Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var inne en ny vända på akuten igår efter samtal med vår vc. Blev hemskickade igen för testerna såg fina ut. Jag var ju mest orolig över RS men det verkar inte vara det han har (tack och lov!). Rejält täppt samtidigt som näsan rinner och när han hostar, tar djupa andetag eller är upprörd så låter det som om han har astma. Nåja, de sa att några dagar av samma inte var nån fara men sen borde han bli bättre annars skulle vi komma tillbaka. Feber i 6 dagar av 7 skojar man liksom inte bort.
 
Men helt ärligt... :meh: hon verkar ha feta problem.
Hon vill väl, egentligen, men det blir bara fel. Utan att säga det med ord menar hon att hon har rätt och att hennes sätt, för 37-41 år sen, är det enda rätta. I allt. Och när jag väl har ett fast argument som hon inte kan säga sig veta bättre om bemöter hon det med "jaha, det menar du" eller "det kanske är så, men...". Jag blir väldigt ledsen, för jag känner mig nedtryckt, nedvärderad och stämplad som både okunnig och dum i huvet.

Den här gången tyckte hon att vi gör det jobbigt för oss genom att natta som vi gör. Det kommer bli outhärdligt, enligt henne. Istället tycker hon att vi ska lägga ner barnet i spjälsängen, sitta bredvid tysta och vänta ut henne.
Det har jag inte ork till. Svärmor tror att Knoddrik kommer somna fort så, men det ingen verkar fatta är att jag redan testat det, flera gånger, och det har inte varit positiva resultat. Varken den kvällen, natten eller dagen efter.

Jag blev nattad på samma sätt som vi nattar nu; läsa eller sjunga med förälder liggandes bredvid. Och så länge Knoddrik dricker flaska vid nattning (hon somnar oftast med flaskan) förstår jag inte hur jag ska kunna göra på annat sätt.

Men jag är väl som vanligt både korkad och fel ute.
 
Var inne en ny vända på akuten igår efter samtal med vår vc. Blev hemskickade igen för testerna såg fina ut. Jag var ju mest orolig över RS men det verkar inte vara det han har (tack och lov!). Rejält täppt samtidigt som näsan rinner och när han hostar, tar djupa andetag eller är upprörd så låter det som om han har astma. Nåja, de sa att några dagar av samma inte var nån fara men sen borde han bli bättre annars skulle vi komma tillbaka. Feber i 6 dagar av 7 skojar man liksom inte bort.
Bra att ni håller koll.
 
Hon vill väl, egentligen, men det blir bara fel. Utan att säga det med ord menar hon att hon har rätt och att hennes sätt, för 37-41 år sen, är det enda rätta. I allt. Och när jag väl har ett fast argument som hon inte kan säga sig veta bättre om bemöter hon det med "jaha, det menar du" eller "det kanske är så, men...". Jag blir väldigt ledsen, för jag känner mig nedtryckt, nedvärderad och stämplad som både okunnig och dum i huvet.

Den här gången tyckte hon att vi gör det jobbigt för oss genom att natta som vi gör. Det kommer bli outhärdligt, enligt henne. Istället tycker hon att vi ska lägga ner barnet i spjälsängen, sitta bredvid tysta och vänta ut henne.
Det har jag inte ork till. Svärmor tror att Knoddrik kommer somna fort så, men det ingen verkar fatta är att jag redan testat det, flera gånger, och det har inte varit positiva resultat. Varken den kvällen, natten eller dagen efter.

Jag blev nattad på samma sätt som vi nattar nu; läsa eller sjunga med förälder liggandes bredvid. Och så länge Knoddrik dricker flaska vid nattning (hon somnar oftast med flaskan) förstår jag inte hur jag ska kunna göra på annat sätt.

Men jag är väl som vanligt både korkad och fel ute.

Inte alls! Man hittar ju tillsammans med barnet det som funkar.
Med dottern var vi tvungna att i ca 1,5 års tid ha henne i famnen. Sen sitta bredvid sängen med en arm runt henne. Nattningarna kunde ta 2 timmar, men det var fortfarande mest effektivt. Efter ca ett halvår räckte det att vi satt bredvid sängen och när vi bytte till en stor säng i vintras satt vi på sängkanten, oftast tog det då inte ens fem min innan hon somnat. De flesta runt oss var mycket skeptiska till vår metod och tyckte vi bara kunde lämna henne men då fick vi en hysterisk unge istället som först skulle lugnas och sen nattas och det tog betydligt längre tid. Först nu de senaste veckorna har vi kunnat stoppa om henne och pussa godnatt och gått ut direkt utan problem. För nu känner hon sig trygg och hon vet att vi kommer om hon ropar. Sen att det tog 3,5 år att komma hit, ja då får det väl vara så. Jag vill inte att hon ska få jobbiga känslor inför läggdags. Hon är tvärtom oftast nöjd och glad över att gå och lägga sig och säger gärna till oss när hon är trött och vill sova.
Hur var det nu? Jo just det, man känner sitt barn bäst själv...

Vill svärmor ha tillbaka nummerskivan också? Kanske rentav lite utsvängda byxor och platådojor? Världen utvecklas. Även den som innefattar bebisar.
 
Första mötet med psykologen. Grät en skvätt när han läste upp remisspappret. Var riktigt jobbigt.

Väntetiden är ett år :eek:
Vi diskuterade medicin och hur vi ska göra. Han skulle ge mig svaret nästa vecka. Jag förstår att de inte vill skriva ut bara så där men jag behöver verkligen något som håller mig över ytan.

E var jätte duktig hela tiden. Charmade alla inne på IKEA efteråt när vi åt. Lekte lite vid barnavdelningen och hade nog kunnat leka hela kvällen där :D
Nästa vecka är det dags igen. Då får jag troligen berätta massor med jobbiga händelser :(
 
Första mötet med psykologen. Grät en skvätt när han läste upp remisspappret. Var riktigt jobbigt.

Väntetiden är ett år :eek:
Vi diskuterade medicin och hur vi ska göra. Han skulle ge mig svaret nästa vecka. Jag förstår att de inte vill skriva ut bara så där men jag behöver verkligen något som håller mig över ytan.

E var jätte duktig hela tiden. Charmade alla inne på IKEA efteråt när vi åt. Lekte lite vid barnavdelningen och hade nog kunnat leka hela kvällen där :D
Nästa vecka är det dags igen. Då får jag troligen berätta massor med jobbiga händelser :(
:heart
 
Äntligen får E sova ordentligt på nätterna. Dock har jag en kudde mellan oss då hon gärna tar upp hela sängen när hon ålar omkring på nätterna. Förstår inte hur en så liten människa kan ta sån plats :rofl:
 
Idag kom mensen. Jag vet ju att den gärna vill vara regelbunden så jag började ju bli lite smått nervös över att den inte kom (i söndags var det 30 dagar sen jag plockade ut spiralen och min cykel är 30 dagar). Men fem dagar är väl en helt okej försening efter hormonpreparat :D har faktiskt inte haft någon mensvärk alls, jag brukar ha rejält ont i typ ett dygn, där värken kommer kvällen innan och mensen på morgonen därefter.
Och inte har jag haft kramper i magen heller sen spiralen åkte ut så förmodligen försökte kroppen göra sig av med den. Nåja, vi har en packe kondomer hemma nu iaf :D
 
10 dagar lång mens. Nu blir det spännande att vänta på hur lång cykeln är. Funderar på om jag orkar kissa på äl-stickor, bara för att kolla om ägglossningen kommit igång,men just nu känns det tveksamt. Är dessutom inte hemma hos stickorna förrän på tisdag kväll.
 
Svärmor och hennes man var barnvakt idag när vi gick på teater. På 2,5 timmar hann de äta mellanmål,leka med duplo,gå till parken,gunga,titta på änder,sova 30 min,mera duplo och äta middag.

Läggningen tog nästan 90 min ikväll mot vanliga 10-15
 
Svärmor och hennes man var barnvakt idag när vi gick på teater. På 2,5 timmar hann de äta mellanmål,leka med duplo,gå till parken,gunga,titta på änder,sova 30 min,mera duplo och äta middag.

Läggningen tog nästan 90 min ikväll mot vanliga 10-15

Jobbigt med läggningen men låter annars som en kul dag för honom :)
 
För nån natt sen var lilleman oerhört uppriven, en hel timme höll han på innan han lugnade sig och somnade om. Förklaringen hittade jag idag, en framtand i överkäken har tittat fram. De andra tre ligger nära att bryta igenom också. Så tand nummer fyra alltså.
F ö tycker jag lite synd om personalen på förskolan som ska behöva byta på honom. För han ligger allt annat än stilla och de flesta blöjbyten är som att försöka byta blöja på en hal ål :meh:
 
För nån natt sen var lilleman oerhört uppriven, en hel timme höll han på innan han lugnade sig och somnade om. Förklaringen hittade jag idag, en framtand i överkäken har tittat fram. De andra tre ligger nära att bryta igenom också. Så tand nummer fyra alltså.
F ö tycker jag lite synd om personalen på förskolan som ska behöva byta på honom. För han ligger allt annat än stilla och de flesta blöjbyten är som att försöka byta blöja på en hal ål :meh:

E hatar blöjbyten. Hon skriker som om vi försöker ta livet av henne. Vi försöker göra det så roligt som möjligt för henne och så snabbt det bara går men det är svårt när hon är både arg och ålig :D
 
Vi körde E till mormor i morse så nu sitter jag i en tyst och lugn lägenhet. Ska snart göra kaffe och bara ta det lugnt.

E och jag sov tätt intill varandra i natt. Jag vaknade flera gånger av att jag fick bebishår i näsan :love: Hon har däremot inte vaknat utan sovit som en stock.

Hon har börjat släppa taget om möbler nu och står och ser förvånad ut innan hon plötsligt inser att stödet inte finns och sätter sig ner. Jag hoppas hon går snart så den här frustrationen hon har just nu försvinner lite. Nu letar hon alltid efter våra händer så hon kan ut och gå. Följer vi inte med blir hon jätte arg :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 682
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 067
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp