Villaförsäkring

SaraXX

Trådstartare
Hur tänker ni och vad har ni? Jag har gjort lite prisjämförelser och det skiljer flera 100 kr/mån, men det är så svårt att veta vad som är värt det. Jag har Folksam till det mesta andra, och på ett sätt är det ju smidigt att ha det samlat. Men jag har ingen lust att betala betydligt mer bara för lojaliteten. Men det kanske är värt det om något händer?
 
Hur tänker ni och vad har ni? Jag har gjort lite prisjämförelser och det skiljer flera 100 kr/mån, men det är så svårt att veta vad som är värt det. Jag har Folksam till det mesta andra, och på ett sätt är det ju smidigt att ha det samlat. Men jag har ingen lust att betala betydligt mer bara för lojaliteten. Men det kanske är värt det om något händer?
Varför skulle det vara bättre menar du?
 
Varför skulle det vara bättre menar du?
VIlket? Att ha sina försäkringar samlade i ett bolag? Det är smidigare för att ha överblick tycker jag, men jag betalar inte vad som helst för den smidigheten. Det är bilförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkringar och hem/villaförsäkring det gäller.

Och det kan ju vara så att det skiljer massor i villkoren, som man inte upptäcker förrän man står där. Tänker jag.
 
VIlket? Att ha sina försäkringar samlade i ett bolag? Det är smidigare för att ha överblick tycker jag, men jag betalar inte vad som helst för den smidigheten. Det är bilförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkringar och hem/villaförsäkring det gäller.

Och det kan ju vara så att det skiljer massor i villkoren, som man inte upptäcker förrän man står där. Tänker jag.
Visst kan det vara praktiskt att ha det samlat, men som sagt inte till vilket pris som helst. Villkoren får man ju läsa igenom och jämföra innan man tecknar.
 
Jag har if. Men jag har inte jämfört priser med andra bolag. Jag har god erfarenhet av if och de två gånger som jag har begärt ersättning så har jag fått riktigt bra och snabb service. Så jag är kvar som kund av den anledningen. Och eftersom jag är nöjd med bolaget så har jag alla försäkringar där. Utom båten. Den är försäkrad i ett annat bolag.
 
Jag har If. Har de flesta av mina försäkringar där.
Har använt villaförsäkringen 2 gånger och det har varit jättesmidigt.
En gång när bergvärmepumpen gav upp och den andra när jag fick en vattenläcka i köket.
De är säkert inte billigast men jag är nöjd.
 
Hur tänker ni och vad har ni? Jag har gjort lite prisjämförelser och det skiljer flera 100 kr/mån, men det är så svårt att veta vad som är värt det. Jag har Folksam till det mesta andra, och på ett sätt är det ju smidigt att ha det samlat. Men jag har ingen lust att betala betydligt mer bara för lojaliteten. Men det kanske är värt det om något händer?
Blir det dyrare än andra bolag även när du väger in rabatten du får för att du har samlat? Kan ju vara rabatter på alla försäkringar.
 
Blir det dyrare än andra bolag även när du väger in rabatten du får för att du har samlat? Kan ju vara rabatter på alla försäkringar.
Det är ju inte dyrare än alla bolag, men det finns betydligt billigare alternativ (rabatten inräknad). Men jag gissar att villkoren skiljer sig någonstans. Ska lusläsa.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 641
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 526
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 834
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp