Vill veta mer om AerlineH, Beach Boy och Swift

O

Opi

Någon som har avkomma efter någon av dessa, hur är den, vad vet ni om hingstarna. Postivit och Negativt.
 
Har en efter Beach Boy.
Han är 7 år och riden ca i 3 år.
Han är absolut ingen nybörjar häst.
Väldigt vasst temprament, men väldigt snabblärd och lyhörd.
Hoppar med en mycket bra teknik och har även lätt för dressyren. :)
 
jag har arbetat med många beach boy avkomor och dom har hafft bra gångarter och haft bra kapacitet, men deras psycke är inte roligt, dom är väldigt vassa i sitt temperament. :devil:
 
Grannstallet har 2 st Airline föl :love:...helt underbara.
Vi har en Beach boy avkomma i stallet....mycket energisk, lite brötig mun o ingen nybörjarhäst....men snygg och trevliga rörelser.
Känner även en Swift avkomma...han är lugn o cool och väldigt trevlig.
 
Hej.
Jag har en 4 ½ åring hemma efter Beach Boy, Cavaletti, Utrillo.
Han är lite krabbig i munnen som de flesta efter honom brukar vara tydligen...
Han är väldigt känslig i hela kroppen och nästan lite mesig...
Men guuud vilket steg han har!
Skit goo att rida, vilket påskjut bakifrån han har i galoppen, och nu är han knappt ens inriden!
Hoppa bra och går naturligt i bra form.
Enda problemet är som sagt munnen....
Fast nu har han ju inte tappat färdigt de tänder som ska ut än så det kanske blir bättre sen *hoppas*.
Men han e helt ok. Väldigt lättlärd och snäll.

Mvh. :bow:
 
jag har fött upp ett sto f 99 e Aerline H-Lombard. Såg att du också hade Lombard i ditt sto. Det blir säkert jättebra. :bump:
 
Nä, inte jag. Det var trådskrivaren i Maraton-tråden som hade det! Mitt sto är efter Maraton-Shantung xx. Men jag tror det blir bra ändå. :)
 
Jag har bara träffat en Swift-avkomma. Han var stor och cool och hoppade höghus. Även om han var stor var han en snygg modell med långa ben.

Har träffat en del med Swift i andraled också. Storleken verkar gå i arv samt lättheten i hästarna.

Jag hade inte haft nåt emot att ha ett avelssto med Swift i antingen första eller andrled. :)
 
Visserligen en gammal tråd men ändå :-) Jag rider en häst e: Beach Boy ibland, den är världens mysigaste! Jättefin och snäll men kan bli istadig vid vissa moment. Han rids främst i dressyr och går snart MSV men hoppar också jättetrevligt. Morfar är Granit.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 636
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej… jag heter Alicia och har ridit i 5,5 år och jag vill ha en egen häst och jag vet att det är dyrt,mycket tid, osv men jag vill ändå...
2
Svar
21
· Visningar
2 598
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp