål lek och bitande också, har hål i innerfodret men yttertyget är idet nte ens märken i!
Har ett Altex 2000 vintertäcke, 490 g foder om jag minns rätt. Halvhals och bogfront. Köpt begagnat, tyvärr 145 cm så jag fick korta av bogfronten en bit för att det inte skulle vara för stort. Har det bara de kallaste perioderna, har inte ens haft fram det den här vintern, eller parodi på vinter kanske man ska kalla det. Mycket nöjd, bra passform, håller hästen varm och torr, ger inte mer skav än andra täcken heller för den delen. Stryktåligt.
Hade jag haft råd hade Mulles garderob bestått av övervägande bucas...