Bukefalos 28 år!

Ville bara säga HEJ!

F

Flora

Första gången jag är inne på sidan, och den verkar vera trevlig med massa duktiga människor som vet mycket.

Skall få hem två små blandrasfröknar i september. Perser/bondkatt, och jag undrar om någon har tips på vilka växter som man skall plocka väck.

Skall ha dom som innekatter. Har verkligen planerat en massa innan, med inköp av gigantisk klätterpelare, insättning av kattlucka i toalettdörren, mm mm. Men man kan ju inte planera allt.

Är det även någon som har tips på vad man skall tänka på dom första dagarna när man får hem dom?
Både jag och min man skall ta ledigt ett par dagar för att vara hemma med dom ett par dagar.

Kul med hela kattforumsidan! :rofl:
 
Sv: Ville bara säga HEJ!

Välkommen :)
Riktigt vad som är giftigt vet jag inte mer än julstjärnor, men jag har inga krukor inne iaf mer än i amplar för vissa somliga har en benägenhet att gräva i jorden :D

Kattoa i dörren var ambitiöst :D jag har dassdörren öppen för jämnan, man får påminna folk om att inte dra igen den efter besök :smirk:.

Första dagarna med katten kan vara rätt så olika, mina första var väldigt försiktiga katter som satt gömda under soffan, den jag fick hem i onsdags har inte ens tänkt tanken på att gömma sej :crazy: Hon är framme och springer runt överallt, det du ska tänka på är att ta bort allt löst som kan ramla ned i huvudet på katten exempelvis dukar på bord, de kan försöka klättra upp och dra ned alltihop över sej.
De är små och snabba så passa vart ni kliver och se er för innan ni stänger dörrar så de inte kläms -erbjud dem leksaker och annat istället för att de ska börja leka med saker som kan vara farliga.
Och visa dem till klöspelaren om de börjar klösa på soffor eller väggar.

Lycka till :)
 
Sv: Ville bara säga HEJ!

Tack för bra svar! Skall kolla sidan med gifiga växter.
Vill ju inte att dom skall gå och bli dåliga för att jag inte har koll.
Skall bli så kul att få hem dom! Men det känns långt med v.38 *suck*
 
Sv: Ville bara säga HEJ!

Förstår att det känns som en lång tid, men det går fortare än man tror. Det är en hel del växter som är giftiga (mer eller mindre), så denna sida är bra.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 735
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 241
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 485
Senast: Lobelia
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
16 525
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp