Villa-försäkring?

strawberrysylt

Trådstartare
Vilket försäkringsbolag har ni valt ni som bor i villa och varför valde ni det ni valde? Hur stort hus har ni och ungefär vart i landet bor ni?

😊😊🌻🌻
 
Vilket försäkringsbolag har ni valt ni som bor i villa och varför valde ni det ni valde? Hur stort hus har ni och ungefär vart i landet bor ni?

😊😊🌻🌻
Jag har Länsförsäkringar då jag fick bäst avtal där när jag jämförde de olika alternativen. Bor i Stockholms län, norr om Stockholm. Som de sa när jag tecknade att ju längre från Stureplan desto förmånligare är de, hade jag bott kvar inom tullarna hade jag andra bolag.

Samma sak med bilförsäkringen, ICA är ca 1000 kr dyrare/månad när jag jämförde nyss.
 
@Mia_R Okej, tack för ditt svar. Ja, Länsförsäkringar har jag haft nu när jag bott i lägenhet och tyckt det varit rimligt pris. Men så sa min pappa som bor i villa i närheten att Länsföräkringar blivit dyrt för honom, han hade bytt till Folksam istället.
 
@Mia_R Okej, tack för ditt svar. Ja, Länsförsäkringar har jag haft nu när jag bott i lägenhet och tyckt det varit rimligt pris. Men så sa min pappa som bor i villa i närheten att Länsföräkringar blivit dyrt för honom, han hade bytt till Folksam istället.
Enkla svaret är att jämför försäkringarna på nätet, finns flera tjänster för det. Det som påverkar är bl a byggår, ålder på vitvaror, badrum, tak mm.
 
Jag skulle vilja lägga till att har ni behövt använda försäkringen. Det är för mig viktigare än grundpris mm.

Många häromkring hade stoooora problem beroende på bolag och vilken sorts försäkring när de va översvämningar.
 
Vilket försäkringsbolag har ni valt ni som bor i villa och varför valde ni det ni valde? Hur stort hus har ni och ungefär vart i landet bor ni?

😊😊🌻🌻
Vi har Folksam, mest pga att hund och barn är försäkrade där.
Hade IF tidigare men då de vägrade försäkra vårt barn kunde de dra åt helvete. Enkla svaret 😂
 
Jag skulle vilja lägga till att har ni behövt använda försäkringen. Det är för mig viktigare än grundpris mm.

Många häromkring hade stoooora problem beroende på bolag och vilken sorts försäkring när de va översvämningar.
Jag tror att det är som så många andra försäkringar, folk tecknar utan att gå igenom villkoren ordentligt och tror det gäller mer än vad det gör när något inträffar. Åldersavdragen kan bli en chock.
 
Länsförsäkringar.
Vi har allt samlat där, vilket för oss blir ekonomiskt fördelaktigt, och enkelt, jag uppskattar enkelhet.
Sen kommer ju Länsförsäkringar att variera bemötande osv beroende på distrikt, Vi är supernöjda med vårt lokalkontor.
Bor i Skaraborg.
 
Vi har Folksam. Har haft en större vattenskada och de hanterade det fantastiskt bra, så är väldigt nöjd! Har de inte till något annat längre, då de är för dyra om man jämför. Tror sambon har rabatt via facket?
 
För mej är Länsförsökringar billihast eftersom jag har alla mina försäkringar där. Har man inte lika många försäkringar kanske skillnaden skulle vara mindre ?
 
Har If.
Säkert inte billigast men de har varit otroligt smidiga vid de två tillfällen jag har behövt använda försäkringen de 11 åren jag har bott här.
En gång när bergvärmepumpen la av och en gång vid en mindre vattenläcka i köket.
 
Tack för alla svar! Glömde visst av tråden!

Vi sitter här och har husmöte nu jag och pv och har kollat på det här med att bli helkund hos Länsförsäkringar. Vi har ju båda Länsförsäkringar sen innan... men, det här med att man då behöver spara 500 kr/månad (eller ha 200k sparat), vad innebär det? Behöver man spara i ett visst antal år eller är det utan krav liksom? Hittar inte det.
 
Har folksam på "allt" och inte haft problem vare sig det gällt huset (1 gång pga vattenskada), djur (1 gång), bil + personskada (även det 1 gång), låmgdragen sjukdom (1 gång) och jag har alltid blivit trevligt bemött.

Det i kombo med att jag inte betalar speciellt mycket i försäkringspremie på allt/år, har bra rabatter och gillar att få tillbaka en fin slant/år gör att övriga bolag, som alla dessutom blir dyrare är tämligen ointressanta.
 
Tack för alla svar! Glömde visst av tråden!

Vi sitter här och har husmöte nu jag och pv och har kollat på det här med att bli helkund hos Länsförsäkringar. Vi har ju båda Länsförsäkringar sen innan... men, det här med att man då behöver spara 500 kr/månad (eller ha 200k sparat), vad innebär det? Behöver man spara i ett visst antal år eller är det utan krav liksom? Hittar inte det.
Min uppfattning är att om du ska fortsätta vara Guldkund så behöver alla kriterier vara uppfyllda, dvs sparandet i ISK skall fortsätta över tid eller så skall du ha minst 200k på sparkonto. Mitt sparande har jag i en pensionsfond.
Uteblir detta så blir du Silverkund ist.
 

Liknande trådar

Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
183
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 351
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 506
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp