Villaförsäkring

SaraXX

Trådstartare
Hur tänker ni och vad har ni? Jag har gjort lite prisjämförelser och det skiljer flera 100 kr/mån, men det är så svårt att veta vad som är värt det. Jag har Folksam till det mesta andra, och på ett sätt är det ju smidigt att ha det samlat. Men jag har ingen lust att betala betydligt mer bara för lojaliteten. Men det kanske är värt det om något händer?
 
Hur tänker ni och vad har ni? Jag har gjort lite prisjämförelser och det skiljer flera 100 kr/mån, men det är så svårt att veta vad som är värt det. Jag har Folksam till det mesta andra, och på ett sätt är det ju smidigt att ha det samlat. Men jag har ingen lust att betala betydligt mer bara för lojaliteten. Men det kanske är värt det om något händer?
Varför skulle det vara bättre menar du?
 
Varför skulle det vara bättre menar du?
VIlket? Att ha sina försäkringar samlade i ett bolag? Det är smidigare för att ha överblick tycker jag, men jag betalar inte vad som helst för den smidigheten. Det är bilförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkringar och hem/villaförsäkring det gäller.

Och det kan ju vara så att det skiljer massor i villkoren, som man inte upptäcker förrän man står där. Tänker jag.
 
VIlket? Att ha sina försäkringar samlade i ett bolag? Det är smidigare för att ha överblick tycker jag, men jag betalar inte vad som helst för den smidigheten. Det är bilförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkringar och hem/villaförsäkring det gäller.

Och det kan ju vara så att det skiljer massor i villkoren, som man inte upptäcker förrän man står där. Tänker jag.
Visst kan det vara praktiskt att ha det samlat, men som sagt inte till vilket pris som helst. Villkoren får man ju läsa igenom och jämföra innan man tecknar.
 
Jag har if. Men jag har inte jämfört priser med andra bolag. Jag har god erfarenhet av if och de två gånger som jag har begärt ersättning så har jag fått riktigt bra och snabb service. Så jag är kvar som kund av den anledningen. Och eftersom jag är nöjd med bolaget så har jag alla försäkringar där. Utom båten. Den är försäkrad i ett annat bolag.
 
Jag har If. Har de flesta av mina försäkringar där.
Har använt villaförsäkringen 2 gånger och det har varit jättesmidigt.
En gång när bergvärmepumpen gav upp och den andra när jag fick en vattenläcka i köket.
De är säkert inte billigast men jag är nöjd.
 
Hur tänker ni och vad har ni? Jag har gjort lite prisjämförelser och det skiljer flera 100 kr/mån, men det är så svårt att veta vad som är värt det. Jag har Folksam till det mesta andra, och på ett sätt är det ju smidigt att ha det samlat. Men jag har ingen lust att betala betydligt mer bara för lojaliteten. Men det kanske är värt det om något händer?
Blir det dyrare än andra bolag även när du väger in rabatten du får för att du har samlat? Kan ju vara rabatter på alla försäkringar.
 
Blir det dyrare än andra bolag även när du väger in rabatten du får för att du har samlat? Kan ju vara rabatter på alla försäkringar.
Det är ju inte dyrare än alla bolag, men det finns betydligt billigare alternativ (rabatten inräknad). Men jag gissar att villkoren skiljer sig någonstans. Ska lusläsa.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
16 120
Senast: tanten
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 206
Senast: __sofia__
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: hollypolly
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 293
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp