Vinterföräldrar -17/18 del 3

@Monifa jag får feber vid mjölkstockning. Inte alla gånger det blivit rött/knöligt men ömt har det varit.
Man ska ju försöka amma i positioner så att det vlir fritt "rinn" från det ställe som är rött/ömt/knöligt. Nederkant på bröstet låter klurigt, testa med liggamning och massera lite där det är ömt samtidigt. Alternativt testa den sexiga posen att stå på alla fyra så att bebis får bröstet uppifrån. Det är den senare som gety bäst resultat för mig när jag har haft onda mjölkstockningar men man känner sig bra fånig:D
 
@Monifa jag får feber vid mjölkstockning. Inte alla gånger det blivit rött/knöligt men ömt har det varit.
Man ska ju försöka amma i positioner så att det vlir fritt "rinn" från det ställe som är rött/ömt/knöligt. Nederkant på bröstet låter klurigt, testa med liggamning och massera lite där det är ömt samtidigt. Alternativt testa den sexiga posen att stå på alla fyra så att bebis får bröstet uppifrån. Det är den senare som gety bäst resultat för mig när jag har haft onda mjölkstockningar men man känner sig bra fånig:D

Har försökt med diverse akrobatiska ställningar. Men mina bröst är stora (enorma snarare) och tunga och verkar inte vilja som jag eller så blir V purken (alla fyra tyckte han var en dålig position :cool:). Försöker massera mot bröstvårtan när jag ammar. Hoppas på att det lättar lite när de inte är så svullna längre, upplever att det blivit lite bättre när jag låtit det andra bröstet få droppa.

Kan också vara så att mitt skämt till amningsbh tryckt mot nederdelen av brösten eftersom jag har ont i båda :cautious: Går i t-shirt idag plus sov med nakna tuttar så får se om det hjälper också.
 
Har försökt med diverse akrobatiska ställningar. Men mina bröst är stora (enorma snarare) och tunga och verkar inte vilja som jag eller så blir V purken (alla fyra tyckte han var en dålig position :cool:). Försöker massera mot bröstvårtan när jag ammar. Hoppas på att det lättar lite när de inte är så svullna längre, upplever att det blivit lite bättre när jag låtit det andra bröstet få droppa.

Kan också vara så att mitt skämt till amningsbh tryckt mot nederdelen av brösten eftersom jag har ont i båda :cautious: Går i t-shirt idag plus sov med nakna tuttar så får se om det hjälper också.
Alla gånger jag fått mjölkstockning är när jag försökt mig på att använda någon finare mer formad amninhsbh:meh: minsta lilla tryck så kommer det som ett brev på posten.
Så jag får hålla till godo med lindex sladdriga varianter.

Testa och se om det funkar att hålla tvärtom i sittande position, med bebis ben mot armhålan på den sidan du ammar ifrån om du inte redan gjort det.
Du kan prova duscha varmt också.
Det går ju inte över sådär huxflux utan släpper lite i taget.
 
Alla gånger jag fått mjölkstockning är när jag försökt mig på att använda någon finare mer formad amninhsbh:meh: minsta lilla tryck så kommer det som ett brev på posten.
Så jag får hålla till godo med lindex sladdriga varianter.

Testa och se om det funkar att hålla tvärtom i sittande position, med bebis ben mot armhålan på den sidan du ammar ifrån om du inte redan gjort det.
Du kan prova duscha varmt också.
Det går ju inte över sådär huxflux utan släpper lite i taget.

Då är det nog en stor bov i dramat. Har blivit så väldans mycket bredare kring bröstkorgen sedan graviditeten att allt sitter som skit och brösten hänger halvvägs ut :rofl::grin:
Beställt hem amningslinnen, får bli istället för bh (vet inte ens vad jag har för strl
Min största bh i JJ ger extra tuttar överallt där det kan bli extra tuttar :meh:)

Okej! Men då går det nog åt rätt håll. Testade att liggamma i soffan och det var nog en hit. Fastare underlag än sängen :up: Tack, ska testa det :)
 
Alla vill vara med :love:

received_10211265921912862.jpeg
 
Jag är ett hormonellt monster! Gråter för ingenting. Satt och grät när mannen kom in i rummet och undrade hur det var, varpå jag hyllar fram "det är bra" med tårarna sprutande :D
 
@Monifa
Amningslinnen är kanon! :up: Känns inte lika instängd som med bh och trycker ingenstans heller. Jag bor bokstavligen i mina, sover i dem också. Tipsar om H&Ms, har visserligen inte provat andra men är jättenöjd med dessa! Säljs i 2-pack
 
Igår mådde jag dåligt hela dagen, tyckte avslaget luktade extra hemskt och så kom det ut en klump på kvällen :eek: förmodligen blodklump, men tyckte också det såg ut som nån typ av massa (moderkaka rester?!) blev iaf rädd att jag kanske hade fått nån infektion för jag tycker fortfarande det ömmar därnere också. Men det kanske är vanligt fortfarande? Bara gått 3 veckor imorgon. Självklart dog batteriet i vår termometer så kunde inte kolla om jag hade nån feber, men det kändes bättre efter en alvedon och klumpen hade kommit ut. Idag mår jag bra, förutom att det fortfarande är ömt då.

Annars då - jo lillan har gått upp 360g på en vecka :up: och BVC sa att man tydligt ser att hon följer en med blicken, hon trodde även att vi kommer få svars leenden när som helst nu :love:
 
Igår mådde jag dåligt hela dagen, tyckte avslaget luktade extra hemskt och så kom det ut en klump på kvällen :eek: förmodligen blodklump, men tyckte också det såg ut som nån typ av massa (moderkaka rester?!) blev iaf rädd att jag kanske hade fått nån infektion för jag tycker fortfarande det ömmar därnere också. Men det kanske är vanligt fortfarande? Bara gått 3 veckor imorgon. Självklart dog batteriet i vår termometer så kunde inte kolla om jag hade nån feber, men det kändes bättre efter en alvedon och klumpen hade kommit ut. Idag mår jag bra, förutom att det fortfarande är ömt då.

Annars då - jo lillan har gått upp 360g på en vecka :up: och BVC sa att man tydligt ser att hon följer en med blicken, hon trodde även att vi kommer få svars leenden när som helst nu :love:
Jag har också fått klumpar, typ blodig slemhinna, och jag tror det är heller normalt :)
Kul att bebis är så vaken, hoppas ni också får se leenden snart!
 
Jag föredrar också amningslinne framför bh, har oftast linnet dygnet runt här hemma, och så en lång kofta med stoora fickor över på dagen. Har köpt mina på kappahl, dom är lite sladdriga men väldigt sköna :)
 
@FeatherCloud
Skönt att man inte var ensam med klumparna, tyckte det var svin läskigt! :yuck: Fick en chock av den.

Ja ska bli himla kul när hon börjar med ”riktiga” leenden :love: nu ser man ju mest dem när hon sover.
 
@Cattaflajna @FeatherCloud är det inte koagel då? Klumpar i storleken som om du håller tumme och pekfinger till en ring är helt ok. Knytnäve-storlek inte ok. Det var vad barnmorskan vid pku testet sa till mig.
Ömt som i en tyngdkänsla kan bero på svag/överansträngd bäckenbotten.
 
Ja, på tisdag ska jag ringa för TUL och det är där/då man får frågan vad jag förstått :)

Just bröd bakar jag faktiskt alltid :D (barnen har precis börjat lära sig att oooh:a och aaaah:a över doften av nybakat bröd, annars är deras stora lycka och lyx när de får köpebröd :meh:). Men det är enkla limpor som tar 15-20 minuter i aktiv baktid så det är inte alltför betungande :p
Jag vill också baka mitt egna bröd!

Men jag vill göra alldeles för mycket i förhållande till vad som ryms i mitt liv just nu:meh:
 
När jag pratade med bvc först så var rådet 2 ml per dygn men det räckte inte för sonen så jag fick fria tyglar att testa mig fram till en mängd som fungerade, den är inte farlig att dra på med (alltså öka lite tills man får effekt) eftersom den bara är laxerande. Den är väldigt söt och min son gapar snällt när vi kommer med dossprutan :) När det var som värst fick han 5 ml per dygn. Bäst är att ge på morgonen så rörelser under dagen också hjälper till att få igång magen.
En sak jag först reagerade på är att det innehåller mjölksocker men det är ju inte alls samma sak som mjölkprotein och därför ingen fara.
Laktulos införskaffat. Fick i henne 1ml sen däckade hon bara sådär:rofl: får försöka peta i henne andra halvan när hon vaknar.
 
@Cattaflajna @FeatherCloud är det inte koagel då? Klumpar i storleken som om du håller tumme och pekfinger till en ring är helt ok. Knytnäve-storlek inte ok. Det var vad barnmorskan vid pku testet sa till mig.
Ömt som i en tyngdkänsla kan bero på svag/överansträngd bäckenbotten.
Kanske, fast i mitt fall var klumpen/-arna inte blodfärgade rakt igenom som jag tänker att koagel borde vara? Mer genomskinligt, lite som slemproppen. Den största var nog nästan "tumme-pekfingerstor" :)
 
J
Jag vill också baka mitt egna bröd!

Men jag vill göra alldeles för mycket i förhållande till vad som ryms i mitt liv just nu:meh:
Åh, jag vill göra typ vad som helst förutom att sitta i en fåtölj och kolla på netflix! :meh: Ser tom. fram emot lönesamtal på jobbet på fredag för då får jag träffa kollegor och prata jobb! (Och någon kanske minns hur omotiverad jag var på jobbet hela hösten. Hur var det nu, man vill gärna ha det man inte kan få, typ?) :rofl:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 556
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 614
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 405
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 210
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Renovera badrum

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattunge nr2
  • Kön katt nr1
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp