Vinstskatt

Elisha

Trådstartare
Undviker gärna att ringa till Skatteverket om möjligt, därav att jag frågar här.

Sålde tillsammans med min man en bostadsrätt 2015. Ska betala ca 50' i vinstskatt. Allt över 30' ska ju betalas in senast den 12/2. Min fråga är då, ska jag och mannen betala in hälften var eller kan vi betala in allt från samma etc? Tanken slog mig precis nu när vi ska betala in det.
Nån med koll?

För är det hälften var som ska betalas i varsitt namn så blir ju skatten under 30' och då ska vi ju inte betala in nåt precis nu..
 
Har ni ägt hälften var av lägenheten kommer ni att deklarera halva vinsten var, och även bli skattskyldiga för just halva vinsten var. Hamnar ni då under 30 tkr vardera så är det som du säger, då måste beloppet inte vara inne i förtid.
 
Har ni ägt hälften var av lägenheten kommer ni att deklarera halva vinsten var, och även bli skattskyldiga för just halva vinsten var. Hamnar ni då under 30 tkr vardera så är det som du säger, då måste beloppet inte vara inne i förtid.
Tack!
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 933
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 879
Senast: ameo
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 812
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Jag fick ett återkrav från CSN om att betala in 67 000kr (inom en månad!). Detta för att jag för två år sedan sålde min bostadsrätt och...
2
Svar
37
· Visningar
5 368
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp