Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Hemkommen med lite dubbla besked.

Hjärtljuden var fin-fina, låg mellan 130-150 under ungefär 5 minuter. Blodtrycket 125/60 och järnvärdet hade stigit från 107 till 109 utan några järntabletter. :)

Däremot hade inte magen växt mer än 1 cm på tre veckor... :crazy: Är lillebror lika lugn i morgon som han varit idag så ska jag ringa förlossningen för att få komma in och mäta näringstillförsel och så... Annars så blir det ett nytt BM-besök nästa vecka för att se vad som hänt till dess. Känns som en helt okej plan och jag är så himla glad för att ordinarie BM är tillbaka! :laugh:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Håller tummarna att allt ser bra ut om du måste åka in till förlossningen. Skönt att du har en BM som tar dig på allvar och kollar upp saker :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Har haft molande och huggande mensvärk i ryggen i ca 4 tim nu. Legat i badet 40min och tog precis en alvedon för det har inte gått över :( Hoppas jag kan få sova lite inatt iallafall.
Imorgon har vi besök på förlossningen med föräldragruppen och är det inte bättre med värken då så får jag väl passa på att fråga när jag ändå är där ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vilken sida/hemsida annvänder ni er av när ni får fram hur många dagar ni har kvar till BF?? Jag har noll koll men har föröskt leta... :)

Det jag kopierat in här i tråden tidigare har jag tagit från en uträknare på ett stort familjeforum. ;)

Annars så har jag babygruppens gravidapp till iPhonen som räknar ner dagarna också. 60 dagar kvar idag! :o


Annars så verkar lillebror börja återgå till det normala. Jag vill gärna tro det i alla fall. Han har gjort mig påmind om honom idag i alla fall! :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag kör också på babygruppens app, utan den skulle jag ha noll koll. :D 39 dagar kvar idag, och efter att jag flippat ut så känner jag mig nu lugn och tillfreds. Bebis kommer när hen kommer, oavsett om vi är klara med allt vi tycker att vi borde vara klara med eller inte.

Idag har vi BM-besök, ska som alltid bli kul. Tror nog att Mini lagt sig tillrätta nu, när jag känner efter själv så tror jag nog att huvudet är på rätt ställe. :D Sen är ju bara frågan om den är rörlig, ruckbar eller fixerad. Det senare tror jag inte, men vi får se.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag har inte en så pass modern mobiltelefon som klarar dessa nya appar m.m.... så får förluta mig på datorn, jag vet ju när BF är och det verkar stämma, ville bara få fram all information om hur långt gången man är... måndag, vecka och hur många dagar till BF. Så jag får väl eta vidare.






Skönt att din prins börjat vakna till igen och göra sig påmind!! ;) Slipper du nog köra denna gång också. :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Nähä, inget BM-besök idag.. BM ringde precis och ville ändra tiden pga. akut sjukdom inom familjen. Det är ju sånt som händer och inget man kan styra över, men jag hade ju sett fram emot dagens besök. :D Nåja, jag får vänta till på måndag - v. 35+0 då. Känns som i senaste laget för att kolla hur mini ligger osv, är det säte då lär ju ev. vändningsförsök bokas in rätt snart..
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Det stora familjeforumet är jag bara medlem på för att kunna ha koll på graviditeten. Jag reggade ett konto där förra gången jag var gravid eftersom jag inte hade någon smartphone då. ;) Där kan man läsa om vecka för vecka och så också.


Zody: Bara att bita ihop till måndag! ;) Om ev. vändningsförsök så brukar man ju ha lite mer både tid och plats när man är omföderska. Dels så har ju ett barn redan gjort plats därinne och sen brukar ju som regel barnet fixera sig senare. :) Sen, visst att det varit smidigare att veta innan, men om du får veta att du ska och göra vändningförsök på tisdag, så vad spelar det för roll om du får veta det idag eller på måndag? Mini kommer ju när h*n kommer! ;) :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Gick alldeles utmärkt med ett Gekås besök idag. Fick köpt de sista födelsedagspresenterna till grabben så nu är det helt färdigt. Hade imorgon tänkt köpa julpynt på Rusta samt nya gardinstänger på Ikea, men det får vänta tills fredag då jag tydligen var oumbärlig på jobbet imorgon :D Gillar ju mitt jobb och har änsålänge bestämt mig för att jobba fram tills 20e december. Men vill hålla mig aktiv och "fit" så jag lätt kan gå tillbaka till det efter förlossningen. När jag väntade Isaac jobbade jag ju 3 dagar innan BF ;) så ja. Kompisen jag åkte med idag kläckte ur sig att jag inte känns gravid då jag är precis som vanligt. Flänger på och har mig :D

Skulle förvisso inte klara av att ta det helt lugnt, gör mig ju helt nipprig att bara sitta en dag.

Liten har idag varit aktiv non stop nästan sedan klockan 5 imorse, full rulle även när jag varit i rörelse (då brukar det vara rätt lugnt annars). Förhoppningsvis är det ett gott tecken :angel: Isaac var ju överaktiv i magen och var världens lättaste spädbarn (åt, sov, skrattade och aldrig sjuk).

Just det, köpte mig världens sötaste bäbistofflor i rosa i form av kaniner. Som kaninuppfödare är ju det ett måste :love: Rosa blev det enbart då chansen är stor för att det är en tös därinne (såg ut så på RUL, men vågar inte hoppas på för mycket).
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Just det, köpte mig världens sötaste bäbistofflor i rosa i form av kaniner. Som kaninuppfödare är ju det ett måste :love: Rosa blev det enbart då chansen är stor för att det är en tös därinne (såg ut så på RUL, men vågar inte hoppas på för mycket).

Åhh, såna köpte jag med på Gekås när jag va där i somras, fast vita. Så sjukt söta!! Har senare även kompletterat den outfiten med en nalledräkt från H&M :D

KL
Har varit så jäkla förkyld senaste dagarna så jag har varit hemma från jobbet och bara legat däckad i sängen. Så det här är första gången den här veckan jag är uppe lite ser solljuset (eller ja solen ser man ju inte pga alla moln men...), har helt enkelt haft för ont i ögonen och bara kunnat ha mörkt omkring mig. Alltså höggravid och sjuk är ingen vidare kombination :crazy: Kommer nog inte orka shoppa på Globen imorgon, hoppas jag orkar pallra mig dit o se showen åtminstone :(
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Det snöar i Skåne!! :D Lite mysigt tycker jag.... men verkar inte lägga sig, tor det är lite för varmt fortfarande.


Här är bebis sprallig och bökar runder där inne.... ska försöka komma iväg i eftermiddag och inhandla det sista till lill tösen i magen, skönt att ha det klart. För sen blir det ju inhandling av julklappar och förbereda julafton m.m. :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Att vara höggravid och sjuk suger!
Det känns verkligen som att symptomen av sjukdomen slår emot en 10 gånger värre. Krya på dig!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Min bebis ligger högt upp och på tvären så jag tror att hon ligger och trycker mot magsäcken för jag får halsbränna stup i kvarten.
Och att böja sig ner för att t.ex plocka upp något från golvet är uteslutet för då kan jag inte andas.
Känner man längre ner på magen så känns det tomt, så jag tror jag har bebisen som en limpa under revbenen.
Min balans har blivit skitdålig, så jag snubblar och ramlar typ hela tiden.
Och som grädde på moset har jag fått ischias så jag ser ut som en gammelkärring när jag går och det ilar som ett spjut från arslet och ner i benet.
Men konstigt nog så tycker jag att jag inte mått såhär bra på länge och jag känner mig mycket piggare och gladare än i början på graviditeten trots ständigt dalande HB.
Det är verkligen en upplevelse att vara gravid :rofl:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Skönt att ha allt sånt gjort nu! :)

westernsuzie: Det är verkligen hemskt att vara förkyld när man är gravid. Jag är det själv också. Dessutom är sonen sjuk, så inte blir det mycket till sömn här. Även fast sambon tar det absolut mesta med sonen.

Chambery: Snö här också! Jag tycker snön kan komma när bebis är ute... Jag vill inte ha en massa snöstorm när lillebror ska ut. Mina föräldrar har typ 4 mil hit, sedan ska vi in till förlossningen, typ 6 mil bort. Så mamma/pappa ska alltså köra 10 mil innan vi kan komma in till förlossningen. Dessutom är E18 den snabbaste vägen och den är så gott som alltid avstängd (eftersom folk inte kan köra ordentligt och anpassa sig efter väglaget) när det är vinter och halt. Alternativet då är små småvägar, och det är ju inte heller optimalt i snöstorm... :grin: Snön får helt enkelt komma... Sen! :idea:


Nisse: Min bebis var så stilla och lugn, så inte ens BM kunde avgöra hur han låg... Men uppenbarligen ligger han ju långt ner i alla fall eftersom SF-måttet är så litet. Det är lite komiskt. Jag funderade hur jag var vid den här tiden i graviditeten när jag väntade Hugo. Jag konstaterade att jag redan för två veckor sedan inte kunde gå en kort promenad med hunden då (och då snackar vi en 13-årig cavalier som absolut inte hade bråttom någonstans) utan att jag var tvungen att sätta mig och vila i en snödriva med jämna mellanrum. Så, jag är nog ändå ganska pigg den här gången! ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jah där uppe hos dig kan jag tänka mig... jag kommer från Katrineholm inann jag flyttade ner hit till Skåne... Eskilstuna är väl där dom flesta inköpen har blivit när det varit shopping m.m.... och vintrarna kan va rätt så jobbiga jah! :p Men tycker som dig... vintern får gärna vänta lite... bebis får gärna komma först.




Nu har jag o sambon varit iväg och handlat lite mer bebisgejer, vart några pyamasar vart så glad när jag hittade i storlek 44, dom såg endå rätt stora ut men köpte i 50 och 44 så något bör väl passa, och så köptes lite strumpor m.m.... letade bebismössa men alla i den storleken jag skulle ha va slut, får beställa på internet ist. :)
Hahahah sen är jag nog ute i väldigt god tid för handlade blöjor, salvor, tvättlapar, bebisolja m.m.... på ica... kassörskan var helt till sig... åhh jag ser att det är dags!! Du Boar på hög nivå... sen tittade hon på de rosa napparna.. och en liten Tös är det också! :D hahah

Jag bara tänkte... snälla fråga inte när det är dags... 60 dagar kvar, hade jag sagt att vi väntade i slutet av Jan/början av Feb så hade hon säkert glot konstigt på mig. :o:eek::angel:

Ohh idag kom första paketet från GO BOKEN till bebis. :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Men stackare, kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste va med ett sjukt barn OCKSÅ. Hoppas ni blir bättre snart!!

Det börjar bli en hel del snö här med :banana: det ser riktigt juligt ut! Fast jag förstår att det inte är nån höjdare att åka långt till förlossningen i snöstorm! Hoppas bebin dröjer lite, när det har varit ordenlig vinter någon vecka brukar ju de flesta ha lärt sig att köra i vinterväglag igen samt bytt till vinterdäck :) Då brukar det bli lugnare här i alla fall!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

På tal om Katrineholm, undra hur det går för Mustasukka!? :angel:
Hoppas hon slipper åka i det här vädret i alla fall!

Jag bor i Västmanlands grannkommun till Katrineholm, så det är inte så långt dit. ;) Det är ju Eskilstuna som är närmast för oss, men vi gör nog de flesta ärenden i Västerås ändå. Jag är därifrån och där hittar jag, Eskilstuna är ju hopplöst (fast jag jobbar i Eskilstuna). :crazy:

westernsuzie: Sträckan är den del av E18 som är 2+1 väg. Både före och efter är det dubbelfiligt både till Stockholm och Örebro. Många missar att det blir enfiligt och sopar in i mitträcket... Om man inte är uppmärksam på det (eller van att köra sträckan) så sitter man i mitträcket när man inte kan göra tokbromsningar i halkan... Minst 2 gånger i veckan är vägen avstängd ett par timmar åt gången under vintertid, och då överdriver jag inte ens... :grin: Zody kan nog instämma i att det jag skriver stämmer. :p

Sonen är på bättringsvägen i alla fall och idag ska vi ta oss en tur till mormor. Bara att hoppas att E18 inte är avstängd. ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

1 december...

Isaac öppnade första paketet i sin julkalender och fick en liten sopbil till hans stora lycka ;). "Isaacs sopbil" säger han när jag tittar på honom.

Liten har varit extra busig inatt och lekt mullvad, undrar egentligen vad det pysslas med där inne. :angel:

1 månad kvar tills Isaac blir 3 år.
1 månad och 4 dagar kvar tills BF.
Galet...

Vad tiden har gått fort.

Och 1900 inlägg i Vinterföräldrar 2012/2013-tråden :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 545
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 050
Senast: Meibla
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
51 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp