Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även jag hoppar in i tråden !
Försökt i 2 år och äntligen har vi plussat. Är i vecka 10 ( 9+0)..

December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

2/1 - Proxygirl. andra barnet
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
13/1 - Meooow, första barnet
18/1- Pinnsky, 25 år, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 nagelbitarn, första barnet

Februari

7/2 - Amk, 27 år, första barnet
 
Tack alla! :) Tog ett digitalt i morse och jodå det stod Gravid 1-2. Nu ska jag bara försöka fatta och försöka tänka att det går bra den här gången! Lättare sagt än gjort :/
 
Tack alla! :) Tog ett digitalt i morse och jodå det stod Gravid 1-2. Nu ska jag bara försöka fatta och försöka tänka att det går bra den här gången! Lättare sagt än gjort :/

Åh vad skönt! Nu håller vi tummarna för att den lille stannar kvar ordentligt! I vilken vecka fick du missfallet förra gången?

Mvh Miks
 
@Miks Får väl ringa BM någon gång nästa vecka. Ska kolla om det går att få ett tidigt ultraljud av något slag så vi kan lugna nerverna lite. Det var ett MA sist och det upptäcktes i v 12, men fostret var dött sen ett par tre veckor tillbaka. Ska det bli lika igen vill jag veta det tidigare, inte gå och tro att jag är gravid i flera veckor.
 
@Toltmoppe Hu vad jobbigt! Måste varit fruktansvärt!

Men du borde ju kunna få kika en gång innan vecka 12 då så att ni får se att allt står rätt till! Om inte via mvc så borde det ju gå att ta det privat tänker jag. Ta upp det med barnmorskan när du ringer!

Mvh Miks
 
Det var verkligen fruktansvärt! Ja både jag och min man vill gärna ha ett ultraljud innan kubtestet för som sagt, blir det missfall igen vill jag veta det så fort som möjligt.

Tror tyvärr inte det finns någon privat klinik i närheten här. Men ska fråga BM om man kan få ett extra pga oron och ankytningen. Får man inte det får jag väl överleva ändå...
 
@Toltmoppe Jag håller iallafall tummarna för att det går att ordna ett ultraljud. Inte ska man väll gå och behöva vara orolig så pass länge!

Mvh Miks
 
Är det någon här i tråden som har tvillingar sedan tidigare? :)

Mina arbetskompisar har skrämt upp mig, de är helt övertygade att jag väntar tvillingar ;) De menade på att jag har för stor och spänd mage för att vara i v. 13..
För en vecka sedan så berättade min morfar att han skulle ha haft en tvilling i sin syskonskara, men som tyvärr dog vid födseln.

Så, nu drömmer jag om tvillingar nästan varje natt! Om det nu skull vara så, då är livet fullt av överraskningar :D
 
Ja jag hoppas också det :) @Miks
Har börjat vant mig lite vid tanken nu men det kommer bli en prövning att dricka alkoholfritt på midsommardagen tillsammans med våra vänner utan att någon märker det ;)

Spännande om det är tvillingar @Sofie.S ! Du har inte gjort Kub testet?
 
Aha på så vis :) Här får man välja om man vill göra det oavsett ålder. Även fast jag inte är i riskzonen så kommer jag göra det, mest för att se så den lilla lever! Gjorde det med dottern också och det var häftigt att få se henne så tidigt :)
 
December 12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

2/1 - Proxygirl. andra barnet
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
13/1 - Meooow, första barnet
18/1- Pinnsky, 25 år, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 nagelbitarn, första barnet

Februari

7/2 - Amk, 27 år, första barnet
21/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet (2012)
 
Är det någon här i tråden som har tvillingar sedan tidigare? :)

Mina arbetskompisar har skrämt upp mig, de är helt övertygade att jag väntar tvillingar ;) De menade på att jag har för stor och spänd mage för att vara i v. 13..
För en vecka sedan så berättade min morfar att han skulle ha haft en tvilling i sin syskonskara, men som tyvärr dog vid födseln.

Så, nu drömmer jag om tvillingar nästan varje natt! Om det nu skull vara så, då är livet fullt av överraskningar :D

Min mage är spänd så det skulle synas om jag hade varit smal redan i v6.

Jag har testat två gånger nu.

Så det är väl inget säkert tecken ;) Livmodern var ju tom garanterat första gången och troligen även andra gången.
 
Jag själv har tvillingar i släkten, min mamma är tvilling så det är ju en risk/chans att vi har tvillingar på gång... Får se om tre veckor när det är dags för KUB.

Jag tvivlar fortfarande på att jag är gravid. Jag är inte alls så illamående som jag läst att många är, visst, jag kände av en del i morse men det är ju inte så att jag sätter mig på toaletten och väntar.
Men jag har fått två plus, inte haft mens på två månader, ömmande bröstvårtor, brösten är större, byxorna blir trängre att stänga och lite illamående och jättetrött...
Vecka 11+2 idag.
 
Jag själv har tvillingar i släkten, min mamma är tvilling så det är ju en risk/chans att vi har tvillingar på gång... Får se om tre veckor när det är dags för KUB.

Jag tvivlar fortfarande på att jag är gravid. Jag är inte alls så illamående som jag läst att många är, visst, jag kände av en del i morse men det är ju inte så att jag sätter mig på toaletten och väntar.
Men jag har fått två plus, inte haft mens på två månader, ömmande bröstvårtor, brösten är större, byxorna blir trängre att stänga och lite illamående och jättetrött...
Vecka 11+2 idag.

Min mamma mår bara jättebra när hon är gravid, man måste inte må illa osv.
 
Grattis alla nya i tråden :) roligt att tråden fylls på!

Beklagar @Imogen att det inte gick vägen denna gång, hoppas du snart är gravid igen.

V.8+2 har jag lyckats ta mig till idag. Fortfarande inget illamående men gott och väl känslig för dofter, brösten är stora och ömma och magen putar mest hela tiden. Mina vanliga byxor går inte att knäppa längre och det är svårt att dölja att det finns en putande mage under kläderna. Men jag fick mage tidigt förra graviditeten också och kommentarer om magen i v.12-13 så jag har väl kanske inte förväntat mig annat denna gång heller ;)
 
Överlevde helgen med kalas och verkar ha lyckats lura mina nära och kära med att dricka alkoholfri öl ur glas ;) Ingen sa något i alla fall så jag tror ingen misstänkte nåt :p

Gick in i vecka 6 igår. Ska se om jag hinner ringa BM under dagen idag eller om det blir i morgon. Lyssnade på min BMs telefonsvarare förra veckan för att checka av när hon har semester så jag är förberedd. Givetvis har hon semester då jag ska skrivas in, men men, det får väl gå med någon annan under tiden. Vill gärna ha henne då hon var med under tiden min dotter bakades och när jag fick missfallet var jag inskriven hos henne också.
 
@Appleflower Skönt att höra att fler börjar få lite mage, då är det inte jag som inbillar mig. Jag är i vecka 7+4 idag, och har en liten kula redan. Läste igår att livmodern tydligen är stor som en grapefrukt nu, så det hade varit konstigt om det inte hade synts eller märkts alls med tanke på att jag inte har så mycket till mage i vanliga fall.

Jag har börjat fundera på att köpa böcker för att läsa på lite om allt som hör graviditet och sedan barn till, har ni några tips på sådana? Min man fick boken "Pappalogi" som är väldigt vettig, och det hade varit roligt med fler.
 
Min mamma mår bara jättebra när hon är gravid, man måste inte må illa osv.

Nä, det förstår jag också. Men det känns lite konstigt ändå, hade räknat med liiite mer illamående. ;) En kollega till mig som ska få barn nästa månad har inte alls känt av illamående alls under sin graviditet så jag hakar väl på henne. :)

Jag fick en liten blödning i fredags så helgen har inte varit så rolig, har inte gjort något fysiskt men har pratat med barnmorskemottagningen idag som lugnade mig. :)
KUB om två veckor!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 134
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 371
Senast: Amha
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 218
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp