Vilseledande marknadsföring?

skuggi

Trådstartare
Vi ska sälja lägenheten och jag började kolla efter vilken mäklare som kan ha en bra deal.
Jag ser direkt Erik Olsson som skriver "Jag betalar ditt arvode", det låter ju toppen, tar de inget arvode alltså?
Men nej, så är det ju inte alls.
De menar att de ser till att man får bättre betalt för sin försäljning via dem, så mycket bättre att det (ofta) motsvarar deras hela arvode.

Spontant blir jag grinig och tycker att det är vilseledande att skriva så när det ju inte stämmer..
Är det att betrakta som vilseledande, eller är konceptet (att de inte skulle ta något arvode) så orimligt att det inte räknas som vilseledande?
 

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 396
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 476
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 775
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp