Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar man ana mage på er? :)
Har gått in i v 12, man kan ana en början på en liten kula på mig.. ;)

Ja på kvällen har jag mage. Än så länge går det bra att dölja på jobbet. Jag har dock bara ett par brallor som jag kan använda nu för tiden. Dessa är på varje dag och sen har jag en topp utanför byxorna och kavaj till. Sen går jag alltid i högklackat på jobbet och det för ju att jag automatiskt har en hållning som gör att jag får in magen lite. Men som sagt, på kvällen är det en rejäl bula när jag slappnar av. Jag kan fortfarande hålla in magen hyfsat.

Mvh Miks
 
@Miks Skönt att det går lätt att dölja, än så länge ;)
Har hårsnoddar i mina jeans och ridbyxor, knappen går inte riktigt igen..

När jag har dö tid över så kollar jag lite annonser på barnvagnar och det är ju rena djungeln..
Vad har ni för vagnar sedan innan?
Har kollat på Brio Sing och Emmaljunga City Cross. Fördelen med Emmaljunga vagnen verkar vara att den är mer anpassad för ett liv på landet..?
 
@Sofie.S Vi har/haft tre olika vagnar till sonen.
Mountain buggy Swift - älskade den! Tog sig fram överallt, liten och lätt, stabil, snygg.
Bugaboo cameleon - tyckte om den väldigt mycket! Supersmidig stadsvagn, enkel att stuva in i bilen, lätt och rullar bra.
Mountain buggy terrain - inte jätteförtjust i den. Stabil och en riktig pansarvagn, stor och rymlig, lätt för att vara så stor.

Vi har kvar terrainen fortfarande. Den kommer nog få stanna tror jag. Sen kommer vi nog köpa iallafall en bugaboo cameleon att ha i bilen. Fast jag suktar efter swiften också :)

Mvh Miks
 
Jag har redan nu lite mage, trots att jag bara är i v 7. Framförallt syns det på kvällen, men även dagtid kan jag se det eftersom jag i vanliga fall haft en helt platt mage. Nu buktar det lite grann, men det kan ju vara annat än själva bebisen/embryot.
 
Jag hoppas att det är en liten gravidmage jag har, annars är jag bara tjock :D:grin: Den syns inte hela tiden, men som ni andra säger, den syns mest på kvällen.

@lillajag du har så rätt ang tvillingbiten, och det det hade säkert vart hur kul som helst om än mer jobb, såklart!
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
28/1 - Appleflower, andra barnet

Februari

3/2 - Imogen, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet.
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 nagelbitarn, första barnet
Februari
3/2 - Imogen, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet.
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 nagelbitarn, första barnet

Februari

3/2 - Imogen, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet.

Vi börjar bli ett helt gäng! Kul!

Mvh Miks
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 nagelbitarn, första barnet

Februari

7/2 - Amk, 27 år, första barnet.


Får plocka bort mig själv ur listan för tyvärr slutade det i missfall här :(
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

2/1 - Proxygirl. andra barnet
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 nagelbitarn, första barnet

Februari

7/2 - Amk, 27 år, första barnet.
 
Tack alla!

Det är väl bara att bryta ihop och komma igen.. Och hoppas på att kroppen återhämtar sig fort och är redo igen. Men just nu är det väl mest besvikelse.

Håller alla tummar för att en massa fina vinterbarn börjar titta ut framåt jul!
 
Smyger in här onödigt tidigt kanske då jag plussade i morse. Men jag och min man har bestämt att vi inte ska berätta för någon förrän jag är rätt långt gången och folk kanske börjar se själva. Vi var med om ett jobbigt missfall i början av året och det var jobbigt att flera visste om det så det riskerar vi inte denna gången. Behöver ventilera mina tankar ibland så jag tar hjälp av er eftersom jag inte vill prata med något av mina nära och kära :)
 
@Toltmoppe spännande! Håller tummarna att det går som det ska. :)
Känns som att jag också nyss plussade, går in i v 13 i dagarna nu, tiden går så fort..

Idag har jag vart på inskrivning, HB värdet var rätt så lågt, 116, så blir antagligen att äta järntillskott. Mitt socker låg på 3.2, även det lågt, men har en hel del diabetes i släkten.. Mamma fick socker när hon väntade mig, hoppas verkligen att jag slipper!
Blodtrycket låg på 115/58, vilket BM var nöjd med, då kommer jag förhoppningsvis slippa besvär med högt blodtryck senare i graviditeten.
Så, nu släpper vi lös nyheten och låter det sprida sig. Många har dock sett att mina någorlunda platta mage har tagit form.. :D
 
@Sofie.S Ja jag hoppas verkligen att det går vägen den här gången! Ska kolla med BM när jag ringer för inskrivning om det går att få ett tidigt UL. Har en dotter sen innan så vi vet ju att vi kan få barn. Men extra orolig kommer jag vara nu, helt klart.

Ska ta ett clearblue digitalt på onsdag morgon (bim), eller om jag inte orkar vänta utan gör det i morgon bitti :angel: Vill se ett positivt test till innan jag tror helt på det.
 
Jag hoppar in här också, även jag med hemligt nick, avslöjar mitt riktiga sen när det blir officiellt för alla. ;)

December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

2/1 - Proxygirl. andra barnet
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
13/1 - Meooow, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 nagelbitarn, första barnet

Februari

7/2 - Amk, 27 år, första barnet.

Var på inskrivning idag. Så nu börjar det väl bli riktigt, även om jag inte alls tror att jag är gravid... Är i vecka 9+5 och brösten ömmar till och från, flyr från stekt kött och har lite lätt illamående på morgonen, annars mår jag som vanligt. Byxorna börjar däremot blir svåra att stänga. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 134
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 371
Senast: Amha
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 218
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp